Goede voornemens – augustus

Met het einde van de zomer nadert ook het einde van het jaar, of enfin, met al die regen leek het al zo hard herfst dat het tijd wordt om een versnelling hoger te schakelen met de goede voornemens.
(De oorspronkelijke lijst vindt u hier.)

1) 500 km wandelen: 430/500

Er werd in augustus 151 km (!!) gewandeld; veel meer dan ik had gehoopt! Waarvan 122 km in Zwitserland. Ik zeg: superprestatie! Nog 70 km te gaan.

14831038177_f55bdddbcb_o

De kilometers op een rijtje:

  • wandelen in augustus: 151 km – doel was 70 km
  • fietsen in augustus: 0 km (mijn fiets is zelfs zodanig verontwaardigd over het ongebruik dat hij spontaan platte banden heeft gekregen)
  • lopen in augustus: 24 km (verspreid over 6 start to run sessies) – doel was 30 km

Doelen voor september

  • wandelen in september: 20 km (ik zal al zeer blij zijn als we aan één wandeltocht toe komen, eigenlijk)
  • lopen in september: 30 km (ik wil 2x per week gaan lopen als mijn benen en dan vooral mijn knieën het toestaan)

3) start to run

14819299249_fc12c82d30_oWe zitten intussen aan sessie 16 en ik geef toe dat het niet zo goed vooruit gaat als ik wel had gewild. Mijn (nieuwe) doel was immers om Start to run af te ronden tegen mijn verjaardag, maar volgens het schema heb ik nog bijna 4 weken te gaan. Ik luister echter naar mijn lichaam en als dat zegt: “neen, vandaag gaan we niet lopen want dan verzeker ik u dat ge zoveel pijn gaat hebben dat ge nooit meer gaat lopen” dan moet ik gehoorzamen.

 

In de week van 25 augustus was er een loopsessie die me bijna brak; ik ging voor het eerst in enkele weken weer ’s morgens vroeg voor mijn werk lopen maar omdat het donker was, nam ik niet de gebruikelijke route langs de spoorweg (is een beetje griezelig daar) met slechts 1x een bergop, maar door de beter verlichte wijk en dat was bergop, bergaf, en dat ben ik duidelijk niet gewoon… Ik dacht dat ze me zouden moeten komen zoeken maar ik heb het gehaald tot thuis 🙂 Dus ik doe rustig verder, op mijn tempo. Basta!

4) maandelijks afspreken met Zus: 7/12

We gingen (weeral) shoppen want zij had nieuwe schoenen nodig en ik een handtas voor bij mijn bruidsmeisjesjurk.

8) 52 boeken lezen: 40/52

Ge ziet ik zit weer helemaal on track. Om niet te zeggen over track. Enfin. Als ik zo voortdoe haal ik misschien toch nog de 70 🙂

14981679895_0445b69e17_z

10) Rijbewijs halen

In augustus werd er 55 km auto gereden. En ik heb niet, zoals beloofd, mijn examen vastgelegd. Ik durf niet. Mijn faalangst steekt de kop op. Het wordt een ramp, dat verzeker ik u. MAAR ik heb al een mail gestuurd naar het examencentrum. (Omdat ik te lang moest luisteren naar het wachtmuziekje aan de telefoon. Geduld is een schone deugd die ik niet bezit.) Stap 1 naar de deadline is gezet.

15) Loopbaanbegeleiding volgen: DONE

De laatste sessie werd eind augustus gevolgd. Of we er wijzer uit zijn geworden? Mwah. Ik weet het niet. Ik zal er nog wel eens uitgebreider over bloggen.

16) Maandelijks uitstapje met het lief: 6/12

14710076727_c6b7f10691_o

Er was onze vakantie. Die telt wel als één gigantisch groot uitstapje van een kilometer of 2000, neen?
En verder zijn wij druk bezig met terug in zetelhangmensen te veranderen. Een shot onder uw gat, LJ, dat verdient ge!

19) De kerstsfeer gaan opsnuiven in Londen

Aangezien we in september naar Parijs gaan, vermoed ik dat er geen geld meer zal over zijn voor een uitstapje naar Londen. Jammer maar helaas. Prioriteiten. Misschien besluiten we in de auto te springen en naar een kerstmarkt dichterbij te zoeven. Dat moeten we nog bezien.

