Een pot vol blessings (3)

Ze waren weer talrijk in maart. #countyourblessings #potvolblessings

Geïnspireerd door de mooie knutselwerkjes hier en op Pinterest, en door het idee van o.a. deze dame, besloot ik in 2015 terug mijn blessings te gaan tellen. Ge moet trouw blijven aan uw blogleuze, waar. 

  • het eerste Milka Melk Biscuit eitje
    Finally. Hoewel ik boos blijf op Milka dat mijn favorietste paaseitjes niet meer in grote zakken verkrijgbaar zijn.
    Het laatste zal héél wat minder fijn zijn, maar daar wil ik nog niet aan denken.  Het was ook een grote teleurstelling dat er geen zakken van 1kg meer worden verkocht van deze soort, maar bon, het lief was content met de andere smaken en zo is iedereen happy en ik hopelijk niet moddervet als alle eitjes op zijn.
  • Happy Socks
    Zo zo zo zo blij met het pakje in de bus vandaag. #happysocks
    Want geef toe, wie wordt er níet vrolijk van deze regenboogsokken? Ik heb er momenteel maar één paar maar als het aan mij lag verving ik mijn hele sokkenassortiment door deze.
  • nieuwe receptjes leren kennen
    Ik zat een beetje vast in mijn ‘standaardweekmenu’ en dat werd saai, maar de laatste weken heb ik een aantal nieuwe receptjes opgezocht om de routine wat te doorbreken. Ik was bijna vergeten hoe leuk het is om te experimenteren met nieuwe smaakcombinaties in de keuken!
  • de eerste zaadjes die uitkomen
    En we zijn vertrokken. #vensterbanktuin
    Het is elke dag in spanning met mijn neus boven de potjes van mijn vensterbanktuintje hangen in de hoop iets groens door de grond te zien komen barsten. Van de eerste zaaisels kwam er bitter weinig uit, daarom was het des te leuker toen de tweede en derde lading zaadjes één voor één kwamen piepen. Feest!
  • dat het langer licht blijft
    Ik ben één van de grootste tegenstanders van dat hele zomeruur-winteruur-gedoe, maar het is wel heel erg fijn dat het ’s avonds plots veel langer licht is.
  • de perfecte regenboog-boog
    Na regenboogsokken verscheen er aan ons raam ook een échte regenboog, en dan nog eentje die perfect rondging. Naar die kleurenpracht zou ik uren kunnen kijken.
  • spulletjes van Mr. Happy
    Dat ik de verleiding echt niet meer kon weerstaan 😇 #love #monsieurmadamme
    Nog zoiets waar ik ontzettend vrolijk van word: de figuurtjes van Mr. & Mrs. Het is dat ik geen kinderen heb om aan voor te lezen, anders zou ik me de hele reeks boekjes kopen. Deze tas zag ik staan in een outletwinkeltje, ik heb niet lang moeten twijfelen om ze te kopen.
  • katoen voor een nieuw haakprojectje
    Klaar voor een nieuw haakprojectje! #haakproject
    En uiteraard moest het kleurrijk worden. Na lang twijfelen koos ik voor een sjaaltjesmodelletje dat wel leuk zal zijn als het af is, in een mengeling van warmere kleuren.
  • voor het eerst in short wandelen
    Van zodra het kwik richting de vijftien graden gaat, is het blotebenenwandelweer in mijn koppeke. Aangezien ik als lange wandelbroek enkel een jeans heb, voelt het gewoon zoveel vrijer om in short te wandelen huppelen.
  • mijn paardenstaart die erg lang wordt
    Hij komt nog niet tot aan het topje van mijn neus, maar hij is wel al zo lang dat hij leuk zwaait als ik loop/wandel.
  • coole cadeaus kopen voor het lief
    Na 7 jaar hopelijk eens iets gekocht waar #hetlief écht blij mee gaat zijn: een wekker. #4april #jubileum #starwars
    Het was voor het eerst dat ik zeker wist dat ik ging scoren met mijn cadeaus, want normaal koop ik saaie, nuttige dingen zoals een portefeuille of een trui. Ik keek meer uit naar zijn gezicht bij het uitpakken, dan naar het cadeautje dat hij voor mij had gekocht 🙂
  • gezonde tienuurtjes
    Eén van mijn collega’s, die eigenlijk achter alle leuke initiatieven op het werk staat, introduceerde het gezonde tienuurtje in ons team, waarbij we elke vrijdag om beurten een gezond hapje moeten voorzien, dus met groentjes of fruit. Als het mijn beurt is, maak ik een smoothie omdat dat makkelijk is én lekker.
  • lezen op de trein
    Nog steeds is de trein mijn favoriete leesplekje!
  • Athena voor het eerst in haar trouwkleed zien
    Toen moest ik toch een traantje wegpinken, ja. Zo mooi!
  • Oreo-cupcakes
    Goedgekeurd. #momadecupcakes
    Ongetwijfeld de beste culinaire ontdekking van de maand. Dat en brood met olijfolie en verse look. En porto.
  • met mama gaan shoppen
    We doen het nog zelden – terwijl ik vroeger enkel met haar ging shoppen, omdat zij betaalde – maar het is nochtans een fijn moeder-dochtermomentje.
  • porto drinken in Porto
    Zo. Veel te weinig slaap. Nog een laatste keer stevig natgeregend en omver gewaaid. Vlucht vertraagd. Maar we zijn er. #portocitytrip
    En gin tonic drinken op een terrasje met zon, zee, mensen kijken, water. En rondslenteren door de smalle steegjes. Me vergapen aan prachtige gebouwen. Lekker eten. Kortom genieten.
  • de eerste warme zon
    En direct verbranden, natuurlijk.
  • veggieweek
    Bladerdeegtaartje met bloemkool, broccoli en geitenkaas. #dzv2015 #veggie
    Zeven dagen aan één stuk geen vlees of vis. Het was eigenlijk minder moeilijk dan ik had gedacht én dankzij Dagen Zonder Vlees had ik heel wat lekkere receptjes leren kennen.

