2015-plannen: update januari

Ik voorzag mezelf van een aantal plannen voor het jaar 2015. Maandelijks wil ik daarvan een update geven om mezelf gemotiveerd te houden, en u de kans te geven van mij aan te moedigen om mij met de grond gelijk te maken, zoals het u blieft en naar gelang hoe goed ik mijn best heb gedaan de afgelopen maand.

entertainment

  • 7 uitje
    We brachten een avondje in een Antwerpse wijnbar door. Het deed deugd nog eens in die stad te zijn. En with just the two of us. Ge ziet, als ge een beetje moeite wilt doen om uit uw luie zetel te komen.
  • 12 date night
    We hielden voor het eerst een ‘date night’ bij ons thuis, iets wat we zeker nog eens gaan overdoen. Wijn, hapjes, lekker eten, een film: een geslaagde avond.

We verkeren in goed gezelschap vanavond. #homecinema #IMDBtop250

  • 10 twee films uit de IMDB top 250 kijken 
    • The Shawshank Redemption stond op de eerste plaats in de IMDB top 250 en was ook de eerste film van de lijst die we keken. Een man komt, valselijk beschuldigd van de moord op zijn vrouw en diens minnaar, levenslang in de gevangenis terecht in de jaren veertig, toen gevangenen nog in elkaar werden geslagen en ook psychisch werden gebroken. Het hoofdpersonage slaagt er door zijn positieve ingesteldheid in om het leven binnen de muren toch leefbaar te maken, terwijl hij in het grootste geheim zijn ontsnapping voorbereidt. Ik moest even aan Prison Break denken, maar in elke gevangenis zitten er opportunisten, slechteriken en verraders. Het is een prachtige film met heel mooie stukjes tekst, waar ik jammer genoeg deeltjes van heb gemist doordat we zonder ondertitels keken, en soms wordt er toch echt wel gemompeld door de acteurs.
    • The Wolf of Wallstreet stond al veel langer op mijn ‘must see’ lijst omdat het zo’n hype was toen die uitkwam, maar zoals gezegd keek ik nog amper films omdat ik nooit wist waar te beginnen. Dankzij mijn goed voornemen is het er dus eindelijk van gekomen. Ik vond de film een eind te langdradig, hoewel Leo zijn rol van pleziermaker en geldverbrasser uitstekend neerzette. De chaos van drugs, hoeren en rare feestjes gaven het voor mij een onwerkelijk tintje, omdat er een wereld wordt beschreven waarmee ik geen enkele aansluiting voel, al was het voorspelbaar dat de zeepbel van illegale voorspoed op een dag doorprikt zou worden en Leo zijn verdiende doch zware straf krijgt.
    • Pulp fiction, een schande dat ik die nooit eerder heb gezien (zegt iedereen die hoort dat ik hem nog nooit had gezien)! Een hilarisch – subtiel, maar hilarisch – meesterwerkje van Quentin Tarantino met subliem gekarakteriseerde hoofdrollen voor o.a. John Travolta, Bruce Willis en Samuel L. Jackson. Wat een plezier om naar te kijken!
  • 11 twee disneyfilms kijken
    0, u leest het goed. Ik moet echt een manier of beter een plek vinden waar ik die kan kijken zonder dat ik het lief daar mee stoor want die is de Disney-fase al lang ontgroeid.

healthy

    • 1 mijn nagels lakken in Nivea 36/40 Cardinal, en in Nivea 66 Mauve Parure. 
      Het werden enkel Cardinal en Soft rose.

Het is zover.

