Shoplog november 2014

Op mijn vorige shoplogje, dat van oktober, kwamen een paar reacties die me aan het denken zetten. (Niet omdat de reageerders het slecht bedoelden, nee zeker niet.)
Het lijkt alsof ik enkel ‘lege’ dingen koop: kleding, schoenen, prullen. De dineetjes, uitstapjes en andere tripjes staan immers niet vermeld in die lijst – de ervaringen, de dingen waar je wat aan hebt – want die komen van een ander budget. (Om dus niet te zeggen dat wij echt wel veel geld uitgeven soms.)
Toegegeven, het aandeel materiële dingen is heel erg groot, zoniet groter dan het aantal ‘ervaringen’. Nochtans probeer ik mijn huis opgeruimd en leger te krijgen 🙂 Dus ik spreek mezelf nogal eens tegen.

Ja, ik stond er niet bij stil dat er mensen zijn die het maandelijks met heel wat minder moeten doen. Die geen euro’s hebben klaarstaan om online te gaan shoppen en hun boekencollectie uit te breiden. Die de eindjes aan elkaar moeten zien vast te knopen om elke dag eten op tafel te toveren. En daar ben ik dan, met mijn ‘shoplogjes’. Opsommingen van prullen waar de minder bedeelden enkel van kunnen dromen…

Dat sterkt me nog meer in mijn voornemen om in 2015 niet meer te shoppen.

Materiële dingen

      • Online geshopt bij Zalando en ZEB: eigenlijk in oktober al maar de Visa-afrekening kwam pas in november. Ik bestelde in totaal voor euhm best wel veel geld, maar ik stuurde uiteindelijk 2/3 terug.
      • Gaan shoppen in de WE omdat ik het mijn hoofd had gestoken dat ik een nieuwe gele broek wilde (aangezien die van vorig jaar te groot was). Die hadden ze daar niet maar ik kocht er wel een blauwe broek en een wit shirtje.

        Bron: voordeelmuis.nl
      • Lekker warme winterpantoffels. Ik koop die elk jaar bij Wibra of Hema. Het nadeel van het goedkoop zijn is dat ze na één winter helemaal versleten zijn.
      • Een geel vestje gekocht bij JBC, omdat ik al zo lang op zoek was naar een okergeel vestje. Me happy!

Boekenbeursbuit.

    • Eén boek, op de boekenbeurs.

Nieuwe aanwinsten.

  • Vier cd’s bij bol.com, omdat ik na het opruimen van mijn cd-collectie een hele lijst “cd’s te kopen” heb opgesteld, en deze net in promotie waren.
  • 2x mobiel internet omdat om de één of andere reden mijn eerste portie internet al na twee weken op was. Ik snap nog steeds niet hoe dat kan want op het werk en thuis zit ik altijd op wifi!

Uitstapjes

Wachten op Griet.

  • Ik ging naar de boekenbeurs, wat me enkel een treinticket (en een overdreven dure lunch) kostte. In totaal toch bijna 25 euro!
  • Een treinticket naar Mechelen H/T om een vriendin te bezoeken.
  • Daarnaast nog een hotdog, wat snoepjes, een koffiekoek – the usual.

De laatste drie weken van november gaf ik bjina niets uit – niet moeilijk als je niets hebt! Intussen werd het belastinggeld teruggestort, maar de rode cijfertjes zullen pas in januari stoppen met blinken, als ik intussen niets meer uitgeef aan kleding & accessoires.
Het probleem daarmee is dat de aankoop van een bruidsmeisjesjurk op het decemberprogramma staat, en samen met de vrijgezellen van Athena gaat dat opnieuw een hoop rode cijfertjes opleveren. Mijn eigen domme schuld, ik weet immers al bijna een jaar dat ze gaat trouwen en had hiervoor dus een spaarpost moeten voorzien. Dat gaat me niet nog eens overkomen!
Ik hoop stiekem nog altijd om 2015 met een propere lei te kunnen beginnen. Afwachten wat december nog in petto heeft!

En u? Wat kocht u zoal?