En u? Welke blessings telde u?

11 thoughts on “Een pot vol blessings (3)

  1. Ik tel geen blessings, ik onderga ze.
    Daarnet stond ik boven door het venster te staren, zag onze poes zich een weg banen door het natte gras al schuddend met haar poten, de vogeltjes kwetterden dat het een lieve lust was, het wegtrekkende vocht gaf een speciaal gevoel in de lucht, een merel was zich aan het wassen in de voor hen daar geplaatste bloempotonderschotel,… zalig dus.
    Wat cadeaus betreft zijn mannen en vrouwen verschillend denk ik. Telkens mijn echtgenote zegt dat ze iets nodig heeft en ik dat haar dan wel eens cadeau zou kunnen geven zeg ik “zou je dat nu gewoon niet kopen?”. Ik “haat” nuttige cadeaus. Dat is gewoon een manier van zeggen “ik geef niet graag geld maar eigenlijk moest ik iets voor je kopen”.

    1. Ja dat ken ik, van die nuttige cadeaus. Dat is elke Kerst en elke verjaardag zo’n gedoe voor de familie… Geef me dan maar geld, dan koop ik zelf wel iets leuks 🙂 🙂
      Dat klinkt als een heerlijk tafereeltje!!

  2. Dat het langer licht blijft vind ik ook geweldig. Verder ben ik blij met de leuke momenten die ik met vriendinnen heb gehad. En ik ben blij dat ik na een paar depri weken terug echt de energie heb om gemotiveerd te sporten 🙂

  3. Leuk lijstje! Die zaadjes die uitkomen is heel herkenbaar: wij kijken de laatste tijd ’s ochtends altijd even extra naar het terras om te zien waar er al iets extra gegroeid is of komen piepen is 🙂

    1. Bekentenis: ’s morgens als ik opsta,’ s avonds als ik thuiskom van mijn werk, en nog eens voor ik ga slapen. Als we thuis zijn overdag, moet ik me inhouden om niet elk uur te gaan kijken…

        1. Hihi 🙂 🙂 Maar ’t is soms zot hoe snel het gaat! Toen ik 2,5 u geleden thuiskwam, kwamen er twee bloemetjes piepen, intussen zijn er een stuk of vijf … 🙂

  4. Regenboogkousen. Haha, ik zie het me nog niet direct dragen. Ik heb er enkel zwarte, donker blauwe en kakigroene 😉

Reacties zijn gesloten.