Goede voornemens – september

Zoals u in de vorige update las, zit ik nog tot over mijn oren in de unresolved voornemens van 2014. Daarom stelde ik eind augustus een aantal maanddoelen op. Dus laten we eens kijken wat er in september zoal werd gepresteerd.

Maanddoelen september

1) 20 km wandelen
We zijn er geen enkele keer op uit getrokken. We hadden elk weekend wel iets te doen waardoor er van wandelen niks in huis kwam. Ik deed zelf wel twee kleine avondwandelingetjes in de buurt, en het lief ging ook één keer mee, wat samen goed was voor 18,74 km. Dat is toch iets.
Het jaartotaal zit nu op 449 km.

Mijn 'bergoproute' van 7,14 km gewandeld aan een gemiddelde snelheid van 6,62 km/u. #yeswecan

(In Parijs wandelden we ook een kilometer of 70 en dat was bijna zwaarder dan 70 km in de Alpen omdat het eerder slenteren is en 586 keer stoppen om een foto te maken, iets te drinken, een winkeltje binnen te stappen. Dus ik weet niet goed of ik die mag meetellen. Twijfel.)

16) Met het lief naar Parijs gaan en hopelijk ook uit eten in Brussel én een dagje Antwerpen of Gent.
Parijs: check. Dat kan wel tellen als uitstapje, denk ik zo.
Verder hebben we niet gemoved. Het was ook gewoon zo’n drukke maand!
Jaartotaal: 7/12

Die Parijzenaars en toeristenkitsch. Tja. #bynight

De andere voornemens

2) ik fietste in september 168 km d.w.z. dat ik 15 keer de fiets nam naar het werk. Eigenlijk nam ik maar 2 keer de bus deze maand!

3) het lopen heb ik definitief opgegeven omdat mijn knieën officieel overbelast werden verklaard (ik ben nog op zoek naar een andere sport want het frustreert me enorm dat ik moet stilzitten en binnenkort is het te vroeg donker voor mijn avondwandelingetjes)

Morgenvroeg beginnen we er terug aan, op hoop van zegen. #starttorun #ochtendstond4) mijn zus heb ik amper gezien (behalve op mijn twee familieverjaardagsfeestjes)

8) ik las in september 7 boeken wat het jaartotaal op 47/52 brengt (9 books ahead of schedule). En dat allemaal dankzij de readathon eigenlijk. Woehoew!

10) ik reed 29 km met de auto. Een absoluut dieptepunt in mijn voorlopigrijbewijs-carrière. Eén flauw ritje in het uiterste noorden van België en dan nog omdat het lief niet in staat was om te rijden, en één ritje naar het Grootouderlijk Huis. Mijn doel is nog steeds om examen te doen vóór december, maar daar steekt mijn faalangst de kop op.

Doelen voor oktober (een beetje bijgesteld)

1) 20 km wandelen

3) het niet kunnen lopen niet als excuus gebruiken voor mijn vreetbuien en zorgen dat ik terug onder de 65 kg kom (zit nu alweer op 67 kg, ben dus op één maand tijd 2 kg bijgekomen).

4) met Zus en Tante en Mommie een vrouwenavondje organiseren met chocoladefondue.

5) de laatste doos tijdschriftartikels opruimen

8) ​5 boeken lezen (en dus ook mijn 52e boek van het jaar 2014)

​10) praktisch rij-examen vastleggen​

16) Met het lief naar Mechelen (half dagje) en Antwerpen gaan (bijna heel dagje).

En u? Heeft u nog sporttips of leestips of uitstapjestips voor mij?

12 thoughts on “Goede voornemens – september

    1. Ik zag het ook bij de final check, damn, goe bezig LJ 🙂 Maaaaaar: chocoladefondue is ook met fruit hé. Toch nog een beetje gezond, nee? 0:-)

  1. Eerst en vooral: uiteraard die kilometers in Parijs meetellen! ’t Is inderdaad op een andere manier wandelen, maar wel wandelen he. Mijn voeten doen daar alleszins soms ook verdomd veel zeer van 😉
    Sporttips: misschien zwemmen? Belast het lichaam heel weinig, dus ideaal lijkt mij! Al zou ik in jouw geval dan vooral crawl en rugslag aanraden en iets minder schoolslag (belast de knieën net iets meer).
    En dat rijexamen: datum vastleggen! Je gaat waarschijnlijk keihard stressen eens het zo ver is, maar dat zal altijd het geval zijn en hoe langer je wacht, hoe erger je het maakt.

    1. Ik kan niet zwemmen…. Schoolslag een beetje, crawl al helemaal niet. Onze zwemlerares werd wanhopig van mij, ik zal het waarschijnlijk nooit kunnen 🙂
      Ik zal een paar rondwandelingen in Parijs meetellen dan!
      De druk wordt inderdaad elke dag groter naarmate de deadline (het vervallen van mijn voorlopig rijbewijs) nadert. Niet leuk… Maar ik moet door de zure appel heen bijten, ik weet het!

      1. Ah ja, dan is zwemmen inderdaad niet echt een optie. Behalve dan zwemlessen 😉
        En ik had er zelf niet direct aan gedacht, hoewel ik het nu zelf doe, maar door je reactie op mijn blog: inderdaad, yoga / pilates / … Zeker aangezien je niet in het donker buiten gaat sporten (leid ik toch af uit je “te donker voor avondwandelingen”), is dat wel een goede optie: gewoon binnen met een laptop en een matje is al genoeg. Ik heb wat aanvullende dingetjes (wat gewichtjes, een stok, een gymbal) om wat te kunnen afwisselen in oefeningenreeksen, maar dat moet natuurlijk niet.
        Succes met het rijbewijs!

  2. Die kilometers in Parijs zou ik ook meetellen. Ik ben ook ooit een weekend in Parijs geweest en dat is inderdaad vermoeiend; mij blijven die talloze trappen van, naar en in de metrostations bij als vermoeiend.
    Sporttip: zwemmen is misschien een optie? En dan heb ik mezelf nog gecensureerd wat sporttips betreft, maar wat ik in gedachten had wordt “officieel” ook niet als sport beschouwd 🙂

  3. Wat sporttips betreft, yoga, spinninglessen, fietsen, krachttraining in de fitness,…..en dat autorijden, stap elke avond in de auto en rij ergens naartoe,….al is het maar een half uurke,.doen!!

  4. Oh Parijs, heerlijke stad. Ik mag uitkijken naar een verlengd weekendje Ardennen in november. Bam, een uitstaptip en wandeltip in één klap 😉

  5. Deze week had ik ook even last van vreetbuien… een zwak momentje 🙂
    Ga voor je praktisc rijexamen… gewoon doen!!
    Leestips… ik lees graag de scandinavische thrillers (Camilla Läckberg, Quentin Bates, Kristina Ohlsson…).

Reacties zijn gesloten.