De Instagramgewijze week – 12

Zaterdag was het lief zijn ochtendhumeur erger als anders – nu ja, hij kan er écht niet tegen als hij in het weekend verplicht moet opstaan, dan houdt hij namelijk z’n bijslaapmomenten omdat hij door de week maar vijf à zes uur per nacht slaapt. Zijn T-shirt kon niet toepasselijker.

14502778320_d9b9505dba_o

Na veel gedoe konden we toch op wandeling vertrekken. Ja, het ging weer over de dertig graden worden vandaag en ja, het was nu al 25 graden, maar nee ik ging me niet laten tegenhouden. Zonnecrème, een petje en veel water, en we konden gaan. Het werd een mooie toer, wel weer hier in de omgeving om geen tijd te verliezen met eerst ergens naartoe te rijden, maar er was genoeg afwisseling tussen bos en veld, en veel bergop & bergaf. Dat er weinig zuurstof in de lucht zat, merkte ik meteen, want op een steil stukje bergop stak mijn inspanningsastma de kop op en moest ik even naar adem happen. (Dat belooft voor in Zwitserland.)
We haalden zo toch nog 11 km op twee uur tijd en waren zo voor de ergste hitte weer thuis.

14689178872_dc8c86a228_o

Na een frisse douche en boodschappen op de markt ploften we op een terrasje, waar er alleszins meer lucht was dan in ons appartement, al was het er nog altijd niet veel frisser. De Oude Markt was uitgestorven, behalve de tafeltjes in de schaduw was alles leeg. Het lief keek naar de Tour en ik las een boek. Eigenlijk: meer moet dat niet zijn.

14667072666_f825528e47_o

De rest van de dag zouden we niet veel meer uitvoeren maar toen we om 20 uur een bericht kregen van Theso die zich verveelde in Gent, stemden we meteen toe om (alweer) een terrasje te gaan bij (alweer) hetzelfde café. Stiekem is het het nieuwe stamcafé van de Antwerp crew, maar ik denk dat ze nog niet klaar zijn om afscheid te nemen van hun stamcafé in hun eigen hometown, ook al is het lief bijvoorbeeld er in geen jaren geweest. Het begon even te regenen maar ook daarna was het nog heerlijk om buiten te zitten. Ik dronk één caiperinha en voor de rest watertjes.
O ja, de foto: ik liep al twee dagen rond op Birkenstocks dus zonder mijn steunzolen en had heel wat last van mijn knieën (daardoor?) dus besloot ik nu toch maar mijn All Stars aan te trekken. Geen zicht met mijn dikke kuiten onder een kleedje maar nood breekt (fashion) wet. Bestaat dat eigenlijk: sandalen met open tenen voor steunzolen? Of sandalen met ingewerkte steunzool op maat?

14692670702_5ed81e5414_o

Zondag was een iets productievere dag. Ik was eerder op dan het lief en maakte van die vrije tijd gebruik door alvast een reisplanning op te stellen voor Zwitserland en een stapel boeken klaar te leggen. Voor de valies zelf ga ik me nog even inhouden, beloofd.

14511742989_cbb146fcc7_o (1)

Er werden blogjes bijgelezen en in den hof gewerkt.

14514312110_577621d80e_o

En kamerplantjes gekweekt.

14521183610_72559c508d_o

We gingen op bezoek bij mijn ouders (afscheid nemen voor hun vakantie) en kregen een gele courgette. Een gele! Eierdooiergeel dan nog wel.

14727735153_31d87343d6_o

Ik maakte er slierten van, met groene pesto, tomaat en geroosterde pijnboompitten. Dat het smullen was!

14718033365_2a5eee2d0e_o

Hoogtepunt van de week: een bezoekje aan de bibliotheek! Omdat mijn te-lezen-boekenkast gaten begint te vertonen, en ik momenteel geen geld heb om die gaten op te vullen, heb ik me maar terug lid gemaakt 🙂 De buit: Suikertand, een thriller van Hakan Ostlund en De leesclub van het einde van het leven.

14715627934_52e38a8b33_o

Nog meer oogst uit den hof.

