Quality time Gent

Het lief en ik gingen naar Gent, omdat het zo’n fijne stad is en omdat we er nog eens lekker wilden gaan eten en en passant afspreken met Theso die daar woont.

Special winterproof Gent #outfitoftheday

We besloten met de trein te gaan, ook al zouden we dan twee keer zo lang onderweg zijn, omdat het veel chiller was: ik boekje lezen, hij beetje studeren voor zijn examen in juni.

Heerlijk ongedwongen onderweg zijn.

Gelijk d'echte. #opdetreinWe logeerden in Aparthotel Castelnou, dat op het moment van de boeking het goedkoopste met nog een goede prijskwaliteit was en op tien minuten van Gent-Dampoort, net buiten de stad ligt. We checkten in, dropten onze spullen op de kleine maar comfortabele, nette kamer en doken de stad in.

We kochten neuzen, want dat doe je nu eenmaal als je in Gent bent. Voor de lunch hadden we met Theso afgesproken bij Balls & Glory, één van de gehaktballenrestaurants van Wim Ballieu dat ik al langer eens wou uittesten. Het concept is simpel: je komt binnen, je kan ballen kopen om mee te nemen naar huis, of je kiest uit de ballen en de stoemp van de dag om daar op te eten in een lange, smalle, modern ingerichte ruimte aan lange, ongewoon smalle tafels. Omdat Theso een beetje later was, werden we verplicht opzij te gaan staan en daar te wachten, wat ik bepaald klantonvriendelijk vond, maar het restaurant is dan ook niet bedoeld als uitgebreide lunchplek, dat hadden we dus al snel door toen we de bakken bier als stoelen zagen.
Dat het grote ballen zijn verdorie. #yummie

Toen ons gezelschap arriveerde, kozen we alledrie voor de bal met kervel en spek, gecombineerd met een smeuïge stoemp, een vleessausje en een currysausje. Heerlijke combinatie! Moest er bij ons een vestiging zijn, ik zou er al eens ballen gaan halen. ’s Middags een snelle lunch met collega’s, maar geen romantische tête à têtes, dat is duidelijk niet de bedoeling.

Theso wou een beetje shoppen dus gingen we de H&M binnen waar hij zich een nieuwe outfit aanschafte, en ik terwijl we wachten verliefd werd op een paar goudkleurige hangers in de vorm van blaadjes, een soort oorbellen dat ik al de hele herfst braaf had laten hangen. Nog een bezoekje aan de Mediamarkt en uiteindelijk kwamen we terecht in een café dat Theso kende, De Alchemist, waar ze onder andere een aantal gin tonics aanbieden. Daar bleven we dus wel een tijdje plakken.
#ginnnnnnn

Daarna namen we afscheid van Theso en gingen ons kort opfrissen in ons hotel. De aperitief dronken we net zoals de vorige keer in champagnebar Chez De Beir.

Aperitiefje.Hop naar onze reservatie bij Faim Fatale, voor het ‘verrassingsmenu’. Vraag me niet wat we allemaal hebben gegeten, ’t was te veel om te onthouden. Wel stuk voor stuk lekkere gerechtjes met verse ingrediënten in heerlijke combinaties.

Verrrry nice diner. #foodlove

We hadden een goed gesprek tijdens het eten, de avond werd euhm nog goed afgesloten in de hotelkamer 🙂 De volgende ochtend namen we nog het ontbijt in het hotel, en daarna stapten we op de trein terug naar huis.

We hebben er driedubbel en dik van genoten, van ons uitje. Quality time!

16 thoughts on “Quality time Gent

  1. Dat concept van gehaktballen ken ik hier niet maar zou het best eens willen uitproberen! En ja, die neuzen… heerlijk! Iedere keer als ik in een Belgische stad ben, koop ik een zakje, zo lekker! Wij zijn van plan om het eerste weekend van maart met zijn tweetjes weg te gaan, nu al zin in…

  2. hotel castelnou: daar zijn we vorig jaar gaan logeren toen mijn broer trouwde. Wij hadden echter een gigantische kamer, het was een appartement meer. Ook al hadden we hier eigenlijk niet echt naar gevraagd….prijs/kwaliteit was voor ons dan dubbel een meevaller. En de balls stonden vorige zomer ook op Cactusfestival, toen vroegen ze 8 euro voor één bal zonder niets. Ik vond dat precies aan de dure kant?

  3. Klinkt heerlijk en het diner ziet er super uit, maar LJ vertel me eens….. wat zijn in godsnaam neuzen? Ik bedoel weet wat een neus is maar dat bedoel je hier waarschijnlijk niet hahahaha

  4. Ik lust dus echt geen neuzen, bah!! Mijn vriend is er dan weer wel zot van, maar ook voor een groot deel uit nostalgie. Hij kreeg ze vroeger altijd bij zijn oma. En die neuzen waren altijd al wat ouder en dus niet meer zo lopend vanbinnen en zo vindt hij ze dus ook het lekkerst!
    En haha, de avond werd nog goed afgesloten!! 😛

    1. Ja he! Alleen vrees ik dat ik aan het overdrijven ben met zoveel ‘weg’ te willen gaan. Ik moet er de rem opzetten, want gewoon een weekendje thuis zitten kan ook al heel erg veel deugd doen…

Reacties zijn gesloten.