De 2015 reisplannen

Met het einde van het jaar in zicht, kijk ik graag vooruit. De goede voornemens ofte plannen kunnen dit keer worden opgesplitst in drie delen: vakantie, lezen en algemeen.

We beginnen met het leukste: vakantie.

Om niet te zeggen dat ik sta te springen om de hele vakantieplanning al tot in de puntjes uit te werken. Maar ik moet mij inhouden, omdat het lief in januari bij een nieuwe werkgever begint, want anders zou onze vakantie drie maanden geleden al vastgelegd zijn.
Het enige wat vast staat, is dat het puzzelen zal worden met ons budget omdat ik één extra reis plan ten opzichte van vorig jaar.
In totaal zou ik 20 verlofdagen (van de 32) aan effectief weggaan willen spenderen. De overige twaalf kan ik gebruiken voor twee weken rust of snipperdagen hier en daar. Faire deal, toch?

Gent. Bron: Pixabay.com
Gent. Bron: Pixabay.com

Januari – februari
Weekendje Gent. Geen volledige herhaling van 2014, echter, want toen was het vooral als citytrip bedoeld. Nu gaan we een vergelijkende studie maken op het vlak van Bicky Burgers, slenteren langs leuke winkeltjes, en ’s avonds uitgebreid uit eten. Dit is al geboekt, omdat er geen werkdagen voor nodig zijn, en maar één overnachting. Hip hoi!

Maart
Weekendje Rotterdam, met de Bongobon die we cadeau kregen van vrienden voor één overnachting. Ik heb lang moeten zoeken want de meeste hotels in die bon liggen buiten het stadscentrum, waardoor bijvoorbeeld Antwerpen en Maastricht al afvielen (terwijl ik daar graag ook nog eens naartoe was geweest). Rotterdam is bovendien niet zo heel ver van huis en stond op mijn wishlist (hoewel, dat geef ik toe, ergens onderaan). Ik laat me verrassen.

Lissabon. Bron: pixabay.com
Lissabon. Bron: pixabay.com

April
Weekje Lissabon. Een echte citytrip naar een zuiderse bestemming. Ik bracht al eens een blitzbezoek aan deze stad en werd toen omver geblazen door de kathedraal, dus ik ben benieuwd naar méér.

Juni
Weekje Normandië, de oorlogenroute. Een roadtrip, dat hebben we nog nooit gedaan, en op verzoek van het lief zal het thema WO II zijn. Ik zal er voor mezelf wel wat stevige wandeltochten en leuke winkeltjes tussen steken, maak u niet ongerust.

Eifel. Bron: pixabay.com
Eifel. Bron: pixabay.com

Juli
Ik zou graag een sportief weekendje weg plannen naar bijvoorbeeld de Eifel. De schoonouders stelden een ‘luxeresort’ voor, maar ik vrees dat wij toch iets bescheideners gaan moeten kiezen als overnachtingsplaats willen we dat in mijn begrotingsplan ingepropt krijgen.

Augustus-september
Onze ‘grote vakantie’: twee weken op te vullen. Met… Wandelen, wou ik in de eerste plaats. Zwitserland, ja, natuurlijk, maar dat is pas voor 2016 (heb ik beloofd aan het lief en mezelf, omdat er nog zoveel van de wereld is dat we moeten zien). Noorwegen is een optie, maar erg duur. Corsica, de GR volgen, een grote uitdaging en sowieso een droom, maar opnieuw niet de goedkoopste bestemming. Ik moet er nog eens héél diep over nadenken.

Herfstwandeling. #latergram

November
Familieweekendje, naar jaarlijkse gewoonte.
Vriendenweekendje, naar jaarlijkse gewoonte.

2014-12-06 20.39.17

December
Weekendje Parijs. Evenmin een herhaling van 2014, maar eerder een aanvulling: we hebben nog steeds gratis tickets voor het Louvre (die eind 2015 vervallen) en ik zou er graag de kerstsfeer opsnuiven. Vermoedelijk is dit dus iets voor eind november, begin december. En eerder in een hotel dan met Airbnb. Als dat te duur blijkt, plan ik het misschien toch weer in de zomer. En dan zoek ik wel een andere bestemming in de winter om met ons tweetjes naartoe te gaan. De Flairbon kan daarbij zoals elk jaar een grote hulp betekenen.

