Herfstwandeling

Ik ben een herfstkindje. De kleuren, het gezellige cocoonen, de brandende kaarsjes, de warme chocolademelk, het mocht van mij wel een paar maanden langer duren voor de ontmoedigende duisternis van de grauwe winter eraan komt.
2014-10-19 10.31.20

Dat het zondag zo’n schoon herfst-, of beter nazomerweer bleek, was de ideale gelegenheid om die wandelschoenen nog eens uit de kast te halen. Veel te lang geleden! Ik neem u mee…

2014-10-19 10.52.46

Onze wandeling vertrok door de glooiende velden en weilanden van het Hageland. Het kon de pijn van het eeuwig zeurende Alpengemis voor even toch wegdrukken.
2014-10-19 11.08.39

Na een paar kilometer werd het bossiger.
2014-10-19 11.47.58Het was genieten bij elke stap door de gekleurde blaadjes. Grote, grote liefde.
2014-10-19 11.50.35Het Walenbos staat op nummer 1 van mijn favoriete bossen in Vlaams-Brabant. Met al die kleurenpracht werd dat gevoel enkel benadrukt.
2014-10-19 12.15.53Dat het modderig was, dat hoort er ook bij; de spatten en vegen zaten tot onder mijn knieën. Heerlijk!
2014-10-19 12.20.31Onder zo’n blauwe lucht zien zelfs de beetje trieste, rijpe maïsvelden er fotogeniek uit.
2014-10-19 12.27.33Onze wandeling eindigde waar ze begon: bij het kasteel van Horst waar het vol liep met de typische zondagstoeristen die door het zonnetje naar een (laatste) terrasje werden gelokt.
2014-10-19 13.32.01

Spijtig dat het intussen écht herfst is geworden. Want ja… regen en dalende temperaturen, dat hoort er ook bij!

En u? Wat vindt u zo leuk aan de herfst? En ja, ik wil enkel de leuke dingen horen 🙂

15 thoughts on “Herfstwandeling

  1. Ik vind vooral de herfstfoto’s van anderen zo leuk 😀 (ik ben een zomermens) De herfstkleuren mogen er best zijn, de vettige winterkost die zijn intrede doet, kaarsjes (dus extra gezelligheid) in huis….that’s it 😀

  2. – Soep en thee! Herfst is herintroductie van warme dranken bij mij.
    – Fietsen of wandelen in de bossen: in de herfst kan er zo’n stilte hangen (zeker als er nog wat lage mist hangt ’s morgens), waardoor je dan enkel het geritsel van gevallen blaadjes en je eigen adem (in wolkjes) hoort. Ok, de winter met sneeuw heeft dat ook, maar tegen dan is het niet meer “nieuw” 😉
    – Muggen en andere irritante insecten gaan dood nu! Jawel, soms is enige wreedheid mij niet vreemd 🙂

  3. het veranderen van je garderobe naar coltrui’s, botten, langere jassen. De regen die tegen de ramen slaat als je gezellig binnen niets moet doen.

  4. Daar ben ik ook al gaan wandelen, het is wel de moeite waard. De herfst heeft zijn mooie kanten (zoals alle seizoenen – zolang de zon maar schijnt of het tenminste niet regent), maar geef mij toch maar de zomer (of het laatste deel van de lente) …

  5. Laat ik positief beginnen: mooie foto serie van een heerlijke wandeling zo te zien 🙂 Maar als je mij vraagt wat ik zo leuk vind aan de herfst zucht ik enkel heel erg diep……. ik heb zo een hekel aan seizoen!

  6. Al die mooie kleuren in het landschap om te fotograferen 🙂
    Botjes en dikke sjaals.
    En een groter excuus (want het is kouder) om Hazelnut Hot Chocolate te kopen bij de Starbucks.

  7. Euhm, wat ik leuk vind aan de herfst… de natuur dag na dag zien veranderen (verkleuren en vallen van de blaadjes), herfstwandelingen (mooie foto’s trouwens!)… gezellige avonden onder een dekentje… verse thee… maar toch ben ik eerder een zomermensje… zon, zon, zon!! 🙂

Reacties zijn gesloten.