  • 4 69 kg wegen
    De weegschaal stond bij de laatste weging van januari (26/01/2015) op 69,5 kg. Dat wil zeggen dat ik stabiel blijf, maar dat is uiteraard niet de bedoeling van dit plan. Gelukkig zijn er weer paaseitjes en kan ik dus beginnen met het succesvolle paaseidieet van vorig jaar!
  • 5 niet shoppen
    Ik zou truien kopen, maar ik vond er geen naar mijn smaak, kleur, model, dikte, enfin. Zeer moeilijk geval, ik. Ik shopte dus helemaal niks. Niks!
  • 6 vier outfitfoto’s posten

blog1

Dit zijn meteen ook de drie broeken waarin ik me momenteel het comfortabelst voel: koningsblauw, mosgroen en beige. Qua schoenen heb ik gelukkig meer keuze.
Ik besef dat de foto’s een pak professioneler konden, de spiegel minder stoffig en het bed opgeruimder, waarvoor mijn oprechte excuses.

  • 9 vier maal in mijn dagboek schrijven
    Het werd drie keer, maar dat is alvast een goed begin.

doelen

  • 2 start to run tot les 6 lopen
    Gelukt! Ik moet ze weliswaar nog één keer lopen – ik loop elke les twee keer – maar ik zit mooi op schema.
  • 3 tien keer met de fiets naar ‘t werk gaan (100 km)
    Tien keer plus een fietstochtje van bij mijn ouders thuis, tesamen 108 km.
  • 4 één dagtocht en elke week mijn snelwandeling maken (24 km)
    Dat klonk in theorie erg mooi, maar onze weekends waren zo overladen met andere bezigheden dat er van een dagtocht niks in huis is gekomen. Zelfs mijn snelwandeling lukte niet elke week, omdat ik één keer voorrang gaf aan het lopen dat op dezelfde dag viel. Ik eindigde dus op 15,43km. Zo gaan we er niet geraken hé.
  • 7 wekelijks 5 lapjes haken aan het lappendekentje.
    Eind december was de stand 9 lapjes, eind januari 39 lapjes.

in de keuken
We bakken koekjes. Denk ik.

  • 2 brood bakken 
    Dit zette ik on hold toen ik zag op de verpakking van het enkel-nog-water-toevoegen-zakje dat ik zonder keukenrobot twintig minuten zou moeten gaan staan kneden. Ik heb in de plaats daarvan koekjes gebakken. Gezonde koekjes! Waarvan ik het recept zeker nog zal posten.
  • havermoutchocoladekoekjes
    Die waren nog veel lekkerder dan de gezonde koekjes. En zo is mijn sinterklaaschocolade voor een groot deel weggewerkt.

Plannen voor februari

entertainment

  • 7 uitjes
    We gaan een weekendje naar Gent met ons tweetjes, een vriend bezoeken en ’s avonds een tête à tête in een goei restaurant. Dan gaan we een half dagje naar Brussel om een kostuum te kopen voor het lief.

in huis

  • 1 pompoenen
    Mag ik al beginnen zaaien? Nee, zeker? Ik ga mij nog efkes inhouden. Proberen. Maar aan een tuinplan kan ik wel al beginnen. Het kriebelt…

healthy

  • 3 mijn gewicht moet naar 68 kg.
    Moet. Waar zijn die paaseitjes?

doelen

  • 2 start to run: tot les 10 lopen
  • 7 haken
    We gaan het tempo optrekken want ik zou graag ook nog andere dingen kunnen haken dit jaar dan altijd maar die lapjes, dus wil ik minstens 50 lapjes haken deze maand.
    Als ik er het geld voor heb, zou ik ook graag beginnen aan één van de projectjes die ik in mijn haakboekjes heb aangeduid.

in de keuken

  • 2 brood bakken
    Als ik mij er mentaal kan op voorbereiden, op dat twee keer twintig minuten staan kneden, komt het er misschien toch van.
  • 3 er staan kokoscakejes op het programma!
    Die heb ik al eens eerder gemaakt dus het is vooral een kwestie van tijd vinden.
  • 15 alle receptjes uit een kookboek maken die me aanstaan, en het boek daarna weg doen
    Ik koos om te beginnen voor een klein, dun kookboekje, Koken uit de voorraadkast waarin ik een stuk of vijf recepten aanduidde die ik deze maand zal klaarmaken.

 Ik kijk al uit naar dit overzicht volgende maand. I’m on a roll!

