De Instagramgewijze week – 7

Zaterdag was het examendag voor het lief: hij was al om 6 uur op (en ik dus ook) om toch maar zeker op tijd te zijn. Ik had tegen half negen al twee ruiten gekuist, mijn benen gedaan, intussen mijn teennagels gelakt en mijn outfit gekozen. Ergens halfweg de was besefte ik dat mijn busabonnement nog in de broekzak van de broek in de wastrommel zat. Bummer. Ze kwam er uiteindelijk nog heel uit ook, goeie marchandies, maar toen ik het probeerde te drogen met de haardroger, is die ontploft.

Tsjah.

Naar de markt geweest, een vliegenraam gehaald in de Hubo (met de fiets!) en dan terug de bus op naar ’t stad waar ik met Zus en Afrodite had afgesproken bij de Wereldfeesten. We aten er een hapje, slenterden langs de kraampjes en keken geboeid naar het drumspel van een groepje euhm drummers?

2014-06-07 13.41.59

Terug thuis de overige vensters gekuist, het was trouwens nodig:

14177321717_352eb42a06_o

Rond 18 uur kwam het lief thuis van zijn examen, het ging wel goed volgens hem, we zullen zien, de uitslag volgt later!

We gingen de auto poetsen maar bedachten toen dat we geen ‘autoshampoo’ of iets dergelijks hadden, we hebben het dan maar gewoon met water gedaan, dan was het ergste vuil er toch af en konden we weer scherper door de voorruit zien.

14195057877_d5fcbfc6aa_o

De rest van de avond hebben we allebei moe in de zetel gehangen 🙂

Zondag om 6 uur opgestaan. Het was een heerlijke lucht buiten, lekker fris en een tikkeltje vochtig. Mijn loopschoenen stonden al te huppelen. Ik liep les 3 van start to run maar merk dat het voor mijn benen toch zwaar begint te worden – hoeveel deugd het ook deed – dus die steunzolen mogen er rap komen.

14371123615_cf24445e16_z

Om 8 uur vertrokken we naar het uiterste noorden van ons Belgenlandje voor de Eerste Communie van Teamo’s halfzusje, die tegelijk ook zijn petekind is. De mis vond plaats in ongetwijfeld de lelijkste kerk van Vlaanderen. Die Communiemissen zijn duidelijk een pak minder stijf en officieel dan “in mijnen tijd”, met voorleesverhaaltjes en smiley’s en onbekende liedjes. Maar daardoor ging het wel vooruit.

14370335592_0994afa257_o

Na een uur stonden we dus weer buiten en konden het lief en ik wat gaan rondtoeren in de buurt, met mij achter het stuur: Hoogstraten (want ik wilde die aardbeien daar wel eens zien, en wat een schoon kerk hebben ze daar!), het bizarre Baarle-Nassau waar je om de twee meter van land wisselt dus ja plots waren we ook in Nederland, waar ik eigenlijk niet mag rijden, en toen het lief opmerkte dat we niet verzekerd waren als ik nu iets voor zou krijgen, stortte mijn zelfvertrouwen in mekaar en heb ik het stuur terug afgegeven. Net bij een omleiding trouwens, altijd leuk in een omgeving die ge niet kent maar gelukkig duidden onze noorderburen alles heel netjes aan zodat we slechts met 20 minuten vertraging op onze bestemming arriveerden.

Op het feest werden er ballonnen geblazen, kreeg ik een schoon hartje van het lief en maakte ik elastiekarmbandjes met de kinderen. Er waren geen andere mensen van onze leeftijd dus de gesprekken aan tafel kwamen niet verder dan “en waar werk jij” want die mensen zien we ook maar één keer om de paar jaar.

14394282673_c83d95e497_o 14187643307_513a5ea2a6_o

We gingen uiteindelijk voor het dessert weer op weg zodat we nog op een degelijk uur bij mijn ouders konden raken (voor vaderdag). Dat was buiten onze gps gerekend, die besloot ons via allerlei N-wegen te sturen inclusief alle rode lichten en twee – twee!! – omleidingen. Grrr. Bij mijn ouders kregen we nog een lekker dessertje en wat avondlijke terrasgezelligheid.

14376245455_94e5cabc47_o

Maandag…

maakten we een korte maar stevige wandeling
vlak voor er (weeral) een onweer losbarstte.

14194904268_a8fa3301af_o

De onweerswolken waren dreigend genoeg,
maar gelukkig viel er bij ons geen hagel!

14194885159_f571e3e170_o

’s Namiddags boekje gelezen in het zonnetje bij m’n plantjes.

14198407897_255eb57b19_o

Ik sleurde het lief uit zijn zetel naar ’t stad
voor een aperitiefje in de ginbar

14383889914_31159a63f5_o

en een hapje eten op het terras van de Mexicaan

14405008473_1304c0105a_o

’s Nachts werden we rond half vier wakker van harde regen
en continuë lichtflitsen. Gezellige boel.

14201761970_cfc188a1b1_o

Start to run les 3 voor de derde keer, voelde even goed als altijd,
ik kijk zo hard uit naar de steunzolen!

14403323235_3c4be69370_o

Mijn gsm-hoesje arriveerde… nu de gsm nog.
Het blijft compleet stil uit de richting van Bol.com!

14381851926_ed9a3b67a7_o

Komen eten bij Sigyn en Loki met dé ontdekking van het jaar
Goldstrike, smaakt naar kaneel, lekker!

14221470580_c3e19304f7_o

Vrijdagavond sloten we de week af met een wandeling.

14434528013_2de151986c_o

14 thoughts on “De Instagramgewijze week – 7

  1. Heerlijk weekje en idd ik vind de omleidingen in Nederland ook veel duidelijker als bij jullie…… ik raak altijd in lichte paniek als ik in België ergens niet langs kan 😉

    1. Idd daar sturen de borden je overal naartoe om op cruciale momenten gewoon te verdwijnen. Ik denk dat dat in Nederland een echt beroep is: omleidingsbordenplaatser!

  2. Omleidingen worden in Nederland inderdaad beter aangeduid, dat is ook mijn ervaring. En door die onduidelijkheid in ons land, krijg je van die situaties dat mensen omleidingen negeren zoals in de buurt van mijn werk (wat de politie naar verluidt al heel veel schrijfwerk heeft bezorgd).
    Als je met een “L” niet in het buitenland mag rijden, hoe doen de inwoners van Baarle-Hertog dat dan? Die kunnen alleen via het buitenland (Baarle-Nassau) naar de rest van België … Rare toestanden …

  3. Ik heb ook geen autoshampoo maar ik gebruik gewoon lauw water met een fikse scheut allesreiniger (mr Proper ofzo) in. En Instanet voor de ruiten. Werkt even goed! 🙂

    1. Naar het schijnt breekt allesreiniger het wax/beschermlaagje van de auto af. Vandaar dat ik dat niet durfde te gebruiken.

Reacties zijn gesloten.