De beelden van week 5

Jaaaaaaaaaaaa... Antwerpen! #love ๐Ÿ’—

De werkweek begon met een diner date in Antwerpen, die schone, met de schoonmoeder en haar vriend. We gingen eten bij Renaissance, een restaurant waar de schoonmoeder graag komt, ik voelde me tussen de sjieke obers niet op mijn gemak met mijn All Stars en slobbertrui – dat had ze wel op voorhand mogen zeggen anders. De avond eindigde hilarisch met de schoonmoeder die, in een waarschijnlijk onbewuste poging haar zoon bij te houden, opeens ladderzat was. Zo had ik ze nog nooit gezien. En ze kon ook niet zwijgen, was plots een spraakwaterval. En niet snappen waarom ze zat was he ๐Ÿ™‚
Het is zover.Een vertrekkende collega trakteerde met snoep en… paaseitjes. Geen Milka, ja zo’n snob ben ik dan, dus ik hield het bij eentje (dat nog niet eens lekker was, want het was zwart en dan nog met zo’n zoete vulling). Volgende week naar de Colruyt voor Milka-eitjes, was mijn besluit.
#datenightVrijdag ging ik na het werk opnieuw naar Antwerpen waar ik had afgesproken met het lief voor een date night in wijnbar Vin’eau, bijna aan ’t Scheld en vlak bij ’t Zuid. Het is een plek die we twee maanden geleden ontdekten en die ons toen al beviel door het leuke interieur. Maar nu – het was vrijdagavond, normaal zijn restaurants dan volgeboekt, maar hier – wij waren de enigen die hier iets aten. Er kwam na ons nog een koppel binnen, maar die dronken iets en vertrokken toen weer. Zeer spijtig, want zo zal de wijnbar niet lang blijven bestaan natuurlijk. De tapas waren zelfgemaakt en heerlijk, het hoofdgerecht (voor mij een beef burger met verse frietjes) was iets minder (bij een hamburger hoort een deftig sausje of relish, en geen cocktailsaus, dat verpestte de smaak van de anders toch wel prijzige Angus). We moesten ons haasten om de trein terug naar huis te halen, zo rond 21u, en ik vraag me af of er na ons nog klanten zijn geweest.
Om 23u waren we thuis – waar is de tijd dat we meerdere keren per week zo heen en weer reisden (met nog een eindje extra naar His Hometown) met het openbaar vervoer? ’t Was goed voor ene keer en ik had een boek mee, maar geef mij toch maar het comfort en de snelheid van de auto…
De kleine pleziertjes van het dagelijks leven. #weekendontbijtHet weekend in stijl beginnen met ovenbroodjes en choco. Yummie!
Aanschuiven aan het lekkerste ambachtelijke marktkraam. #latergram

We deden boodschappen op de markt in Leuven omdat het daar een betere bakker is dan bij ons in ’t dorp.

Voorgerecht en dessert voor vanavond. #schoonfamiliebezoekTerwijl het lief ging schaatsen met zijn zusje, zijn vader en zijn stiefmoeder, prepareerde ik het eten. Ik voorzag wat chips en tomaatjes als hapje bij de cava, als voorgerecht broccolisoep met balletjes, daarna brood en sandwiches met beleg en als dessert rijstpap die ikzelf afschuwelijk vond, veel te zoet en niet eens opgesteven. (De vorige keer dat ik die pap maakte, drie jaar geleden, was ze wรฉl superlekker. Grmbl.) Ik nam aan dat het bezoek nog voor de verjaardag van het lief was, maar blijkbaar had de schoonfamilie dat zo niet begrepen en waren er dus ook geen cadeaus voorzien. Jammer voor het lief!
Washitapetest.Zondag werd er gewerkt aan mijn fotomuurplan met de washitape die ik in de Hema kocht. Ik zoek eigenlijk dikkere tape, dan moet ik niet met zo’n belachelijke lijnen werken, maar in de Hema hadden ze enkel deze smalle (of dikke met domme figuurtjes op). Dus we zijn er nog bijlange niet, maar het idee blijft verder rijpen.
Dat de eerste maand van 2014 uiteindelijk nog zo slecht niet was. #potvolblessingsMijn creatieve bui was nog niet over en werd afgesloten met het maken van een ‘pot vol blessings’, waarover later meer en alles.
Mijn looproute met extra training 'hop on, hop off' de stoep. #hindernissenparcours #starttorun #les7

Tot slot werd les 7 van start to run nog gelopen. Tegenwoordig ziet mijn looproute er zo uit, met een paar wegversperringen waarvoor ik elke keer van de stoep op de (door de week erg drukke) baan moet springen, want aan de overkant is geeneens een stoep. Het alternatief heeft iets meer bergop en kasseien, dus ge ziet, er is niet veel keuze. Maar ik geef niet op!

19 thoughts on “De beelden van week 5

    1. Ik had het me iets soberder voorgesteld, goed dit is ook een fluokleur ๐Ÿ™‚ het lief vindt het maar niks. Maar het hangt nog altijd aan de muur intussen!

  1. Ik schrok me deze week rot in de colruyt: allerlei paasversiering en paaschocoladefiguren! Ik heb nog maar kerstmis verwerkt!

  2. Ik zit nog aan de paaseieren van vorig jaar… En dan heb ik nog twee chocoladeletters van sinterklaas, kerstchocolaatjes, en een soort koffiechocolaatjes waar ik misselijk van word. Ik krijg al dat chocola niet op tijd weggegeten…

  3. Als je washitape zoekt, moet je eens bij Schleiper in Brussel gaan kijken.Daar hebben ze echt ongelooflijk veel keuze!
    En voor een date-night zo lang op de trein zitten. Dat is dan toch niet aan mij besteed… Maar ja, ik zou dat ook gewoon niet kunnen, dus dat speelt ook wel mee.

    1. Wel we gaan dat ook niet meer doen, zo ’s avonds is dat ook gewoon niet fijn, je verlangt naar je bed, slaaaapen, dus ofwel een hotel erbij boeken of toch รฉรฉn van ons twee die moet bobben.
      Merci voor de tip! Over een paar weken staat er een (half) dagje Brussel op de planning, dan moet ik daar dus eens binnenspringen!

Reacties zijn gesloten.