Goede voornemens – juli

Ook in de zomer doen we naarstig voort met de goede voornemens! Regen of hitte houden mij niet tegen. Nu ja… ik geef toe dat er niet veel gebeurd is. Bitter weinig zelfs. Maar ik geef nog niet op; het jaar duurt nog lang!

(De oorspronkelijke lijst vindt u trouwens hier.)

1) 500 km wandelen: 279/500

Ik wandelde niet zoveel als ik wel had gewild – het weer was de grote spelbreker. Waar het in juni elk weekend goed weer was, was het in juli ofwel aan het regenen, ofwel te warm (ofwel hadden we andere plannen). Excuses, excuses. Hopelijk maakt Zwitserland veel goed…

14677771432_1645e44e49_o

De kilometers op een rijtje

  • wandelen in juli
    57,91 km – doel was 80 km
  • fietsen in juli
    10,49 km – doel was 40 km
  • lopen in juni
    24,15 km (verspreid over 7 start-to-runsessies) – doel was 24 km

Doelen voor augustus

  • lopen in augustus: 30 km (ik zal twee weken niet kunnen lopen aangezien in Zwitserland al mijn energie naar bergwandelen zal gaan, maar als we terug zijn, wil ik de frequentie verhogen en me volop op het lopen storten)
  • wandelen in augustus: 70 km (ik heb geen idee hoeveel kilometer we op vakantie zullen kunnen wandelen; in de bergen wordt er immers in hoogtemeters en uren gerekend, en tellen de kilometers niet mee. Ik hoop toch op een paar dagtochten zoals de Eigertrail en het beklimmen van de Eggishorn.)
De Aletschgletsjer, gezien van op de Eggishorn. Bron: wandelenwallis.nl

2) Te voet/met de fiets naar het werk gaan

Ik steek opnieuw de schuld op het weer, maar ook op mijn fiets die zo zwaar trapt. Misschien dat ik het opnieuw probeer als het tien graden kouder is zodat ik niet zwetend als een rund arriveer op kantoor.

3) Start to run

Eind juli zat ik aan sessie 13. Mijn doel was eigenlijk de hele training afgewerkt te hebben, en 5 km te kunnen lopen vóór we op vakantie vertrokken, maar door het hele steunzolengedoe is dat vertraagd geweest. Ik geef niet op, en mijn nieuwe doelstelling is 5 km tegen mijn verjaardag (18 september). Volgens het schema moet ik nog zes weken doen dus dat moet lukken!

14516951816_221081ea98_o

4) Maandelijks afspreken met Zus: 6/12

We zijn samen gaan soldenshoppen. Het was best fijn al bleven onze gesprekken oppervlakkig.

5) De uitgescheurde tijdschriftenartikels opruimen

Eén doos van de twee is volledig opgeruimd, en de recepten in een map gestopt. Meer nog: de recepten werden zelfs al ‘ingepland’ in de weekmenu! *trots*

14365851140_d23b034af9_o

8) 52 boeken lezen: 31/52

Eind juli zat ik één boek voor op schema dus de achterstand werd volledig weggewerkt! Woehoew!
In augustus hoop ik een voorsprong te kunnen nemen; mijn te lezen vakantiestapel mag er alvast zijn!

14511742989_cbb146fcc7_o (1)

10) Mijn rijbewijs halen

  • Doel voor juli: 200 km
  • Behaald in juli: 50 km
  • Doel voor augustus: een examen vastleggen. Ik heb tijdsdruk nodig. Of, enfin, ik hoop dat dat helpt.

En u? Hoe staat het met uw goede voornemens?

9 thoughts on “Goede voornemens – juli

  1. Het is maar een tip maar voor je praktisch rijexamen moet je toch ongeveer op een 6-tal weken rekenen voordat je het kan gaan afleggen dus beter op tijd een datum vastleggen en je kan tot 3 dagen op voorhand (kosteloos denk ik) annuleren.

  2. Hier nog steeds op schema wegens nog steeds geen goede voornemens 🙂 Goed dat je voor diverse punten op schema ligt. En met een nog wat meer realistische lijst, zou je zeker ruim voor liggen op je schema 😉

  3. Hier nog steeds goed bezig, nog een vakantiekilo eraf werken en we kunnen weer verder,…..en we gooien ons schema omdat Chattheo weer met zijn trainingen is gestart, dus de ochtendtrainingen worden avondtrainingen,…….zal aanpassen worden maar het is wat het is,..

Reacties zijn gesloten.