15 thoughts on “Shoplog november 2014

  1. Je zal het al raden, ik kocht voornamelijk cadeaux voor kerst en ons gezamenlijk budget ging voornamelijk naar de dagelijkse kost, maar ook naar cava en wijn voor de feestdagen, speciallekes van de ava, voor hapjes in te serveren, kerstversiering En ik kocht ook een kerstkleedje voor mezelf en een boleroke voor erop, goed voor 45 euro samen. En er was een put in het begin van de maand dus die moest nog gevuld worden.

  2. Ik vind dat je het nog netjes gehouden heb als ik heel eerlijk ben 🙂 Wat ik kocht? Niet veel materieels maar mensen wat ik ben ik vaak (te vaak) uit eten of uit lunchen gegaan….. SLECHT Joyce!!

  3. Omdat ik de laatste tijd toch wat op mijn geld moet letten kocht ik niet echt veel. Behalve dan wol en pareltjes om mijn Kerstcadeaus te kunnen maken. Op de boekenbeurs kocht ik nog veel boeken maar vanaf nu koop ik er geen meer, een nieuwe uitdaging voor mezelf 😉

  4. In november ging ik al aan de slag met heeeeeel wat sint-maartenscadeau’s, ik kocht meteen ook al kerstcadeau’s in de speelgoedwinkel want dan was het extra goedkoop. Anders gaat mijn geld voorlopig op aan niet zo heel veel -kleren is geen optie, ik wil niet teveel van die zwangerschapskleren kopen want die ga ik achteraf niet meer nodig hebben- Ohja, en 2 veluxen en een nieuwe auto, een autoverzekering, autotaksen, belastingen op het kadaster, schuldsaldoverzekering van één jaar, brandverzekering. Alléé, laat ons zeggen dat november zowat de duurste maand ever is!

    1. Ha bij ons komen al die verzekeringen in de lente, ook plezant. Maar we sparen daarvoor op voorhand dus uiteindelijk hebben we daar geen last van, enfin, zolang we gezond zijn en kunnen gaan werken, juist!

  5. Ik heb niet zoveel meer gekocht, maar had al goed mijn best gedaan,..:-) en geen rode cijfers hier,…en er zal gespaard worden veel gespaard :-), maar heb wel gezien dat Chattheo broeken nodig heeft en Big heeft ook weer wat gerief nodig,…..en ja, de kerstcadeau’s altijd een flinke hap uit je budget!

    1. Voor kerstcadeaus sparen wij ook op voorhand, dan moet het niet van een ander budget gaan.. I tell you, Ynab is al de beste investering van mijn leven tot nu toe 🙂 🙂

  6. Ik had al mijn eindejaarscadeaus al in huis tegen midden november. Voor
    de ouders en grootouders alles samen gerekend 93 euro. 😉

    1. Dat is dus het nadeel aan naampjes trekken we kunnen niet ver onder de afgesproken bedragen gaan. Vroeger kregen we alleszins meer dan we gaven, maar toen gaven we ook meer uit omdat we voor iedereen moesten kopen. Dus ik weet nog niet wat het beste systeem is. Gewoon geen cadeaus? Ieder koopt voor zichzelf? 🙂

  7. Haha, wel grappig hoe je vorige maand nog na al je boekenaankopen zei “dat wordt de rest van 2014 en 2015 geen boeken meer kopen”… en wat staat er hier tussen 😉
    Nu, ik vind het wel straf dat je met een bezoek aan de boekenbeurs uiteindelijk maar met één nieuw boek eindigt. Dat zou mij nooit lukken 🙂 Gezien je evaluatie ervan was het de aankoop ook meer dan waard he!

    1. Pff de boeken waren er gewoon niet goedkoop. Meestal koop ik met boekenbons of zoals in Amsterdam haal ik er de goedkoopste boeken uit. Dus de boekenbeurs daar doe je mij geen plezier mee. En ja eens een boekenwurm.. Ik wil niet weten hoeveel boeken ik in 2014 heb gekocht :p

Reacties zijn gesloten.