De Instagramgewijze week – 12

Het was Leuven in Scène, een tweejaarlijks straatfestival in onze stad. We gingen naar de hoofdacts kijken vrijdagavond, met hier een trapezedanser boven een bus en iets met vuur en zo. Om eerlijk te zijn had ik al spectaculairder acts gezien op het festival en was ik een klein beetje teleurgesteld door mijn blijkbaar te hoge verwachtingen.

14443933870_1e7b3399fa_o

Vooraf dronken we iets in de ginbar… en hadden een heel fijne babbel.

14628489444_2b8fd8fd7b_o

Zaterdag deden we mee aan een stadswandeling georganiseerd voor Leuven in Scène om street art te gaan ontdekken in mijn stad. En er was verrassend veel, zoals u hier kon lezen.

14634182654_15248573a5_o

Na een korte break in de ginbar (I know, right?) met Athena gingen we naar het Keizerspark voor de Opera Mobile met stadssopraan Noemie Schellens. Het was mijn eerste kennismaking met opera en haar stem sneed mij op sommige momenten gewoon in tweeën. Dit smaakt zeker naar meer!

14636452645_8f3f840d87_o

Er werd nog wat geoogst in den hof van de week: jonge worteltjes (ik kon me niet houden en wou er per se eentje proeven!), komkommer, een paar verdwaalde aardbeitjes, maar dus vooral komkommers. En o ja, de tomaatjes worden eindelijk rood – als ge goed kijkt tussen al het groen!

14642182674_39f5bb8ce3_o

14495094457_39f6724d88_o

14658304732_94814a9db4_o

Er werd gewandeld: omwille van de dreigende regen bleven we in de buurt. Tochtje van 15 km. Maar eerlijk: ben het hier wel een beetje beu gezien. We waren gelukkig net voor de regen binnen.

14457784778_e994cf1b40_z

Regen betekent tijd voor andere dingen zijnde nageltjes lakken!

14622686416_62b3f87aaf_o

Nieuwe leestijd ontdekt: ’s avonds voor het slapen bij het laatste daglicht. Ben er nu een goed aan het lezen, Generatie X, maar desondanks gaat het niet goed vooruit.

14675085383_7f2a95b43b_o

Omdat ik zo slecht sliep door het vroege daglicht bracht Afrodite van het vliegtuig een ooglapje mee. Hier heb ik het wel omgekeerd op, zie ik nu. Maar het werkt. Er komt geen licht door (hoogstens een beetje onderaan). Enkel oppassen dat ik het bloed in mijn oren niet afspan 🙂

14475276830_e6fbf1ee66_o

Dit schatje kregen we van mijn ouders. Ooit, ooit!, zal ik ook courgetteplanten in mijn tuin kunnen zetten.

14663467135_e6bbe74d7d_o

Ik vulde ze op met een mengsel van tomaat, groene linzen, geroosterde pijnboompitten en feta. Lekker én gezond!

14690347893_2f4f34c70d_o

Er werd gelopen. Start to run 10. Op aanraden van het lief en Athena ben ik trager beginnen lopen, waardoor ik minder last heb van mijn knieën en mijn benen achteraf ook niet zo zwaar wogen. Maar het kost me wel wat moeite om me ‘in te houden’. Bon, sneller lopen kunnen we nog altijd als ik de 5 km heb gehaald.

14686561673_25ba06b61e_o

De zesmaandengrens passeerde ongemerkt bij TheWeb. Twee dagen later kreeg ik een sms van Reima (vanuit de Pyreneeën) om mij te feliciteren. Pas toen besefte ik het zelf ook. Volgende maand is mijn evaluatiegesprek, ben benieuwd hoe dat zal gaan.

14480212747_2bd3709247_o

Intussen liep de temperatuur op. TheWeb had aan iedereen een usb-ventilatortje uitgedeeld wat in het begin nog wel hielp. Maar op donderdag was de temperatuur al de 25 voorbij.

