De beelden van week 14

Hier wil ik nooooooit meer weg. #portocitytripEr werd drie dagen lang keihard genoten van het zonnetje in Porto. Zo hard dat we bijna een zonneslag opliepen. Ik bezorg u uiteraard nog een postje met must see’s en must eat/drink, dat u weet waar u moet zijn als u naar deze prachtige stad-aan-het-water trekt. Zei ik al dat ik porto-fan geworden ben? Ook al werd er ruim voldoende gin gedronken ook.
Al van #starttorun gedaan, en nu hoogdringend tijd voor weekmenuten en #ginnnnnnn.Bij thuiskomst niet stilgezeten: mijn plantjes gaan halen bij babysit Loki, gestarttorund en in de weekmenu voor april gevlogen. Productieve avond, quoi.
Het nadeel aan werken in Leuven: als ge er op uw vrije dag komt, voelt dat ineens niet meer aan als vakantie. #leuvenloveVrijdag na de boodschappen in de Colruyt een blitzbezoek aan Leuven gebracht, maar dat deed me te veel aan ’t werk denken, ik was een uur later dus al terug thuis. Dat is het nadeel van in de stad te werken; ik kom er tegenwoordig te vaak om me er nog op mijn gemak te voelen.
Eerst komt de helft van mijn voorgezaaide plantjes niet eens uit. En dan dit. Ik wil ergens onder een dekentje gaan liggen en er pas onderuit komen als de lente er is. Of gin. #moe #balkontuin #vierkantemoestuinVol enthousiasme wilde ik de plantjes voor april beginnen zaaien, maar toen ontdekte ik dat de bloembakken vol met deze larven zitten – larven van de taxuskever. Mijn wereld stortte in. Ik wilde al een container laten komen om de boel in รฉรฉn keer te laten meenemen, en gedaan ermee, maar uiteindelijk vond ik online een biologisch middeltje om de strijd met die vraatzuchtige monstertjes aan te binden. Zo raak ik wel weer drie weken kwijt en net nu de lente eraan komt ๐Ÿ˜ฆ
Het is zover. #kleerkastwisselZaterdag de grote Kleerkastwissel-dag: tijd om de winterkleding op te bergen en de lentekleuren boven te halen. (Al wil het weer nog niet helemaal meewerken, maar dat komt wel.) Ik spitte daarvoor de bijbel van Marie Kondo door, en het resultaat (hoewel nog niet 100% naar mijn goesting) kunnen jullie binnenkort ook zeker hier komen bewonderen.
Uit eten in ons favorietst restaurant: voorgerecht van tonijn met couscous en wasabi, hoofdgerecht van gratin dauphinois met lam en lentegroentjes, dessert van chocolade, en na de thee als degustief een madeira (bij gebrek aan porto). #jubileum #topavond’s Avonds gingen we ons 7-jarig jubileum vieren bij Julia & Elias, ons favoriete restaurant. We gingen voor een driegangenmenu, die superlekker was, en na de thee nog een degustiefje: voor hem whiskey waarvan ze een ongelooflijk uitgebreid aanbod hebben, en voor mij madeira, waar ze ook heel wat van hebben en dat deels op dezelfde manier als porto wordt gemaakt dus mij hoor je niet klagen. Nomnomnomnomnom.
Vitamines en kruiden to the rescue. #ziekteverdelgersZondagochtend moest ik definitief toegeven dat een smerig virus me te pakken heeft: een hele winter gezond rondgesprongen, en dan bij de eerste zonnestraaltjes BAM! When you least expect it. (Nu ja, beter zo dan de winter van 2013-2014 waar ik de ene verkoudheid na de andere bronchit had.)
Want mijn koppige met watten gevulde hoofd wou per se gaan lopen. #starttorun #les12part2Aangezien ik dat zo had gepland en de zon zo prachtig scheen, werd er gestarttorund en tijdens het lopen voelde ik me tien keer beter. Helaas zat ik de rest van de dag nog te s(n)uffen.
Ook dit is Pasen. #rvv2015Het was Pasen, dus dat betekent familiefeest bij mijn oma. Mijn nonkel was tegen de familietradities in met zijn gezin gaan skiรซn (en het scheelde niet veel of hij was daarom onterfd) maar het was minstens even gezellig als anders. Met de Ronde van Vlaanderen, lekker eten en als afsluiter chantilly en gateau. En naar huis kunnen gaan met het gedacht: oef, morgen nรณg een dagje thuis…