18 thoughts on “2015-plannen: update januari

  1. ‘Mag ik al beginnen zaaien? Nee, zeker? Ik ga mij nog efkes inhouden. Proberen. Maar aan een tuinplan kan ik wel al beginnen. Het kriebelt…’
    Dit kon ik geschreven hebben ! Mijn zaai/plantplan voor de serre is al getekend, laat die lente maar komen !

    1. Ik kijk elke dag vol spanning naar de bloembollen die uitkomen, en er is een verdwaald tomatenplantje dat dapper naar het licht toe groeit, ik wil meeer 🙂 🙂

  2. Toch aardig wat doelen van januari gehaald hoor! Het niet shoppen is mij ook goed afgegaan, hoewel ik wel een poging heb gedaan maar helaas niks kunnen vinden dus vandaar dat mijn missie wel is geslaagd…

  3. Pulp Fiction is inderdaad een geweldige film. Als hij nog eens op tv komt, probeer ik altijd te kijken. Ik heb nog een nieuw doel voor je: je niet meer excuseren voor dingen waar niemand iets mee te maken heeft 🙂

  4. ben het helemaal eens met je mening over the wolf of wall street. als de film een uur korter was geweest, was het waarschijnlijk een topfilm geweest. nu vond ik het veel en veel te langdradig!

  5. Pulp Fiction heb ik ook nog niet gezien… shame on me!
    Ik ben fan van de mosgroene broek en rood jasje 🙂
    Brood bakken was ook één van mijn missies dit jaar… de broodbakmachine staat er… maar nog geen enkel broodje gebakken.

    1. Ik heb de aankoop van een machine ook overwogen maar 1) geen plaats in ons piepklein keukentje en 2) eigenlijk eet ik helemaal niet zoveel brood meer.

  6. Ik heb ook zo’n rood jasje gekocht, ik kijk er al uit om het aan te trekken. Als je in Gent bent spring dan eens binnen in de backstay bar, de leukste hostel van het land! 😉

  7. Die outfit rechtsboven is echt leuk!!
    En inderdaad schande dat je Pulp Fiction nog nooit hebt gezien. Eén van mijn lievelingsfilms en ik ken er echt hele stukken uit vanbuiten!!
    Ik heb 3 disneysfilms gekeken (als ik er geen vergeet): Pocahontas, Pocahontas 2 en Anastasia. Ik werd er weer helemaal gelukkig van!

    1. Ik ben nu aan het twijfelen in welke taal ik ze ga aanschaffen. In welke taal keken we die vroeger als kind? Was dat toen al Vlaams, of toch de Hollandse versie? Ik kan het mij niet herinneren….

      1. Ik denk Vlaams. Maar ik ben ook niet zeker. Ik ben ze nu in het engels ah kijken. Maar kunt ge de gesproken taal meestal niet kiezen op een DVD bij tekenfilms? Ben er nu niet zeker van, maar ik dacht van wel.

  8. Haha, zalig, het paaseidieet! Dat klinkt gewoon te goed om waar te zijn 🙂

    Ik heb Pulp fiction ook nog niet gezien, dus je bent zeker niet de enige 🙂
    Mijn voorkeur gaat uit naar de outfit met de rode blazer (jaloers daarop trouwens, want daar ben ik al eeuwen naar op zoek, maar ik vind nooit een model naar mijn goesting). En die blauwe broek!

    Ik heb ook lang getwijfeld voor een broodmachine, maar uiteindelijk had ik liever een keukenrobot. Neemt weliswaar minstens evenveel plaats in, maar je kan er zoveel meer mee dan enkel brood bakken en dan vind ik het zijn plaats wel waard.

    1. Het vest is eigenlijk oranje 🙂 Ik ben slecht in outfitspiegelfoto’s maken!
      Een keukenrobot staat ook op mijn verlanglijstje maar ook daarvoor heb ik geen plek op mijn aanrecht. Zou dat brood bakken meteen veel makkelijker maken…

Reacties zijn gesloten.