14489267059_dc71868952_o

Na het werk ondanks de hitte toch rodebietensoep met feta gemaakt (heerlijk!) en toch maar gaan wandelen, zo’n beetje zon zou mij niet tegenhouden, gelukkig was het grotendeels in de schaduw.

14677771432_1645e44e49_o

Daarna terrasje gedaan met Dio en vrienden van hem, op De Werf waar ik als pas afgestudeerde dikwijls te vinden was. Gezellig terras maar harde stoeltjes. Ik hield het bij plat water: verfrissend en goed voor het dieet.

14678911715_43e4b73832_o

Vrijdag klommen de temperaturen op kantoor tot voorbij de 30 graden. Mijn hersens dreigden in mousse te veranderen. Ik moest alles vijf keer lezen voor er ook maar iets tot mij doordrong. Ik wil niet weten wat voor mails ik heb verstuurd. Het enige wat verfrissing bracht, behalve ons met een paar andere collega’s rond de ventilator scharen, was een ijsje. Dan had mijn maag het toch even frisser.

14704118083_a8c373e2d6_o

Extreme temperatures ask for extreme shoes. Aangezien ik tegenwoordig na vijf minuten al last krijg van mijn knieën zonder mijn steunzolen, heb ik tot en met donderdag volgehouden om sneakers en dus een lange broek te dragen maar nu moest ik wel breken. En Birkenstocks aandoen. In het openbaar. Op het werk. Vergeef mij, fashion police.

14495182798_119ebfb5cb_o

Ik ben waarschijnlijk de enige warmte-hater around here, maar van mij mag het gerust terug 10 graden kouder. Ik wil wandelen!!!!

13 thoughts on “De Instagramgewijze week – 12

  1. ik draag de hele zomer birkenstocks. Ik merk wel dat mijn voeten dan pijn doen als ik eens andere schoenen moet aandoen…

  2. In het paradijs was het ook gigantisch warm, vrijdag heb ik thuis gewerkt,…..maar het gaat weer warm worden, maar goed, nog 4 dagen doorduwen en ik heb 3 weken VAKANTIE,…..die birckstocks, zijn trouwens heel erg in,….dus doe ze gewoon aan,……:-)

        1. Net wel, omdat ze je voeten ondersteunen zoals gewone platte sandalen dat niet doen. Maar dat geldt enkel voor mensen met normale voeten, niet voor mensen met platvoeten & steunzolen blijkbaar 😛

  3. Fuck the fashion police! 🙂 Nee echt, mensen zouden gewoon moeten dragen waar ze zich goed bij/in voelen en zich niks aantrekken van mode, trends en “wat zullen de mensen wel niet zeggen. Maar dat is mijn mening …
    Net nog ergens op facebook een tip gelezen voor extra verkoeling: je vriest een (plastic) fles water in en daarna plaats je die bevroren fles voor de ventilator. Dat schijnt extra verkoeling te geven.

    1. Ik trek mij daar al veel minder van aan dan vroeger. Gelukkig maar want inderdaad ik wil mij op de eerste plaats op mijn gemak voelen in mijn kleren.
      Ik heb ook al zo’n dingen gelezen maar het zijn ventilators op een voet dus er iets voor zetten gaat moeilijk.

    1. Ik heb dat vroeger al ontdekt, gin bedoel ik, maar nooit erg veel gedronken. De ginbar is idd helemaal nieuw in de stad maar ge zult het nog wel vaker zien passeren in de toekomst als het van mij afhangt 😉

  4. Ik dacht dat je dat al had zo’n ooglapje? Ik zou het ook graag wat frisser hebben hoor. Vorige week heb ik op een nacht totzelf moeten overgeven van in de warmte te zitten (nee ik was niet dronken want het was op mijn werk) 😛

  5. Als ik zo zie wat jij allemaal uit je tuintje haalt, krijg ik nog meer zin om volgend jaar echt wel eens te gaan voor veel groenten (tot nu toe altijd voornamelijk bloemen).

Reacties zijn gesloten.