Goede voornemens 2015: januari-plannen

Ik heb mijn 586 goede-voornemensplannen voor 2015 in een spreadsheet gestoken en zo goed als mogelijk ingepland op maandelijkse basis, om ervoor te zorgen dat we de eindmeet halen met zoveel mogelijk ‘DONE’ op de lijst!

entertainment

  • 7 een date night houden, maar thuis, met een eenvoudige maar lekkere maaltijd en een film.
  • 10 twee films uit de IMDB top 250 kijken: ik wil beginnen met de nummer 1, The Shawshank Redemption uit 1994, en Pulp Fiction uit hetzelfde jaar.
  • 11 twee Disneyfilms kijken (terwijl het lief gaan bierbrouwen is): ik begin met de oudste, Sneeuwwitje en de zeven dwergen uit 1937, en daarna volgt De reddertjes omdat dat vroeger één van mijn favoriete tekenfilms was.

healthy

2015-01-02 16.42.01

  • 1 mijn nagels lakken in Nivea 36/40 Cardinal, en in Nivea 66 Mauve Parure. We beginnen gemakkelijk!
  • 4 dankzij de feestdagen zit ik op 70 kg, en eind januari moet dit maximum op 69 kg staan.
  • 5 niet shoppen: behalve de bruidsmeisjesjurk die op de planning staat, daar kan ik niet onderuit. In de solden wil ik graag een paar dikkere wintertruien kopen, want die heb ik niet in mijn collectie. Ik heb een maximaal budget in mijn hoofd waaraan ik mij ga houden – twee truien, zeker niet méér!
  • 6 vier outfitfoto’s posten
  • 9 vier maal in mijn dagboek schrijven

doelen

  • 2 start to run tot les 6 lopen
  • 3 tien keer met de fiets naar ’t werk gaan (100 km)
  • 4 bij goed (droog) weer hoop ik op één dagtocht, anders maak ik elk weekend mijn snelwandeling van 6km. (24 km)
  • 7 wekelijks 5 lapjes haken (20 lapjes). Eind december was de stand 9 lapjes.

in de keuken

  • 2 brood bakken: eveneens op de bierbrouwzondag. Me-time!
  • 8 havermoutchocoladekoekjes bakken, met de restjes Sinterklaaschocolade.

De receptjes volgen dan uiteraard 🙂

14 thoughts on “Goede voornemens 2015: januari-plannen

  1. Het zijn er veel, maar LJ is wel een krak :-). Trouwens, LJ ik schrijf nog steeds in mijn agenda. Dat lukt dus nog steeds. Het lijkt natuurlijk vroeg om op te geven, maar de agenda begon al op 13 december ofzo 🙂

    1. Wat een compliment!! *bloos* Wel mijn agenda-experiment is ook vrij goed gelukt. Ik maak wel geen weekkalender meer maar noteer gewoon wat van toepassing is: to do’s, boodschappen, enz. Mijn blogkalender houdt wel stand. En allemaal in 1 schriftje! Dat ik daar niet eerder op gekomen ben 🙂

  2. Voor mezelf hou ik niet van een uitgesponnen to-do lijst. Dan ligt de druk te hoop en voel ik me constant slecht omdat ze niet af is. Ik maak alleen een dagplanning elke morgen, naargelang hoe ik me voel. Vandaag is dat overschrijving doen, Een hotelletje boeken voor Valentijn, koken, mijn oude emailadressen terug bij mijn nieuwe voegen. En voor de rest ontspannen dat verdeeld wordt tussen Zentanglen en lezen. Ik heb me voorgenomen om elk week een boek(je) mee te brengen van de bib en in een week uit te lezen. Ik ben begonnen met een dun boekje van Wouter Deprez, kwestie van de lat niet te hoog te leggen! 😉

  3. Goed om ze gewoon per maand aan te pakken! Geeft ook een goed gevoel als je straks een aantal of alles kunt afstrepen. Die lijst met 250 films ga ik even bestuderen, staan vast een hoop op die ik nog niet heb gezien en wat eigenlijk wel zou moeten… succes deze maand!

  4. Dat je nog nooit Pulp Fiction gezien hebt dan? Ik vind het een zalige film 🙂 Vooral de scene met Samuel L Jackson die een hele vers uit de bijbel opzegt. 😉

Reacties zijn gesloten.