30 things before I’m 30 – update

Weet u nog, dat vorig jaar toen ik 27 werd, ik besloot om een lijst te maken met dingen die ik nog graag voor m’n 30e verjaardag wilde doen? We zijn intussen alweer een jaartje ouder mogen worden (waarvoor dank, trouwens, want niet iedereen heeft het geluk zijn of haar verjaardag te kunnen vieren). Hoe staat het met die lijst, waarvan ik het bestaan stiekem een klein beetje was vergeten?

Puntjes 4, 8 en 10 werden reeds een half jaar geleden afgewerkt, zie deze update.

3. Loopbaanbegeleiding volgen – DONE

Als we ooit naar het buitenland verhuizen, ga ik terug de horeca in. En stiekem droom ik nog altijd van mijn eigen dessertjeshuis met zelfgebakken cupcakes, brownies en taartjes, maar dat zal er ook niet direct van komen. Dus nee, het was geen openbaring voor mij, en ja, we blijven voorlopig zitten waar we zitten want we zitten wij daar goed.

5. Tenminste één keer de weegschaal op 70 kg krijgen – DONE

Meer nog: het laagst behaalde punt tot nu toe is 64,8. Voor u kan schreeuwen “Pics or it didn’t happen”, hierzo het bewijs van mijn heldenprestatie:

14852833659_975ac54be3_o

15. Alle Blufboeken gelezen hebben – WORK IN PROGRESS

De stand eind augustus 2014 staat op 37/101 dus euhm. Jah. De laatste maanden heb ik er wel een paar van gelezen, dus er is wel degelijk vooruitgang.

16. In totaal 150 boeken lezen tussen 18/09/2013 en 18/09/2016 – WORK IN PROGRESS

De stand eind augustus 2014 staat op 59 boeken dus dat zijn er al 30 meer sinds de laatste update! Nog 91 te gaan.

17. Minstens vijf plekken van mijn To Travel lijst schrappen – DONE

  • 11 – Gent (januari 2014)
  • 7 – Luik (mei 2014)
  • 25 – Wengen en omgeving (augustus 2014)
  • 29 – Amsterdam (december 2013)
  • 32 – Parijs (september 2014)
Het mooiste station van België, een fotosessie van 30 min waard ;)
Het mooiste station van België.

18. Bovenop de Jungfraujoch staan – DONE (augustus 2014)

Ja. Het sloeg een beetje tegen, daarboven op de ‘Top of Europe’. Veel te uitgebuit, veel te toeristisch. Dan was ik voor dat geld liever gaan parapente springen. (zie puntje 23, dat daardoor onvervuld bleef)2014-08-10 10.55.23

19. Naar de oorarts gaan om mijn gehoor te laten testen – DONE (juli 2014)

Het was een hoorcentrum en geen arts, maar ik heb mijn gehoor laten testen; dat kon u hier lezen.

26. Mijn eigen groentetuintje aanleggen – DONE (zomer 2014)

Het was geen hoogstaand succes maar ik heb veel bijgeleerd en volgende lente begin ik er terug met volle moed aan! De worteltjes waren lekker, de bonen kwamen maar met vijf stuks tegelijk en de patatten in de potgrondzak hadden gerust wat groter gemogen.

2014-06-25 07.16.45

Dan heb ik ook nog 2 dingetjes extra om op de lijst te zetten, want zoals u zich wellicht herinnert ging het om ’30 things’ en zat ik nog maar aan 27.

28. Verse pasta maken.

29. De 10 Miles meelopen.

En u? Deed u al mee aan de 10 miles, stond u ooit al op de Jungfraujoch, of zijn er nog andere dingen die u voor uw 30e/40e/50e per se wil gedaan hebben?

16 thoughts on “30 things before I’m 30 – update

  1. Aan dergelijke lijstjes doe ik ook al niet mee. Er is zo al genoeg druk in mijn leven (al is het waarschijnlijk ‘peanuts’ in vergelijking met veel anderen) zodat ik mezelf niet nog wat extra en onnodige druk wil opleggen door bepaalde dingen voor het bereiken van een bepaalde leeftijd gedaan te willen hebben. Er zijn natuurlijk wel dingen die ik nog (eens) wil meemaken/meegemaakt hebben, maar daar plak ik geen leeftijd op. Desalniettemin, gefeliciteerd met jouw prestaties.

  2. Geweldig wat je gedaan hebt. Voorlopig heb ik niets meer staan in mijn lijstje, het wordt tijd dat ik er eens over ga nadenken wat ik allemaal nog wil doen. Het laatste in mijn lijstje was gaan figureren en dat heb ik ondertussen keer gedaan en het smaakt naar nog.

  3. verse pasta maken….ik wed dat dat één grote knoeiboel wordt maar dat je achteraf zo’n kick van de smaak krijgt dat het dat allemaal waard is! mmm mag ik komen?

  4. Ik ga mijn lijst pas vanaf mijn 29-ste doen. Nu denk ik wel na over dingen die ik wil doen (en ook mogelijk zijn in één jaar).
    Het gaat bij u alleszins goed vooruit.
    Nog een late gelukkige verjaardag trouwens!

  5. Ik had altijd een hele lijst die ik nog gedaan wilde hebben en dit jaar ben ik toch echt wel heel hard bezig met de ene na de wens te schrappen. Een ding wat steeds terug blijft komen en dus nu ook weer op de lijst staat: mijn eigen boek uitgeven!

  6. Ik heb twee lijstjes momenteel: de life list, waar ik beetje bij beetje al eens dingen van doe en dan nu 27 before 28. Samen is dat al meer dan genoeg, het moet tenslotte plezant blijven 🙂 Maar zoals je zegt: als ik het niet in een lijstje zet, dan komt het er bij veel zaken gewoon niet van, terwijl dat wel dingen zijn waar ik voldoening uit haal eens ze gelukt zijn.
    10 miles heb ik nog niet gelopen; in mijn life list staat wel de 20km van Brussel, dus gelijkaardig. Hopen (en vooral trainen natuurlijk) maar dat ik ooit aan zo’n afstand geraak.
    Verse pasta heb ik ooit, lang geleden, al eens gemaakt, maar zonder pastamachine en het was toen echt wel moeilijk om de pasta dun genoeg uitgerold te krijgen. Nu ja, dat lag misschien ook aan mijn ongeduldigheid…
    En ja, de Jungfraujoch, dat zal hier ook wel eens gebeuren, maar aangezien ik graag de voldoening van de beklimming heb, denk ik dat ik die ga bewaren voor een nog nader te bepalen bezoek van Johan zijn moeder, die te slecht te been is om een zware Alpenwandeling te gaan doen, maar er wel graag eens naartoe wilt.

Reacties zijn gesloten.