De Instagramgewijze week – 13

Het was een ongelooflijke week. Eentje met veel eten en alcohol. Onze eerste house guest. Een vrijgezellen. Een eerste barbecue. Veel te weinig slaap en te veel stress. Kortom: voorbij gevlogen.

Zaterdag was de vrijgezellen van Penelope, die haar zussen, schoonzussen, nicht, een vriendin, Mezelf en Sigyn had uitgenodigd. Haar zussen hadden de hele dag in elkaar gestoken. We begonnen met een brunch die gezien het uur meer een lunch was, en daarna trokken we naar het park van Brasschaat waar de zusjes een route hadden uitgestippeld met raadseltjes en opdrachtjes die ons onder andere in een gammel bootje bij een gevaarlijke zwaan bracht. Voor het eerst in mijn leven een pinata kapot geslagen, ha, al mijn frustraties eruit!

14565432530_63cbc467dd_o

’s Avonds gingen we eten in restaurant De Kaai, waar enkele jaren – het lijkt wel een eeuwigheid! – geleden de Fantastische Studentenclub van het lief hun bal organiseerde en ik mezelf moest bewijzen door adjes cava te drinken. Anyways. Het uitzicht van op de veranda was amazing. En toen wist ik: “Damn, op een dag kom ik hier wonen!” (Begrijp me niet verkeerd: mijn hart ligt in Leuven, maar een paar jaar Antwerpen zie ik helemaal zitten.)

14565452480_9ccba77a39_o

Zondag deden we de Tour de la Famille in My Hometown: stukje taart bij oma, chillen bij Tante. Ideale sunny Sunday afternoon.

14776471153_50a512f227_o

Ik mocht een fles gin in huis halen, zo hoeven we ons fortuin niet meer uit te geven in de ginbar. De fles was tegen het einde van de week zo goed als leeg. Het zou kunnen dat we de porties mis ingeschat hebben. Ah, en we dronken niet alleen ook niet, voor ge denkt dat wij alcoholiekers zijn.

14571767017_57d3869a3f_o

Eindelijk genoeg kerstomaatjes kunnen oogsten om een risotto te maken met, ah ja, kerstomaatjes!

14758201795_a19c8d0153_o

Start to run les 13. Het ging zo goed dat ik overwoog twee dagen later weer te gaan lopen (ondanks de beloofde rustweek), maar gelukkig werkte mijn gezond verstand nog en liep ik pas vier dagen later terug.

14761592614_b23a97c11d_o

Collega Reima was terug van haar vakantie en bracht een boek voor me mee, omdat ze zo blij was dat ze voor het eerst in jaren gerust op vakantie had kunnen vertrekken. Leesvoer!!

14592628488_fa248d1869_o

Het is juli en naar jarenlange traditie is dit de maand waarin de laatste paaseitjes worden opgegeten. Toegegeven, ze zijn hun krokantie kwijt – is dat een woord? if not, dan is het er nu wél één – maar oh boy, geen enkele andere chocolade kan op tegen de Milka Melk Biscuit paaseitjes. Nu moet ik weer minstens een half jaar wachten… Snif.

14765694734_4ae74b5b26_o

Ik leefde met twee mannen in huis, die elkaar aanmoedigden om vooral NIET meteen de afwas te doen. Tja. Mannen. Wat doe je eraan.

14781036994_3cdbb47c95_o

Hoogtepunt van de week was de ontdekking dat ik in mijn allerfavorietste broek pas. Die is minstens 10 jaar oud. De rode broek van vorige week is ook cool. Maar niet zo “o my god LJ wat hebt ge NU aan” zo afschuwelijk cool als deze. Ik overweeg in Zwitserland nog wat extra schilden en eventueel Edelweisskes te kopen om erbij op te strijken. Jep. Ik ga die broek nog dragen. In het openbaar en al. Watch me.

14803016423_142d828a51_o

Ah ja en nog een overwinning (wat enkele weken geleden aan het einde van mijn ‘dieet’ nog niet lukte): ook de te klein gekochte broeken passen!

14596872487_5d4e3e58fd_o

Kaasfondue. Hemels. Ondanks de spijsverteringsproblemen de dag nadien. Maar soooooo worth it. En supergezellig met z’n vijven op ons terrasje!

14808136053_2d881eb34e_o

Gelukkig is er thee om de kaas opnieuw te doen smelten in mijn maag. Het hielp. Een beetje.

14605725828_ab3098a977_o

Nu onze magen toch waren uitgezet, deden we ’s avonds een barbecue op ons terras. Dio had die nog te goed van het lief. We kochten vorige zomer al een tafelmodel maar hadden het nog niet durven gebruiken want wij weten evenveel van bbq’en als de gemiddelde niet-Belg van echte chocolade en, toegegeven, ik ben gewoon niet zo’n barbecuemens. Al die moeite (en vooral: die afwas om het stel achteraf proper te krijgen) om een paar stukken vlees te roosteren, wat je evengoed in de pan kan – ach ja. Het was voor onze logé meteen ook zijn laatste avond en nacht bij ons, en dat vond ik ergens wel spijtig!

14796264182_fa4aa7aa16_o

Vrijdagochtend gaan lopen, ik was verdorie eerder wakker dan de zon, deze foto maakte ik op de terugweg.

14612579020_d4f85c9339_o

Geen bazen en geen Reima vandaag dus stiekem mijn nagels afgewerkt – de paarse (veel lichter dan op de foto trouwens) lagen zaten er al op, er moest enkel nog een toplaag of twee op.

14613051980_cec073d887_o

Ik oogste zowat alle groenten uit mijn tuin; enkel de komkommerplant en de kerstomaatjes zullen nu nog wel wat geven, verder is de vierkantemeterbak zo goed als leeg.

14823214703_87b297cf5e_o

Onze auto is er alvast klaar voor…!

14803884445_a599789ca3_o

 

9 thoughts on “De Instagramgewijze week – 13

  1. Zwijg me van bbq, ik doe dat ook niet graag om de eenvoudige reden dat ik alles zelf moet doen! De meeste venten, doen dat graag , maar mijne Wim heeft daar geen jota verstand van.
    En wat een geweldig leuke broek vind ik dat Moest ik jou leeftijd hebben, ik zou er ook zo ene dragen! Fijne week, Lj-ken

  2. Bbq is ook niet aan mij besteed, tenzij het elders is 😉
    Dikke duim!! De broeken passen!!! 🙂
    De eigen-gekweekte-groentjes zien er heerlijk uit!

  3. Een vlaamse leeuw op uw kont, heiligschennis! Haha 😛
    Ik had vroeger zo’n elektrische BBQ voor buiten, maar L1 heeft die meegenomen toen ze vertrok. 😦

  4. En extra decoratie gevonden voor de broek in Zwitserland?

    Chapeau trouwens voor de broeken die terug passen! Ik heb ooit al mijn te klein geworden broeken weggesmeten en ja, nu ben ik te groot geworden broeken aan het wegdoen (geeft wel een pak meer plezier 😉

Reacties zijn gesloten.