De 12 beelden van week 28

Om stil van te worden.  #tynecotZaterdag reden we – met de nadruk op we, want ik reed het laatste stuk – naar Passendale, een boerengat middenin de groene velden van West-Vlaanderen, om het oorlogskerkhof te bezoeken dat een grote indruk op me maakte, met zijn rijen en rijen van identieke witte grafstenen waaronder al dan niet geïdentificeerde soldaten liggen die 100 jaar geleden hun leven gaven ver weg van hun thuisland.
Lunch time. Met dank aan @lilithu voor de tip.Daarna reden we, enfin ik :), verder naar Ieper, een supergezellig stadje met een prachtige kathedraal, een Grote Markt waar uw mond van openvalt, een indrukwekkend museum over WOI, leuke plekjes, een vesting/park rond de stad en natuurlijk de indrukwekkende Menenpoort ter herinnering aan de gevallenen.
De laatste oogst, en bloembollen planten. #balkontuinZondag ging het lief bierbrouwen dus had ik het kot voor mij alleen. Naast een beetje poetsen en opruimen, haalde ik de laatste (vergeten) groentjes uit de vierkantemetertuin en plantte wat bloembollen.
Korte maar stevige wandeling gemaakt. Eekhoorntje en herfstkleurtjes en zon gezien. Me happy. #bergop #herfsthappyEr was ook tijd en gelegenheid voor een korte, maar stevige wandeling.
Het was een drukke zondagmiddag. #boek62De avond was voor de strijk, de nagels en een boek.
Met #boek63 in de wachtzaal.Het tofste doktersbezoek zijnde uitstrijkje, wat betekende dat we meer dan een uur in de wachtzaal hebben zitten wachten. Seriously. Er klopt echt iets niet met de doktersplanning.
(terug) De gezonde toer op. #healthyDe eerste voorzichtige stapjes richting een terug gezondere levensstijl werden gezet.
Vandaag is rooood. Of eerder paars. #rodekoolEr werd ook gekookt. One of my favourites!
Hoogtepunt van de werkweek: het maandelijks bibbezoek! #biblijstje #boekenwurmhappyHet maandelijks bibbezoek, hoogtepunt van de werkweek! Daarover las u alles al hier.
Zoals voorspeld. #failureDonkerste ochtend van de week. Slecht. Ik wist op voorhand dat ik er niet klaar voor was. Verder geen commentaar, eigenlijk.
Keihard verdiend. #ginnnnnnnMe-time. Heel erg nodig. Thank god for gin.
Vrijdag is weer #koffiekoekendag! #happythingsEn koffiekoeken. Vrijdag koffiekoekendag!

19 thoughts on “De 12 beelden van week 28

  1. Oei dat is niet een al te best rijexamen. Maar mijn sympathie heb je. Rijden is de hel vind ik.
    Hebben jullie in Passendaal het museum niet gedaan. Het blijft mijn favoriet museum ever. Veel mooier dan flanders field. (Yes, I said it!)

  2. Dat rijbewijs, dat komt wel goed mits wat oefening. En dokters (geldt ook tandartsen enz.), ik begrijp dat ook niet goed. Er kan in dergelijke beroepen altijd iets (noodgeval, meer werk dan voorzien) tussen komen, maar hun planning klopt bijna nooit, je zal altijd moeten wachten.

    1. We waren de derde afspraak in haar planning, dat kan toch echt niet meer he. Volgens mij werkt ze niet met haar planning maar de eerste die de wachtkamer binnen komt, is ook de eerste aan de beurt. Ik ga eens een onderzoek opstarten; ik heb toch niets beters te doen als ik daar anderhalf uur zit te wachten…

  3. Pfff, zo jammer van je rijbewijs. Vooral niet opgeven, maar blijven oefenen nu en dan komt dat wel in orde!
    Ik heb trouwens wel superveel zin in rode kool nu 🙂

      1. Ik sluit me aan bij Carrie, en je zegt zelf al het kwam te vroeg. Geef het tijd en dan knal jij dadelijk heerlijk over de Belgische wegen 😀 (zonder de gin uiteraard 😉 )

  4. Is dat pastinaak die ge daar vergeten waart? Ziet er niet slecht uit he!!
    En maakt gij uw rode kool vers? Dat ziet er altijd zo een werk uit he! Ik draai gewoon een pot open, haha! Wél met verse appeltjes 😉

    1. Ja dat is m… Zeer mini tegenover die in de winkel! Ze smaakten wel goed 🙂
      Ik eet nooit groenten uit blik behalve erwtjes of maïs. Het lijkt veel werk, maar ge vraagt uw lief zijn fors om de kool in twee te snijden en dan zijt ge vertrokken. In stukjes snijden, met een beetje water en rode wijnazijn de pot in en ge zijt vertrokken. Dat moet zeker 3 soms 4 uur opstaan, gewoon af en toe roeren en op het einde er een appel of 3 in stukjes bij doen en eventueel een klein beetje suiker als je het liever zoet hebt. Et voila 🙂 Helemaal niet zoveel werk aan dus!

      1. Maar het moet wel 3-4 uur opstaan, haha. Wij hebben altijd een pot rode kool in huis en dat is zoiets dat ik dan maak als ik heel veel pijn heb ofzo, omdat ik dan gewoon die pot moet opendraaien en moet opwarmen.
        Hoeveel keer kunt ge dan eten van zo 1 kool? Want dat is dan toch veel, of wordt dat veel minder?

        1. Neen dat is inderdaad veel, ik schat 4 porties voor 2 personen, afhankelijk van hoe groot de kool is en hoeveel ge eet natuurlijk. Invriezen en de keer daarna ben je op een kwartier aant eten 🙂

Reacties zijn gesloten.