14531711237_c296fcc0c9_o

Waarmee ik lekker slaatje maakte voor de lunch: enkel de radijsjes en de geitenkaas (duh) kwamen niet uit de tuin.

14724315835_f860613b37_o

Er werd voor de laatste keer gewandeld: 7 km in 1’06”. Het was zweten, bergop en bergaf.

14536066169_ae05d43c25_o

Het resultaat mocht er zijn, op woensdagweegdag: -1300g!

14720347014_bc48900f81_o

Cadeautjesdag: mijn bestellingen van bol.com kwamen aan. Klaar om op vakantie te vertrekken zo 🙂

14727339765_f3ee7a30b6_o

De eerste kerstomaatjes konden geoogst worden! Ze waren perfect – al ben ik als hun verzorger natuurlijk bevooroordeeld 😉

14712684676_d79177ee15_o

Onze logé van volgende week kwam eten en voor het eerst deze zomer hebben we op ons terras gezeten, en kon ik mijn lampionnetjes boven halen. Het was er nog gezellig!

14735744422_cf8d8c6874_o

Vrijdagochtend op tijd op voor de ochtendrun, start to run les 12. No filter bij deze.

14738821392_084a32064f_o

Mijn favorietste rode broek van 10 jaar geleden past weer! Mission accomplished.

14739366125_2a3dba3ddc_o

Ideale afsluiter van de week; ik kon wel naar het werk dansen!

 

14 thoughts on “De Instagramgewijze week – 12

  1. Wel …. die oogst is super. wij hebben onze eerste tomaat (kerstomaat en we hebben ze gedeeld) en courgette verorberd en vonden die 1000x lekkerder als die van de winkel. En we hebben het stomen ontdekt, wat een nieuwe wereld.
    De Pancol boeken zijn enig en er zou een nieuwe serie in de maak zijn van haar die verder gaat op diegene die jij leest. Ik ben nu vertrokken met Sophie Hannah. Die vind ik ook superleuk.
    Amai ik ben supertrots op je prestatie en hoop me ook zo in een kleedje te kunne steken als jij in je rode broek, maar ik moet misschien iets meer effort doen.
    Trouwens die schoenen op de kleedje en die kuiten, daar is niets mis mee.

  2. komt die broek van de H&M? Ik kocht ook zo één ongeveer 10 jaar geleden en die ligt ook nog steeds in mijn kast. Ik kan er nu ongeveer weer in maar moest er lang smachtend naar kijken 🙂

  3. Heb net dezelfde lampionnetjes aan het tuinhuis hangen….al wie hier komt vraagt of het kerstversiering is 😦
    Goed bezig met het gewicht, superleuk dat je terug in die broek kan. Zoiets motiveert een mens 😉

  4. Flink gevuld weekend! En wat goed dat je terug in je favoriete broek kan! Wat schoenen en sandalen met steunzolen betreft, ja ze bestaan! Comforschoenen kan je kopen waar je de zolen kan uithalen en daar dan je eigen steunzolen inleggen. Ik heb zulke sandalen, schoenen botinnes, kortom, ik heb er geen andere meer! Bij hush puppie kunnen de zolen er ook soms uit, maar ja dan moet je een maat groter nemen hé!

    1. Het was dan ook mijn favorietste 🙂 ze heeft van die belachelijk brede pijpen die ge nu bijna nergens meer vindt wegens uit de mode… En ze is knalrood, helemaal ikke!

  5. Die broek is cool en eerlijk is eerlijk, vind het t-shirt van je liefste ook echt dolkomisch 😀 Fijne, actieve week zo te lezen. En eh….. lieve schat jouw kuiten zijn mooi vrouwelijk!

  6. Mensen met een ochtendhumeur, ze moesten ze verbannen naar een eiland :-),……goed gestapt LJ en sandalen met steunzolen die ook nog goedgekeurd zijn door de fashionpolice, ik vrees ervoor dat het niet bestaat :-),…..dus pas je outfits aan zou ik zeggen 🙂

Reacties zijn gesloten.