Goede voornemens – oktober

Nog maar twee maanden te gaan! :aaaaah: Even kijken hoe het gesteld is met de goede voornemens die ik begin dit jaar opstelde voor 2014.

Maanddoelen oktober

1) 20 km wandelen
We wandelden er 24,08 (in twee tochten van 17,7 en 6,34 km) én intussen zit ik aan 511 km. Alstublieft! Jaardoel behaald.

Mijn 'bergoproute' van 7,14 km gewandeld aan een gemiddelde snelheid van 6,62 km/u. #yeswecan

3) het niet kunnen lopen niet als excuus gebruiken voor mijn vreetbuien en zorgen dat ik terug onder de 65 kg kom (zit nu alweer op 67 kg, ben dus op één maand tijd 2 kg bijgekomen).
Ja. Daar kan ik kort over zijn. Het ging een week of twee goed, de 66 verscheen alweer, maar we moeten de maand helaas eindigen op 67,7 kg. Grr. Geen karakter, ikke!

4) met Zus en Tante en Mommie een vrouwenavondje organiseren met chocoladefondue.
Blijkt dat mijn weekendavonden al bijna allemaal vol zitten tot eind november. Om met mijn familie iets onnozels als een vrouwenavondje vast te leggen twee maanden op voorhand, dat vinden zij redelijk belachelijk, dus heb ik dit plan laten varen. Fail. Er werden wél al plannen gemaakt voor ons jaarlijks lente-uitstapje, maar dat is natuurlijk nog minstens een half jaar ver weg.

5) de laatste doos tijdschriftartikels opruimen
Is er niet van gekomen, maar heb ik doorgeschoven naar mijn vakantieweek in november.

8) ​5 boeken lezen (en dus ook mijn 52e boek van het jaar 2014)
Ik las zelfs acht boeken waardoor de stand nu op 55/52 staat! Joepie! Jaardoel behaald.

​10) praktisch rij-examen vastleggen​
Dat is gebeurd, maar ik ga geen datum verklappen. Ik wil de enige zijn die mijn stressniveau de hoogte injaagt, het zal zo al erg genoeg zijn.
Personeelshappening.16) Met het lief naar Mechelen (half dagje) en Antwerpen gaan (bijna heel dagje).
Het half dagje Mechelen werd twee uurtjes Mechelen, waar we met zijn vader gingen lunchen voor we naar de personeelshappening gingen. Fail.
Het dagje Antwerpen kwam ook al snel op de helling te staan omdat we nog 586 ander dingens moesten doen die zaterdag, zoals een brievenbus en potgrond gaan kopen. En omdat het ’t einde van de maand was en al onze budgetten er reeds door waren gejaagd. Lalala. Het wordt tijd dat we een inhaalmanoeuvre maken want de stand blijft zo op 7/12 wat wil zeggen dat we de komende twee maanden nog vijf uitstapjes moeten maken. Hmmz.

De andere voornemens

Vandaag is KLEUR! #opdefiets

2) met de fiets naar het werk gaan: deze maand werd er slechts 4 keer met de bus gegaan. Bovendien heb ik een fietsvergoeding losgepeuterd op het werk die meer betaalt dan de openbaarvervoervergoeding dus er is extra motivatie!

6) de keukenverbouwingen: wat een ramp zeg. Weet ik eindelijk wat ik zoal wil, doet mijn vader ambetant, als in hij heeft precies niet veel goesting om de uitvoerende en installerende werken te komen doen. Het zal vermoedelijk toch 2015 worden, ook omdat we beiden geen verlof meer hebben, tenzij de kerstvakantie.

19) de kerstsfeer opsnuiven in Londen: dat is Düsseldorf geworden, dankzij de Flairbon. Denk dat dat ook wel kan tellen hé.

Doelen voor november

1) 20 km wandelen: gaat normaalgezien makkelijk worden dankzij het familieweekendje in de Voerstreek.

5) de laatste doos tijdschriftartikels opruimen

10) e​en eerste poging doen tot het behalen van mijn rijbewijs in de vorm van een praktisch rij-examen

12) é​én van mijn manuscripten ​afwerken, en ​opsturen naar ​ een aantal​ uitgeverijen: dit staat nog steeds op de planning van het weekje verlof, maar die planning puilt intussen ook overal uit, dus ik vrees er een beetje voor of ik mijn moed bij elkaar ga kunnen schrapen.

