De LJ blogenquête: de resultaten

24 lezers hebben mijn enquête ingevuld. Waarvoor uitermate veel dank. Ik moet nog een gelukkige winnaar uitkiezen voor de beloofde M&M-koekjes.

Jullie waren lovend. Maar ook kritisch. Zoals ik het graag heb.

Wie zijn jullie?

Dat is waar ik in de eerste plaats wou achterkomen. In totaal vulden 24 mensen de enquête in. Ik weet nochtans zeker dat jullie met meer zijn, als ik mijn dagelijkse views zo bekijk. Mijn nieuwsgierigheid is dus nog niet geblust. Hm hm.

Overwegend vrouwen: er meldden zich zowaar drie mannen. Eén daarvan bleef dan ook nog mysterieus anoniem maar ik heb er zélf om gevraagd, nietwaar.
De meesten zijn rond mijn leeftijd (tussen de 20 en de 30), maar 20% zit al ietsje verder in het leven.
Jullie komen hier lezen voor mijn schrijfstijl, de overeenkomende interesses, de diversiteit, de eerlijkheid, vlotte pen, leuke onderwerpen, de humor in mijn teksten, uit nieuwsgierigheid – ik citeer maar wat.

Bloos!

Kritiek

Gelukkig was die er ook. Jullie mogen, nee moeten eerlijk tegen me zijn. Anders kan ik net zo goed stoppen met bloggen, waar?

De één vindt het leuk dat ik minder persoonlijk en algemener schrijf, de ander mist die goeie ouwe tijd waarin mijn blog meer een dagboek was (een opmerking die een aantal keer terugkwam). Ik ga proberen een gulden middenweg te zoeken 🙂
Iemand anders vindt dat ik mijn layout te vaak wijzig. Daar moet ik hem keihard gelijk in geven. Ik doe mijn best om niet veel te veranderen, nochtans, maar ik heb de ideale layout gewoon nog niet gevonden.

Reacties

De meeste bloggers reageren. De niet-bloggers – de ‘lurkers’ zoals ze worden genoemd – houden zich liever een beetje verstopt. Ik versta dat 🙂 Je bent een lurker of je bent het niet!
Eén lurker is me beginnen volgen omdat we blijkbaar in dezelfde periode naar St. Moritz zijn geweest. Haar wil ik zeggen: niet blijven dromen van die blog, maar gewoon doen!! Hoe meer bloggers, hoe meer vreugd.

Nu ik begrijp dat reageren niet altijd even makkelijk is. Ik maak er een punt van om altijd even te reageren bij de blogs in mijn lijst, waardoor het soms weken duurt voor ik kan bijlezen – en dat vind ik verschrikkelijk. Maar liever lezen én reageren dan enkel lezen. En op de smartphone is reageren irritant lastig.

And yes, ik vind reacties heel leuk! Dus geen schrik hebben, ik bijt niet!

Jullie vragen

De enquête heeft me genoeg inspiratie gegeven om een aantal postjes te vullen. De vragen ga ik apart zetten, anders wordt het hier veel te lang en jullie zitten op hete kolen, kan ik me voorstellen!

The moment of truth

Ik zou lotje trekken. Maar er was één reactie die mij echt ontroerd heeft. Dan weet ik weer waarom ik blog: niet enkel voor mezelf – zo is het ooit begonnen – maar ook om andere mensen te inspireren. Te laten zien dat ze niet alleen staan in hun onzekerheden, kwaaltjes, het dagelijks leven. Deze lezer noemde me zelfs zijn blogmentor: “Zonder jou zijn mijn leven er toch heel wat anders hebben uitgezien.” Via mij leerde hij nog andere bloggers kennen. Mensen die hij ook niet uit zijn leven kan wegdenken nu. Dat vind ik een prachtverhaal.

Herkent u deze quote van uzelf, dan mag u me uw adres bezorgen via lajungfrau at gmail dot com. Enfin, ge kent mijn adres hé.

Eigenlijk verdienen jullie allemaal koekjes. Daarom ga ik toch ook nog een lotje trekken. Hou u vast. *tromgeroffel*… Madrina!
Ik weet dat ze reuzeblij gaat zijn want ze was nogal euhm… competitief. Ahum. Dus, lieve Madrina, stuur je me even je adres?

21 thoughts on “De LJ blogenquête: de resultaten

      1. Hehe, ik had mij al afgevraagd hoe je het logistiek voor elkaar had moeten krijgen, moest je mijn naam getrokken hebben 😉
        Ik heb het recept van je koekjes al opgeslagen om zelf eens uit te proberen!

  1. Tof dat je veel uit de ênquete gehaald hebt!
    En ‘lurkers’… Op m’n blog had ik nog nooit zoveel bezoekers en clicks als nu, maar nog nooit had ik zo weinig comments. Soms vraag ik het mij af of het het onderwerp is (omdat er op mijn persoonlijke blog sneller gereageerd werd), of dat er tegenwoordig gewoon meer en meer lurkers zijn…? Misschien zou ik ook een een enquête moeten doen, om het te weten te komen 🙂
    En hoera voor de koekjeswinnaars! 😀

    1. Mensen die geen blog hebben, reageren sowieso al niet (merk ik) en van de lurkers die de enquête hebben ingevuld had geen enkel een blog (wat me wel verraste). En hoe persoonlijker je schrijft, hoe meer reacties heb ik al gemerkt…

  2. Dat lurken als niet blogger, daar pleit ik ook schuldig aan. ’t Is eigenlijk onnozel hoe je je precies een soort “indringer” voelt als je geen eigen blog hebt, waar mensen – als ze dat willen – ook wat over jou kunnen te weten komen. Wat eigenlijk zever is, want als je mij een indringer zou vinden, dan zou je geen openbare blog hebben natuurlijk.
    Stom, maar dus wel herkenbaar.

  3. Haha, de max 🙂 Merci! Volgens mij was ik geen toevallig lotje, jij durfde waarschijnlijk niemand anders te kiezen 😉 Mijn adres zal ik je mailen.
    Ik ga toch ook eens zo’n enquête doen, dat lijkt mij echt leuk om wat meer achtergrondinfo te hebben.

  4. Ik schrik dat het er maar zo weinig hebben ingevuld! Mijn zoon zegt altijd “mmm de koekjes van mijn verjaardag” als je blog openstaat en hij dat fotootje ziet rechtsboven!

  5. Ik kom ook nog regelmatig langs hoor! Maar ik heb helaas niet veel tijd meer om blogs te lezen. Je blogt zo veel dat ik meestal niet weet waar te beginnen lezen, laat staan reageren… Maar niets dan respect voor die ijzeren blogdiscipline!

    1. Het verbaast me soms ook dat ik het volhoud 🙂 En ik ben blij dat je af en toe langskomt, je hoeft echt niet alles te lezen en iedere keer te reageren hoor!

Reacties zijn gesloten.