Er staat nog veel open ter discussie. Alles kan, niets moet. De maanden dat er niet wordt weggegaan, plan ik sowieso nog daguitstapjes, en er moet stevig gewandeld worden, jaja, ik kijk er al heel erg hard naar uit!

En u? Welke vakantieplannen hebt u voor 2015?

27 thoughts on “De 2015 reisplannen

  1. Als je een week naar Lisabon gaat, moet je zeker ook een uitstapje naar Sintra, en dan vooral het Quinta da Regaleira park plannen. Heel mooi wandelen ginder!

  2. Wow, haha, zoveel ideeën en plannen al! Maar het zal alvast een top-jaar worden!
    Hier staat enkel de skireis eind januari vast. Verder droom ik nog van een korte vakantie in het voor- en najaar, en 2 weken in de zomer. Maar aangezien het lief maar 20 congedagen heeft zal het ook dit jaar weer plannen worden…

  3. wij hebben traditiegetrouw nog geen plannen gemaakt… Ook dit jaar hebben we onze zomervakantie twee dagen op voorhand geregeld… Gek word ik daarvan! 🙂
    Op mijn wishlist: Parijs (omdat het alweer twee jaar geleden is), Rusland/Moskou (maar dat zal bij wensen blijven. o.a. omdat de vriend niet wil vliegen), New York (zie Rusland :-)).
    Minstens een van de drie moet wel kunnen dus!

  4. Jawadde dadde, dat zijn nogal veel plannen! We zijn er hier nog niet uit. Ik wil volgend jaar begin december naar Canada,( alleen) en dan moet een grote zomerreis wel sneuvelen. In elk geval nu al veel leuke dingen om naar uit te kijken!

  5. Ik ga een kind persen en dan zie ik wel waar ik daarmee op stap ga 😀 Veel plannen moet je niet doen met zo’n klein boontje denk ik…

  6. Je gaat Rotterdam geweldig vinden, zo een leuke stad 😊 mijn plannen? Weekje Thessaloniki in maart en een weekendje Barcelona met Leah ergens rond mei. Verder staat alles nog open

  7. Leuke plannen! Mijn zus zit dit jaar op kot in Gent en dat is zo’n leuke stad 🙂 Een paar maand geleden hadden mijn zus en ik het impulsieve idee om samen naar Zweden te gaan. Ik wil dat nog altijd maar we zullen daar nog eens over moeten en praten en ook jammer dat het daar zo duur is…

  8. Wauw dat zijn leuke plannen!
    In januari naar het Lichtfestival, in juni naar Catania, in juli of augustus naar de Provence en hopelijk hier en daar nog een leuke citytrip. Ik wil zeker dit jaar eens naar Maastricht!

  9. Waw, leuke (en véél) vooruitzichten!
    Bij ons staat er nog niets definitief vast, maar de plannen bestaan op dit moment uit skiën in februari, een trektocht door een aantal Balkanlanden in de zomer en Patagonië eind 2015/begin 2016. De komende weken zal dat allemaal wel iets vastere vorm beginnen krijgen 🙂

    1. Ik wil ook vastere vorm krijgen!! Maar ik moet geduld hebben tot het lief een beetje ingewerkt is bij de nieuwe werkgever. Hij kan moeilijk op zn eerste dag al verlof gaan vragen…

      1. Ah leuk, nieuw werk! Heeft hij dan toch niet in Zwitserland gezocht? 😉
        Maar dat is inderdaad wel een lastige factor voor vakantie, zo’n nieuw werk! Johan mocht de eerste drie maanden helemaal geen verlof nemen (op drie daagjes verhuisverlof na), dus ik hoop, als dat bij mijn nog te vinden werk ook het geval zal zijn, dat mijn startdag mooi tussen onze plannen invalt 🙂

        1. Jawel, gesolliciteerd zelfs 😉 maar ik vrees ervoor dat hij ooit werk gaat vinden in die sector. Er staan ook 10 Zwitsers te trappelen voor elke buitenlander die voor dat soort functies solliciteert. Misschien als hij wat meer ervaring heeft?

          1. In welke sector werkt hij? Ik meende mij te herinneren dat het ook iets in bank- en verzekeringswezen was, maar misschien heb ik het verkeerd onthouden?
            Johan heeft ook wel ongelooflijk veel geluk gehad door direct al bij de eerste sollicitatie binnen te raken. Hij is 35, dus waarschijnlijk ouder dan jouw vriend en dus meer werkervaring?

Reacties zijn gesloten.