​16) ​met het lief een dagje weg: Ieper, de zee, Tongeren, Gent, het maakt niet uit maar het zal voornamelijk van het weer afhangen. Daarnaast planden we ook een avondje uit onder ons tweeën, jippie!

En u? Zit u on track of begint het al te kriebelen voor een nieuwe lijst voornemens?

19 thoughts on “Goede voornemens – oktober

  1. Toen mijn echtgenoot mijn lief nog was en er geen kinderen waren werkten wij beiden fulltime in shifts. Dat resulteerde in soms drie weken correspondentie via briefjes op de keukentafel of blije weerzien na 22u ’s avonds als er nog maar eens één van de twee de laten had. Dan maakten we op onze zeldzame gezamelijke vrije dagen echt tijd voor elkaar, midden in de week uit gaan eten, uitstapjes naar Gent, naar zee, weekendjes weg. Zalig. Nu zijn we meer samen in de week maar de uitstapjes en de etentjes mis ik wel enorm. Ook al hebben jullie geen kinderen: don’t take it for granted. Want een relatie: daar moet je blijven aan werken!

  2. Alvast succes met je rijexamen. En in Voeren (en omgeving) kan je mooie wandelingen maken die dan ook nog eens bijna altijd heuvelachtig zijn, dat kan bijna niet mis gaan.

  3. Succes met je rij-examen. En als het niet van de eerste keer lukt: dat is geen schande en dan weet je voor de volgende keer hoe dat in zijn werk gaat en dat is beter voor de zenuwen.

      1. Oh meisje….. blijf gewoon in jezelf geloven, herhaal voor jezelf 10000 keer dat je het kan en geloof me die overtuiging komt dan ook echt. Heel veel succes, het gaat goed komen 🙂

  4. Ik heb ookeen paar dingen vooropgesteld die ik wil gaan doen deze maand. Ik heb ze ook op mijn blog gezet, want als ge zoiets publiceert lijkt het altijd meer alsof ge geen keuze hebt. Of ja, alsof ge niet alleen uzelf teleurstelt als het niet lukt maar ook uw lezers ofzo haha!! Nog ne stok achter de deur erbij gestoken!!

      1. Ach ja, als ge er iets meer door gedaan krijgt, doen he! Why not! Zolang ge u nie verplicht voelt om dingen te gaan doen omdat het moet want ge zijt een blogger en da wordt verwacht, maar eigenlijk is da helemaal niks voor u, maarja, alle bloggers doen da, dus ik zal het er maar tussen zetten. Zolang da het die kant niet opgaat. Moogt ge uw blog wel ”gebruiken” als extra motivatie om uw goede voornemens gedaan te krijgen, haha!!

  5. 511km gewandeld… chapeau seg! Wij zitten bijlange nog niet aan zoveel, maar hopelijk kunnen we er volgend jaar meer tijd voor vrijmaken.
    Veel succes met het praktisch rij-examen!! Duim duim…
    En dat is een jaar flink gelezen seg 🙂

  6. Waw, zoveel gewandeld! We zouden er vaker aan moeten denken om de gps mee te nemen, want we gaan wel vaak wandelen, maar eigenlijk heb ik absoluut geen idee hoeveel kilometer wij zo doen.
    Wel jammer dat je familie geen zaken zo ver op voorhand wil vastleggen! ’t Is misschien maar “iets onnozels als een vrouwenavondje”, maar als het er anders helemaal niet van komt, dan is het toch beter om het gewoon wél vast te leggen.

    En als het al niet voorbij is ondertussen: véél succes met je rij-examen!

    1. Ja familie verwacht bij ons nu eenmaal dat wij alles laten vallen voor bv een verjaardagsfeestje dat een week op voorhand wordt vastgelegd, maar dat gaat nu eenmaal niet altijd, en dan zijn wij de slechteriken natuurlijk omdat wij onze (andere) afspraken willen nakomen. Moeilijk en vermoeiend 🙂
      Het examen moet nog komen… Merci!

Reacties zijn gesloten.