De beelden van week 4

Vanmiddag op ons bord. #lunch

Een doodgewone lunch op een doodgewone werkdag: sla, worteltjes, zalm, geitenkaas, een quinoakracker en wat pitjes & zaadjes.

Plannen.

De enige reden waarom ik de Flair nog heel af en toe koop, is voor de hotelpockets. Met deze boekten we een overnachting in Hasselt, samen met Odys en Penelope. Ik wilde de bon ook gebruiken voor ons weekendje Gent, maar die stad kwam er helaas niet in voor.

Keiprofessionele loopoutfit, quoi. #starttorun #les5Mijn looptenue: een versleten met verfplekken besmeurde jogging, een twee maten te groot fluohesje, een aardbeirode fleece, oranje gebreide handschoenen, een zwart sjaaltje en dure, orthopedisch verantwoorde loopschoenen. Als ik ooit de 5 km kan lopen, schaf ik mij een echte loopbroek aan – uweetwel, zo’n sexy strak aansluitend dingske.
Voor ik ga slapen... #metime

Aangezien ik de Flair dus (al zeker een jaar) heb gedumpt als mijn favoriet tijdschrift, stel ik u graag mijn sindsdien huidige favoriet voor, de Vitaya. Staat vol weetjes, tips en leuke uitjes, en als het uit is liggen er meer artikels uitgescheurd naast dan dat er nog in zitten. Hier was ik aan het wachten tot het lief thuiskwam van een bezoek aan Thor in A’pen.
Dat ik dit vandaag keihard nodig had. #chocoladeshot

Een overdosis chocolade. Het was efkes nodig – ik werk nu een jaar bij HetWeb, en de eerste irritaties komen naar boven. Doe daar bovenop de bibliotheekcatalogus die niet wilde werken en ik stond op het randje van gillen. Blijven ademen. 
Oei. #leesplan voor februari...

Hoogtepunt van de werkweek was mijn maandelijks bibbezoekje. Ik vermoed dat ik weer iets te enthousiast ben geweest.
De eerste #komeneten  van het nieuwe jaar, met feestelijk gebakken patatjes en een heus orlofgebraad.#latergram

We deden voor het eerst dit jaar van komen eten, bij Dio thuis. Een heus feestmaal met Orloffgebraad, gebakken patatjes en prinsessenboontjes.
Zo'n avond. #ginnnnnnn #hakenVrijdagavond, ik kijk er elke week harder naar uit: gin, mijn haakwerkje en een film of series op tv.
Een half uur geleden was het nog aan het regenen. #wtf

Zaterdagochtend werd ik al vroeg gewekt door het getokkel van regen op de velux, en wakker gehouden door aanhoudend geboor bij de buren (die al eeuwen aan het verbouwen zijn, ik vraag me af hoe lang ge daar in godsnaam over kunt doen). Toen ik mezelf uiteindelijk uit bed sleepte, bleek de regen veranderd te zijn in een stevige sneeuwbui die in no time alles dichtgooide. Gelukkig was twee uur later alles alweer gesmolten.
Nog een paar sfeerbeelden, snel, voor alles gesmolten is. #sneeuw #wintertimeHet leverde vanuit het raam wel een paar mooie winterbeelden op.
Zo'n boekenkerstboom dat was goed voor ene keer, zullen we dat afspreken? #opruimenHet werd een productief weekend: nog voor we boodschappen gingen doen, brak ik mijn boekenboom af, wat een uur hersorteerwerk opleverde want al die boeken moesten terug op alfabetische volgorde gezet worden in mijn bibliotheekje.
Kiezen is verliezen, zeggen ze. #keuzesZaterdagnamiddag werd besteed aan rondrijden: eerst naar het reisbureau voor onze Noorwegen-reis, daar reden we een uur voor, voor extra uitleg en een paar opties. Er is nog niks zeker; het gaat ook niet over weinig geld, om dan zomaar te beslissen. Idem voor de keukenverbouwingen, daarvoor gingen we nog langs bij Ikea (beetje kijken en inspiratie opdoen) en bij Dovy (bij een ongeïnteresseerde, arrogante – als het lief dat al zegt, is het zeker waar! – verkoper die zijn eigen mening wilde doordrukken terwijl het toch wel verdorie mijn keuken is zeker, en bovendien zijn ze pokkeduur. (Als we echt de hele keuken gaan vernieuwen, gaan we misschien zelfs moeten kiezen tussen onze zomerreis en de keuken, gezien de hoge bedragen waarmee we plots geconfronteerd worden.)
We verkeren in goed gezelschap vanavond. #homecinema #IMDBtop250Zaterdagavond hielden we onze allereerste date night gewoon thuis, in onze living. Hapjes vooraf (simpele toastjes bij een zoet glaasje witte wijn) en als hoofdgerecht gemarineerde ribbetjes met ovenfrietjes bij een heerlijk glas rode wijn. En als afsluiter een goeie film.
We bakken koekjes. Denk ik.

