Leesplan november: het megalomane 7-boeken-voornemen

U weet, vorige maand stelde ik een leesplan op. Hoe goed ik me aan de leesplanning voor oktober heb gehouden, leest u binnenkort! Intussen heb ik alvast een stapeltje boeken klaarliggen voor november. Hou u vast!

Ten eerste is daar het leesclubboek, Ik ben niet bang van Niccolo Ammaniti. Toevallig is Ammaniti een schrijvers-God, zeg dat ik het gezegd heb, en heb ik dan ook uiteraard dit boek al gelezen. Ik ben nog niet zeker of ik het ga herlezen – so many books, so little time! Bovendien staat Goodreads niet toe dat je een boek twee maal als gelezen aanduidt en zou het dus niet kunnen meetellen voor mijn jaartotaal. Bummer.

De vijf zeker te lezen boeken

2014-10-23 13.00.28

  • De winterreis van Amélie Nothomb: ze behoort tot mijn favorietste schrijfsters en het was alweer een tijdje geleden dat ik nog eens iets van haar las. De Eiffeltoren op de cover trok me onmiddellijk aan. We zullen zien!
  • Will Grayson, Will Grayson van o.a. John Green (u weet wel van The fault in our stars): een young adult, jawel, omdat dat af en toe gewoon moet. Hopelijk met het nodige drama, want daar heb ik nu eens écht zin in, met een korreltje humor en een portie zemelen. Maar misschien verwacht ik totaal andere dingen en moet ik mijn tienerbeeld een beetje gaan bijstellen.
  • Dodelijk patroon van Jo Nesbo, mijn favoriete thrillerauteur, het derde boek in zijn reeks van Harry Hole. Het is een tijd geleden dat ik nog een thriller las, en met de dagen die korten past dat wel op het menu, denk ik zo. Plus dat leest meestal zo snel dat ik er mijn nachtrust voor laat en het op 24 uur uit MOET.
  • De wereld volgens Garp van John Irving: we weten intussen allemaal dat ik totaal geen Irving-fan ben, maar dit debuut behoort tot de Blufboeken en is naar het schijnt ook totaal anders dan al zijn ander werk. Ik kan alleen maar hopen.
  • De ijsbrekers van Anna Enquist: voornamelijk om ook een dun boek op het plan te hebben staan, eigenlijk.

De twee reserve-bibboeken

2014-10-23 13.00.36

  • Op weg naar jou van Emily Giffin: hoe dát op mijn leeslijst is terechtgekomen, daar heb ik nu eens echt geen idee van se. Het ziet eruit als een chicklit, ook al werd het door de bib niet zo geklasseerd. Bon, we moeten al eens wat lichters lezen ook hé.
  • Joyland van Stephen King: stond bij de Young Adults in de kijker, want was ik helemaal niet van plan om mee te nemen. Maar het staat wel (ergens) op mijn leeslijst zodus, er werd niet voor niets aan gesleurd. Plus het thema griezelen past ook helemaal op het herfstmenu.

Ja. Zeven. Ik weet het. Ik kon mij niet houden. Gelukkig heb ik een weekje vakantie gepland deze maand en hopelijk kan ik dan toch wel wat lezen.

En u? Wat plant u zoal te lezen de komende weken?

16 thoughts on “Leesplan november: het megalomane 7-boeken-voornemen

  1. ‘De wereld volgens Garp’ heb ik graag gelezen, Zoetie is die nu ook aan het lezen en het bevalt hem ook, benieuwd wat jij er zal van vinden 🙂
    Ooit ben ik eens begonnen aan ‘Bidden wij voor Owen Meany’ van Irving… totaal mijn ding niet en na een 30tal bladzijden dan ook niet uitgelezen.
    Nog te lezen (3 boeken van de bib)
    – De Goden van Gotham
    – Zeven is zwijgen
    – Hypnose

    Ligt klaar in de boekenkast om te lezen
    – De jongen in gestreepte pyjama
    – 2 oorlogsboeken (waargebeurd)
    En momenteel ben ik bezig in een oorlogsboek… dus er valt nog wat te lezen voor we in november naar de bib gaan 🙂

  2. Ikke, voorlopig geen leesplannen,precies zoveel anders te doen! Maar ik wil wel graag een goeie leestip over wat ik zeker eens moet lezen, een luchtig boek, dat makkelijk leest, maar maar geweldig goed geschreven, dat het leest als een trein. Zo’n boeken lees ik graag. Laat maar komen die tip!

    1. Als het een thriller mag zijn dan eentje van Jo Nesbo uit de reeks van Harry Hole. Als je liever chicklit leest dan eentje van Jojo Moyes. Dave Eggers is naar het schijnt ook vlot te lezen!

  3. Er staan een paar boeken in jouw leeslijst die ik in mijn to read-lijst ga toevoegen. Maar niet voor november. Daar heb ik al een lijstje voor dat overmorgen online komt.

  4. Ik heb deze vakantie 4 boeken van Jil Mansel uitgelezen, gewoon omdat het even zo heerlijk je hoofd leegmaakt 🙂 Maar nu is het weer terug naar serieuze kost, een boek over piekeren wat ik van Haily kreeg, ben benieuwd 😀

  5. Ik ben vorige week eindelijk nog eens in de bibliotheek geraakt. Ik hoop minstens een van de 2 boeken die ik ontleende uit te lezen en dat is “Gelukkige Slaven” van Tom Lanoye. Tot nu toe (blz. 126) is het een goed boek.

    1. Daar ben ik benieuwd naar! Heb al een paar keer overwogen het te kopen maar behalve ‘Kartonnen dozen’ las ik nog niets van hem, en ik heb nog een aantal andere boeken in mijn te-lezen-kast liggen.

  6. Ik kan deze maand niet naar de leesclub gaan maar onder andere omdat jij zo enthousiast bent over Niccolo Ammaniti ga ik toch maar proberen het boek te lezen. Ik heb nog nooit iets van deze auteur gelezen. Ik zou ook graag eens een boek van Sterre Carron lezen omdat ik er al zoveel goede dingen over gehoord heb.

Reacties zijn gesloten.