Doelen

Omdat we nog maar 4 maanden hebben tot einde van het jaar en ik nog wel wat voornemens moet waarmaken, heb ik een Plan Van Aanpak opgesteld. Een zeer realistisch plan aangezien ik nog tijd zat heb.

September

1) 20 km wandelen
16) Met het lief naar Parijs gaan en hopelijk ook uit eten in Brussel én een dagje Antwerpen of Gent.

Oktober

1) 20 km wandelen
3) Start to run afwerken en bijgevolg een half uur aan één stuk kunnen lopen.
5) tijdschriftartikels opruimen: ik moet nog één doos doen (van de twee) dus dat komt wel goed!
4) Met Zus en Tante en Mommie een vrouwenavondje organiseren met chocoladefondue
12) Eén van mijn manuscripten volledig afwerken.
16) Met het lief een dagje uitwaaien aan zee (als het droog is) of naar Gent of Antwerpen gaan.

November

1) 20 km wandelen
4) Met Zus naar de film
6) De keukenverbouwingen staan terug op het plan. Aangezien mijn vader overduidelijk niet staat te springen om veel te helpen in het voorbereidingsproces, hebben we de bomma ingeschakeld (ja zo wanhopig hard wil ik mijn afwasmachine). Er is alvast een ecochequebudget voor de afwasmachine! Ik hoop de verbouwingen tijdens onze verlof in november te kunnen uitvoeren.
8) Mijn 52ste boek uitlezen.
10) Een eerste poging doen tot het behalen van mijn rijbewijs in de vorm van een praktisch rij-examen.
12) Eén van mijn manuscripten opsturen naar uitgeverijen.

December

1) 20 km wandelen
4) en 13) Met Zus wafels bakken.
16) Met het lief uit eten en naar de derde film van The Hobbit gaan kijken, naar jaarlijkse traditie.
19) Hopelijk een dagje buitenlandse kerstmarktsfeer opsnuiven, al zal het vermoedelijk niet Londen zijn.

Ge ziet, we zijn nog altijd keihard gemotiveerd om de lijst af te werken!

En u? Ook on track met alles?

12 thoughts on “Goede voornemens – augustus

  1. Wat een goals,…..ik ben momenteel eerder in overlevingsmodus, dan planmodus, maar ik ga daar verandering in brengen en meer uitjes met Big plannen,….en me proberen aan mijn sportschema te houden,….goed bezig LJ en gene zetelhanger worden, hoewel dat verleidelijk is met het de geweldige periode die eraan komt!

    1. Kaarsjes en zetel de ideale combinatie 🙂 2 avonden in de werkweek ben ik zeker weg, plus het weekend zit altijd zo vol, dat er dus niet veel zeteltijd overschiet!

  2. Jawadde! Je hebt nogal wat afgewandeld!! Goed bezig!
    De komende maanden lijken mij een drukke bedoening… veel succes met alles 🙂

  3. Zo te zien (te lezen) ben je goed bezig. Volhouden, tenminste zolang je je daar goed bij voelt. Als ik (te) veel plan, geraak ik helemaal gestresseerd, dus ik doe dat nog steeds niet, zodat ik aan 0/0 zit 🙂

  4. Ik heb al drukke dagen gehad : met de poezen naar de dierenarts voor hun jaarlijkse prikken, Waregem Koerse, foto’s selecteren en doorsturen, auto naar garage, afspreken regelen, alles klaar krijgen om thuis te kunnen werken, … En er komen er nog : met auto naar de Keuring, tandartsbezoek (vulling uitgevallen, gelukkig heb ik geen pijn), …
    Doe jij maar verder want je bent goed bezig, zeg !

  5. Ehm ik lag on track en moest weer even uit mijn zwelgmodus komen. Dit jaar heb ik al ontzettend veel bereikt, meer als dat ik ooit verwacht had, maar mijn gewicht…. zucht dat had zoveel beter gekund! #baal

  6. Waow, als ik dat rijtje bekijk , wat jij allemaal gedaan hebt, chapeau zenne, ik ben vooral nieuwsgierig naar het boek dat je geschreven hebt! Zou da ook ooit willen doen, maar mijn kop werkt de laatste tijd, niet meer zo goed mee!

Reacties zijn gesloten.