Leesplan & readathon april 2015

Jawel! Er komt weer een readathon aan! Meerbepaald de week van 6 april! Mijn plan is het volgende:

2015-03-26 20.33.53

U ziet het goed: een Harry Potter marathon!

En ja, u ziet het ook goed: nummer 2 zit nog niet in mijn verzameling – ik heb hem wél tweedehands. Ik betwijfel trouwens of ik ooit verder dan boek 5 geraakt ben.
En nee, ze allemaal lezen op één week tijd zou zottekes zijn. Een beetje heel erg. Dus we zien wel hoever we raken!
Dit past trouwens perfect bij puntje 4 van de Verbeelding bookchallenge, of bij puntje 16.

2015-03-26 20.25.52Ook voor de andere boeken van de maand baseerde ik me deels op de Verbeelding bookchallenge:

  • Schindlers lijst: een historisch boek waarop de gelijknamige film werd gebaseerd, over Wereldoorlog II en de brave Schindler die via zijn fabriek joden hielp onderduiken en zo ontsnappen aan de nazi’s. Puntje 11!
  • Het negerboek: vertelt het verhaal van een vrouw die uit haar thuisland in Afrika wordt ontvoerd om als slavin verhandeld te worden. Het won een handjevol prijzen dus voilà: puntje 13.
  • Huwelijk: staat al een tijdje op mijn leeslijst en gaat over een driehoeksverhouding tussen een studente en twee jongens.
  • Tuinfeest: is één van die Blufboeken die een nagel aan mijn doodskist dreigen te worden. Het staat bovenaan mijn leeslijst; het werd als allereerste als ‘to read’ aangeduid in Goodreads! Dus voila, laat de Verbeelding bookchallenge een extra stimulans zijn om me er doorheen te worstelen zodat ik puntje 23 kan afstrepen.

Zo. Dat lijkt me wel weer genoeg voor de komende weken.

En u? Wat ligt er op uw nachtkastje klaar? Doet u mee aan de readathon?

 

24 thoughts on “Leesplan & readathon april 2015

  1. Amai, dat is ambitieus! Ik heb zestien boeken gelezen in de eerste drie maanden van 2015 (zie een overzichtje op mijn blog). Voor de komende maanden heb ik nog geen idee. Nu ben ik bezig in een boek van Arthur Japin, en ‘Extreem luid en ongelofelijk dichtbij’ van Foer ligt ook nog op mijn nachtkastje…

    1. Extreem luid was een pareltje… Eerlijk, ik ga blij zijn als ik in boek 3 bezig ben aan het einde van de readathon. Het is weer een vrij drukke week!

      1. Dan ben ik nog meer benieuwd! Had ik van jou ook de tip ‘Vrijheid’ van Jonathan Franzen gekregen? Dat boek heb ik na de helft te lezen opzij gelegd… Ik raakte er niet door en het moest terug naar de bib. Ik probeer dat boek later nog eens te ontlenen om het dan hopelijk wel te kunnen uitlezen!

        1. Mwhuahaha nee allesbehalve, ik vond het een AFSCHUWELIJK boek, heb me er doorheen moeten worstelen. Wel uitgelezen… Vraag me niet waarom.

            1. Als ik een boek begin, moet het ook uit.. Ik kan dat niet makkelijk opzij leggen, dat doe ik enkel als het me echt niet aanstaat en dan nog denk ik: misschien probeer ik het over een paar jaar opnieuw…

  2. Ik ben bezig aan “kom hier dat ik u kus”. Daarna weet ik het nog niet…heb ook de volledige Harry potterrreeks staan, maar wie dan ook niet?

  3. Amaai, ik heb dit jaar nog maar één boek uitgelezen (The Fault in Our Stars). Momenteel ben ik bezig in Blogboek en How Blogs Work. Maar dat gaat toch ook nog even duren eer ik daardoor ben. Chapeau dat je dat allemaal gelezen krijgt in één maand tijd! De Harry Potters heb ik wel allemaal gelezen. Boek 5 vond ik zowat het slechtste van de reeks (terwijl de film daarvan best wel goed was). Dus misschien daarmee dat je nooit verder bent geraakt!

  4. Ik ga weer opnieuw beginnen aan de The Vampire diaries, ooit eens gestopt bij deel 3 terwijl ik ze allemaal heb 😉 Enjoy HP, vind het een fijne reeks, boek 6 mijn absolute favo!

  5. De Harry Potter boeken wil ik ooit nog eens allemaal lezen. Ik denk dat ik tot aan boek 3 geraakt ben.
    Ik doe niet meer aan de readathon omdat dat nogal moeilijk te combineren is met verhuizen.

  6. Ik heb ze ook net allemaal gekocht die van Harry Potter en haar nieuwe roman ook. 🙂 Maar ik begon de eerste bladzijde van het eerste boek te lezen en moest lachen. Ik vergat dat ik 34 ben en het geschreven is voor kinderen. Ik was nog niet voorbereid psychisch, dus ik heb het terug weggelegd en ga eerste de 3 andere uitlezen waar ik in bezig ben.

  7. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het boek “Huwelijk”.
    Deze keer doe ik ook mee aan de readathon, maar wat ik ga lezen weet ik nog niet… ik heb nog genoeg boeken liggen vanuit de bib… ik bekijk het van ’t weekend wel.
    Veel succes hé 🙂

  8. Ik heb besloten om niet mee te doen aan de readathon deze maand omdat Lief en ik even veel tijd hebben voor elkaar. Er is dus eventjes weinig tijd om te lezen.

  9. Ik doe mee, al gaat het op dit moment nog niet super.
    Belangrijker: ik heb hier weer iets bijgeleerd. Schindler’s list is verdekke ook gebaseerd op een boek! 🙂 Sowieso eentje om ooit eens te lezen dus en misschien al wel dit jaar, aangezien het bij meerdere puntjes past (dan kan ik indien nodig nog wat schuiven om aan één boek per puntje te komen). Harry Potter wil ik ook graag nog eens opnieuw lezen; ik heb ze toegevoegd aan mijn lijstje “dingen mee te brengen uit België”, want de vorige keer ben ik ze stomweg vergeten 🙂

    1. Ik zit al aan mijn vijfde Harry Potter intussen 🙂 Het gaat zéér vlot doordat ik ziek thuis zit en geen energie heb voor iets anders dan in de zetel hangen. Een voordeel dus 😉

Reacties zijn gesloten.