18 thoughts on “De beelden van week 14

  1. Ben ook heel de winter niet ziek geweest en nu blijf ik hoestene, hatelijk,……want het brengt mijn looptrainingen in het gedrang! En uw kast is al lentefris,mmm ik kon het dit weekend niet opbrengen, het zal voor volgend weekend zijn ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚

  2. AAhhgrr ik ben vorig jaar ook verliefd geworden op Porto. Het weer was bij ons een bummer, daarom gaan we zeker terug. Enfin het feit dat mijn fototoestel daar gepikt was, was ook nen bummer. Alle het feit dat het gebeurd in een schoenenwinkel .. laat vermoeden dat het mijn eigen schuld is. Ik heb de schoenen trouwens gekocht, om NOOIT meer te vergeten dat ik mijn toestel niet tussen schoenen mag leggen.
    Heb je de Taste Porto Food tour gedaan met Andrรฉ? Anders moet je sowieso teruggaan ๐Ÿ™‚

    1. Neen, uiteindelijk niet, had het wel overwogen ๐Ÿ™‚ maar we hebben sowieso al te veel gegeten en gedronken haha ๐Ÿ™‚ Maar inderdaad een heerlijke stad!

  3. Lijkt een geweldige stad! Te zien aan je foto’s (hier en op IG). Moeten lief en ik ook eens heen (ooit). Fijn dat je zo’n geweldig weer had! En lekker hebt gegeten en gedronken!

  4. Die eerste foto is zo schoon! Er is er een jaloers hier!! Ik heb echt genoten van al uw foto’s van in Porto! We wilden nog een weekend weggaan, maar we kunnen eigenlijk alleen het weekend van de 1e mei, maar dan zijn mijn grootouders ook weg en dus moet ik elke dag mijn pony 2x eten gaan geven. En later gaat ook nog, maar dan zitten we al heel dicht tegen onze vakantie (8juni) aan en dat is ook een beetje belachelijk he. In het najaar gaan we wel sowieso nog citytrippen. Ik wou graag Parijs doen, omdat dat mij wel mooi lijkt in de herfst!
    En die larven, ieuw, what the hell is da voor iets. Ik hoop da ge het gemakklijk wegkrijgt! Heeft da echt iets te maken met nen taxus? Want er staat dus nen taxus tegen ons terras en buiten da dat heeeeel giftig is weet ik daar eigenlijk niks over.
    Welke app gebruikt gij voor uw lopen? Want da lijkt mij wel leuk. Wel alleen wandelen hier ๐Ÿ™‚
    Hahahaaaaa, da van uwe nonkel die bijna onterfd is, da is toch zoiets typisch he. Heel herkenbaar ๐Ÿ™‚

    1. Och, tussen ons weekendje Rotterdam en ons citytripje Porto zat ook maar een week of drie hoor ๐Ÿ™‚ Parijs heb ik vorig jaar in september gedaan, was toen net een hittegolf maar inderdaad wel mooi met de blaadjes die al begonnen te verkleuren! Het is een taxuskeverlarve. De kever zelf eet inderdaad blaadjes van een taxus… Maar de larven zitten in de grond en eten de wortels van je planten op. Ik heb een biologisch middeltje besteld online, ik hoop dat het er snel is want ik wil buiten beginnen zaaien!
      Ik gebruik Endomondo voor te lopen, te wandelen en te fietsen. Heel handig om alles te tracken!

  5. Ja ik ben ook al druk aan het wachten op die echte lente hoor, winter mag wel voorbij zijn en het lijkt te gaan lukken. Dat diner ziet er trouwens geweldig uit ๐Ÿ™‚

  6. Jakkes larven… brrrr!
    Het eten in jullie favoriete restaurant ziet er heel lekker uit… jammie!
    Ik hoop dat de vitamientjes geholpen hebben en dat het virus weg is.
    Leuke start to run foto ๐Ÿ™‚

Reacties zijn gesloten.