[opruimproject] start: oorbellen en nagellak

We wonen nu ongeveer een jaar in ons appartement-langs-de-steenweg. Er zijn geen onuitgepakte dozen meer, maar niet alles heeft een ideaal plaatsje gevonden. Verre van. Er zijn lege schuiven, en andere kasten die propvol zitten. Hoog tijd om wat structuur te brengen in de chaos. Ooit ontdekte ik een blog over een vrouw die elke dag één kastje of lade opruimde, een jaar lang. Ik ben niet hetzelfde van plan, zo megalomanistisch ben ik nu ook weer niet, maar wekelijks of maandelijks een hoekje of een plank is al veel in mijn geval.

En wie weet inspireer ik er nog andere mensen mee om ook aan het opruimen te gaan 🙂

Het eerste wat ik dringend wilde opgeruimd zien, waren mijn oorbellenschuifjes. Ik heb véél oorbellen. Ik ben een accessoiremens. Ik heb iets met sjaaltjes (die komen nog aan bod), maar vooral met oorbellen (hoe langer en opvallender hoe liever!) en nagellak (alle kleuren van de regenboog!). Toen ik lucht kreeg van het bestaan van een semi-juwelenkastje bij Ikea, dat bovendien perfect paste bij onze ladenkast, heb ik dat zonder omwegen gekocht. Aanschouw:

2014-09-03 19.18.39

Zoals ge ziet is het bepaald wanordelijk (en dat is dan nog met de schuiven dicht en de ergste rommel aan de kant geschoven). Vandaar het stappenplan om de schuifjes beetje bij beetje op te ruimen. Vandaag was het aan de drie juwelenschuifjes.

Voor:

2014-09-03 19.18.16

Ja, ik heb veel oorbellen, en met armbanden begint het precies dezelfde kant op te gaan, daar moet ik mee oppassen (want armbandjes draag ik helemaal niet zo vaak, eigenlijk). Wat een enorme keuzestress veroorzaakt ’s morgens als ik één van die tig paren moet combineren met mijn outfit. Zucht.

Ik besloot door al mijn oorbellen te gaan en zo heb ik er toch weer 1/3 geëlimineerd en kon ik alle juweeltjes in twee schuifjes ordenen. Degene die weg mogen, propte ik in een oude juwelendoos; da’s voor als ik nog eens op een rommelmarkt ga staan.

Tadaa:

2014-09-03 19.48.57

De vrijgekomen lade besloot ik geheel en al te wijden aan mijn nagellakcollectie. Val niet achterover:

2014-09-03 20.06.27

Vermoei uzelf niet met tellen: het zijn er 74. Waarvan vijf top coats die dus eigenlijk niet echt helemaal volledig meetellen. Maar dus. Vierenzeventig flesjes nagellak. “Voor hoeveel geld ligt daar?!” vroeg het lief toen hij deze foto zag. Zo had ik het nog niet bekeken. Gelukkig zijn de meeste Kiko en kostten die maar een paar euro voor een potje. De Nivea’s daarentegen, de basis van mijn verzameling. Nu ja. Laat ons zeggen dat die intussen curiosa en zeldzaam geworden zijn aangezien Nivea geen nagellak meer produceert, en bijgevolg meer waard zijn dan toen ik ze enkele jaren geleden kocht. Nee? Werkt dat zo niet bij nagellak?

Bon, de eerste stap naar een opgeruimde ladekast, en zo naar een opgeruimde slaapkamer, is gezet. Woehoew!

En u? Wat ruimde u op van de week? En hoeveel nagellakpotjes hebt u?

21 thoughts on “[opruimproject] start: oorbellen en nagellak

  1. Voor hoeveel geld ligt daar ? Denk jij dat ook niet soms over spullen van het lief ?
    Elk zijn goesting in het leven zeker ?
    Ik heb een keuken en een keukenberging op orde te brengen, maar heb nog een schop in de kont nodig om er aan te beginnen.

  2. Ik heb de afgelopen 2 weken al veel opgeruimd nu ik daar plots een zee van tijd voor heb. Ik moet mijn partituren nog ordenen en in mappen steken en er een lijst van maken op de pc. En ik moet ook zo’n lijst maken van mijn cd’s en dvd’s. Dan nog wat papieren ingeven op de pc (nog wel een paar uurtjes werk), stapels ongelezen tijdschriften lezen (ik heb mij voorgenomen dat dat maar 1 vakje van de groene kast mag innemen en dat vakje zit bijna vol). Dan nog een ander ladekastje. En dan nog de hele pc zelf ordenen: de mappen op mijn usb-sticks, foto’s (o.a. voor fotoalbums), mijn favorieten, Pinterest, Evernote, mijn namenverzameling,… Ik heb nog wel eventjes werk. Maar er is wel al heel veel gebeurd: mijn kleerkast, 2 lades van mijn 3-ladenkast, kamer volledig gepoetst, bureau opgeruimd (dat was een berg) en alles gesorteerd en op zijn plaats in kaften en kasten gestoken (daar ben ik een paar dagen mee bezig geweest), administratie gedaan,…

  3. OMG, al die nagellakpotjes!!! 🙂
    Ik heb er al velen weggedaan, ze waren toch kapot. Samen met een collega heb ik de Pink Gellac gekocht, die we dan samen delen. Op de momenten dat die bij haar is, gebruik ik gewone nagellak, naturele en zachte kleurkes, gewoon om iets op de nageltjes te hebben.
    Momenteel staan er geen opruim-acties op de agenda, alhoewel de keuken het wel eens nodig heeft!

  4. 8 potjes nagellak vond ik al veel….vooral dat ik er eigenlijk maar drie gebruik. 74!!!!!!!!! Ge zijt zot 😀 Eergisteren de zomerkleren gewisseld van kast met de winterkleren en daarvan heb ik de helft naar de kledingcontainer gebracht. Goed opgeruimd vond ik zelf 😉

  5. Ik heb weinig nagellak, omdat ik vind dat het snel slecht wordt,…..ik gooi regelmatig weg,…..hou niet van overvolle kasten,…alleen sjaals, die heb ik wel in overvloed :-),…….en ik moet onze jassen eens opruimen en weggooien,……en voor iedereen en nieuwe mooie winterjas, dat is mijn doelstelling 🙂

  6. Wel, ik ruimde vanalles op deze week, gezien mijn oktobervoornemens. Heb er juist een berichtje over geschreven nu we halfweg de maand zijn: http://lepetitrequin.blogspot.ch/2014/10/oktobervoornemens.html

    En wat potjes nagellak betreft, ik heb eens geteld en ik heb er 15, waarvan 13 kleurtjes en 2 basecoats. Eigenlijk heb ik daarmee al ongeveer een regenboog qua keuze, dus ik zou eigenlijk niet goed weten wat ik nog extra zou kunnen kopen (nu niet dat ik nooit nog iets ga bijkopen). Straf dus dat jij aan 74 geraakt! En Kim aan meer dan 100! 🙂 En dan zeggen dat Johan hier vorig week nog opmerkte “dat ik toch best wel veel kleurtjes nagellak had” 😉

  7. Ik heb in mijn verlof ook goed opgeruimd. Elke dag een kast ongeveer…
    dus op een kleine week was ik rond 2 dozen papier en een halve
    vuilzak weggedaan. 😉

Reacties zijn gesloten.