Zondag ging het lief bierbrouwen met zijn vrienden zodat ik de hele dag voor mezelf had. De was, de afwas, twee soorten koekjes bakken (waarvan één soort gezond; het receptje volgt uiteraard!), nog eens afwassen, het avondeten voorbereiden, stofzuigen, joggen, lezen – ik had mijn bezigheden en de dag was veel te snel voorbij!

21 thoughts on “De beelden van week 4

  1. Leuke maar drukke week zo te lezen 🙂 Die Vitaya heb ik nog nooit gekocht. Misschien moet ik dat toch maar eens doen? Ik ben trouwens wel benieuwd naar wat je aan het haken bent. De kleuren zien er al leuk uit.

  2. Goed gevuld weekje zo te lezen! Dus Noorwegen? Staat hier ook al jaren op de lijst maar vriendlief is helaas nog niet helemaal overtuigd, wie weet ooit… Geachte heer M. van Herman Koch heb ik vorig jaar ook gelezen, vond het een goed boek!

    1. Niet overtuigd… Waarom wil hij niet? Heb je hem al foto’s laten zien… Ik ben ooit verliefd geworden op dat land, het is daar nog zo woest en verlaten en ongerept en mooi, heel anders dan bijvoorbeeld de overbevolkte Alpen.. (net omdat het zo duur is voor toeristen, waarschijnlijk..)

  3. Amai, mijn hersens zaten duidelijk in eetmodus na het zien van die lekkere foto van die salade en de foto met de boontjes, want jouw haakwerk was in mijn hoofd eerst een kom met zwarte inktvisspirellipasta, waarbij ik bij de blauwe en bordeaux eerst nog dacht “unk, zo’n rare kleur pasta” voor ik doorhad dat het helemaal geen eten was…
    Ik hoop dat de keuken- en reisplannen gecombineerd kunnen worden! Moet niet leuk zijn om misschien te moeten kiezen tussen reizen of een nieuwe keuken, al is dat laatste ook wel belangrijk natuurlijk 🙂 Of eventueel keuken met een zeer low budget reis?

    1. Noorwegen zou qua variëteit in het landschap de mooiste natuur hebben (fjorden, bergen, gletsjers), terwijl Zweden en Finland vlakker zijn, hebben ze mij verteld, vandaar onze keuze.

  4. Dat doet mij eraan denken dat ik mijn – nog niet uitgelezen – boeken toch maar moet terugbrengen naar de bibliotheek om een nog hogere boete te vermijden.

  5. Zo’n hoop boeken… ik ben benieuwd naar het boek van Herman Koch.
    Wauw zoveel sneeuw! Hier bijna geen sneeuw gezien (gelukkig maar!).
    Ik heb Pulp Fiction nog niet gezien… moet ik echt eens dringend doen!

  6. Nog steeds echt jaloers op de sneeuw bij jullie, wij hadden nog geen mm 😦 En heb jij misschien het respect van die eerste salade? Die ziet er echt heel erg lekker uit! 🙂

    1. Wel ik begin een slaatje altijd met sla en/of geraspte worteltjes (zo klaargemaakt in een zakje in de supermarkt) daarna een tomaat in stukjes, stukjes gerookte zalm, stukjes geitenkaas en dan strooi ik er nog wat pitjes over (zonnebloem, pompoenpitten, sedamzaadjes, etc). De zalm en de kaas wissel ik af met feta, mozzarella of kip.

  7. Ik ben ook aan ’t kijken naar Noorwegen (een droom als vikingfanaat)
    maar dan een cruise. Keiveel geld maar wel eng om het alleen te doen. Ik
    twijfel dus nog.

    1. Niet twijfelen, gewoon doen. Je gaat zoveel moois zien!! O en zeker het Vikingskiphuset bezoeken in Oslo daar staat een prachtige vikingboot!

Reacties zijn gesloten.