De beelden van week 31

De bruid kreeg bijna een attaque toen we dit voorstelden als bruidsmeisjesjurk. #mwhuahahaHet weekend begon veel te vroeg met een blitzbezoek aan de shoppingstraten, op zoek naar mogelijke kandidaten voor bruidsmeisjesjurken. Dat deed ik samen met Rosa, wiens ideeën gelukkig wel overeenkomen met de mijne. Een jurk hebben we nog niet gevonden, laat staan drie, maar we hebben de bruid wel op stang gejaagd met een bezoek aan de Desigual, mwhuaha.
Weeral een leuk plekje ontdekt in Brussel.Daarna sprongen het lief en ik op de trein naar Brussel, voor een bezoek aan de (op den duur veels te drukke) kerstmarkt, de ontdekking van een leuk koffie-theebarretje, het eten van een hamburger bij Ellis (die binnenkort in Leuven de Burgerfolies gaan komen platconcurreren door zich in het pand er vlak naast te vestigen) en een bezoek aan de Waterstones. Ik kon het niet laten.
Dat ze fantastisch was, is, die Elisa. #concert #jeugdidoolHoofddoel van ons bezoek aan de hoofdstad was het optreden van mijn jeugdidool, de Italiaanse zangeres Elisa. (Welke volwassen vrouw zou anders kunnen wegkomen met zo’n belachelijk jurkje, juist?)
We stonden midden tussen de Italianen die al haar liedjes, Engels of Italiaans, woord voor woord konden meezingen, wat me een beetje misplaatst deed voelen. Ze zal nooit weten wat ze voor tiener-LJ heeft betekend; haar cd was één van de weinige die ik van voor naar achter en terug kon meezingen, noot voor noot.
Dat het boven op een berg toch anders, beter klinkt. #alpenhoornZondag brachten we een blitzbezoek aan de kerstmarkt van Leuven, voor de alpenhoornspelers. Het klonk niet zoals het anders klinkt. Het raakte me niet zo diep als anders. Misschien dat ik daarvoor fysiek in de bergen moet zijn. Ooit, ooit, ga ik dat instrument leren bespelen.
#teatime #bergkraüter #speculaastruffel #boek70

Ah, en speculaastruffels. Cannot ever say no to speculaastruffels van de kerstmarkt, ook al zijn ze belachelijk duur.

Morgen op de laatste dag nog slechts 133 pagina's te lezen. Jammer, het einde is in zicht... #readathonDe readathonweek werd met succes afgesloten, het doel werd behaald!
Het startschot is gegeven. #kerstkaartjes #christmastimeEr werden een aantal kerstkaartjes geschreven deze week, ja dan toch, de inspiratie begon ineens te vloeien. Net als vorig jaar schrijf ik er enkel voor de mensen van wie ik vorig jaar een kaartje kreeg, en dat zijn er al beduidend minder. Jammer!
#starttorun evening edition.Ik ging nog eens ’s morgens lopen, op een lege maag, was vergeten hoe verfrissend het is om zo de dag te beginnen. Al zit ik nog steeds aan start to run les 1 omdat ik voorlopig niet verder durf.
En toen kwam Team Start met een heus kerstkoekjesbuffet. Zo'n dag part 2. #christmastimeDonderdag had één van de teams een koekjesbuffet aangelegd. Een belachelijk groot suikeraanbod. Ik dook erin, ik heb die dag absoluut geen honger gehad. Afschuwelijk. ’s Avonds was er een kerstdrink, georganiseerd door een ander team, met glühwein en warme chocomelk en vanillejenever. Dat was leuk!
Zo wil ik wel altijd de afwas doen. #komeneten #goldstrikeHet was daarna komen eten bij Sigyn en Loki, met raclette, en goldstrike bij de afwas. Het goede voornemen dat we deze week maakten, is om 2015 terug vaker van komen eten te doen.
Zo'n dag.Vrijdag met de bus naar ’t werk. Altijd een belevenis. Maar wel fijn om niet door wind & regen te moeten peddelen. Ik was een beetje down, ben echt aan vakantie toe.
Onze kerstversiering. Team support for the win! #christmastimeDe kerstversiering op het werk heeft zijn finale hoogtepunt bereikt. Het bureau van mijn team ziet er nu zo uit; de boom heb ik (uiteraard) gemaakt.

25 thoughts on “De beelden van week 31

  1. Haha, Desigual. Ze hebben mooie stukken maar meestal vind ik ze iets TE, zeker niets voor een bruidsmeisje 😀
    Best gezellig op je werk, dat gij nog naar huis wilt 😉 😀 Mooie weekfoto’s trouwens.

  2. Het koekjesbuffet vind ik super! De koekjes met het Rudolf-gezichtje… super gewoon!! 🙂
    Proficiat met de readathonweek 🙂

  3. Ik beken, ik kan het niet laten een diisigualwinkel binnen te stappenen met te vergapen aan al die kleurtjes. Ik was in de wolken toen ik mijn eerste truitje kon kopen, omdat ze nu ook xxl hebben. Fijne feesten Jl-ken

      1. Volgens wiki: De bekendste combinaties met Goldstrike zijn Gold Digger (met wodka), Fort Knox (met tonic), Black Gold (met cola), Royal Energy (met energy drink), Stuiterbal (met Blue Curacao) en Fireball (met Fanta).

          1. Ik heb die Gold Digger al eens gedronken. Maar serieus. Goldstrike is zo straf, veel anders ga je niet proeven, haha.
            Bij de Kult (shooterbar op de markt in Leuven) hebben ze nog wel meerdere shooters met Goldstrike!

            1. Ik drink dat met zulke piepkleine slokjes omdat ik het zo geweldig lekker vind en omdat anders mijn slokdarm wegbrandt, of zo voelt het toch.

  4. Ok, ik zag dat kleedje. En dan las ik bruidsmeisje. En toen dacht ik, seriously? Dat kunt ge niet menen… Gelukkig was het een mopje 😛
    En GoldStrike. Hoe zat waart ge dan en hoe erg was uw kater de dag erna? Heel eerlijk? Haha!

    1. Ik weet het, de bruid heeft ook zo’n sprookjesbeeld voor ogen, iets met pastel en veel te veel stof, enfin, als ik het zelf moet kopen wil ik zelf beslissen wat ik aantrek.
      Ik heb maar 1 shotje gedronken hoor! Anders was dat niet goedgekomen met de afwas…

Reacties zijn gesloten.