De Instagramgewijze week – 5

14069748879_d9f0a0b00f_o

Zaterdag was kuisdag en in mijn vlijtige enthousiasme ging mijn gsm uit de venster samen met de kruimels op het tafellaken. Van op de anderhalfste verdieping, met een versplinterd scherm als gevolg. Maar alles werkt nog. Sterk spul, die Sony van mij.

14071586960_9c2c16d6e8_o

’s Namiddags, terwijl het lief studeerde, maakte ik een stevige wandeling van 10km in ons dorp. Velden, wolken, een gemiddelde snelheid van 6km/u, meer had ik niet nodig om de dag tevreden af te sluiten.

14073571610_8ef97acc12_o

Nog net tijd om mijn nagels in zonnig geel te lakken voor ik mijn bed in moest. Ter compensatie van het rothumeur dat ik de volgende dag ongetwijfeld zou hebben 🙂

14260758892_a1014e0100_o

Zondag stond de zon mee met mij op, zo rond 6 uur, maar de rest van de dag moest ik haar missen om in het stembureau te gaan zitten. Ge gaat het nooit geloven maar het was best een fijne dag. Er zaten een paar leuke mensen in ons team en ik heb  AL onze buren zien passeren want ons hele bureau woonde in dezelfde straat. (Lange straat, dat wel: 900 stemmers.) En er waren chocolaatjes. Ja.
Bij de volgende verkiezingen zorg ik hoe dan ook dat ik “op vakantie” ben want bijna 10 uur aan één stuk werken op mijn vrije zondag was er iets te veel aan.

14093764480_aa2f7f2af7_o

Dinsdag ging ik voor het eerst sinds de Kniepijn terug lopen: voor de ontelbaarste keer Starttorun les 1. En deugd dat dat deed, ’s morgens vroeg die inspanning. Maar toegegeven… ik voelde het wel aan mijn heupen en knieën. Oppassen!

14308686103_998ca71891_o

Woensdagweegdag: -600g tegenover vorige week. Terug in de goeie richting.

14110301189_b0a5eddc62_o

’s Avonds het verjaardagsfeestje van Tante. Oma had de gateau mooi versierd. Het was een supergezellige avond. Het lief speelde na wat onderhandelen gelukkig toch bob zodat ik meer dan één glaasje kon drinken 🙂 Hij voetbalde met mijn neefje en nichtje, en hond Kaatje, in de tuin, waarop mijn vader moest zeggen dat het hem goed afging en dat wij er ook maar aan moesten beginnen. Er gaat tegenwoordig geen enkele familiemeeting voorbij zonder zulke opmerkingen. Geef mij nog maar een glas wijn.

Donderdag, OH-Hemelvaart, was een zeer productieve dag:

de administratie, die zich al zes maanden aan het opstapelen was, opgeruimd

14296989405_ff40e051b6_o

de helft van de ramen gekuist, een rotjobje
en een uur later was er alweer een vogel gepasseerd
die z’n darmen niet kon beheersen,
ik bedoel maar, nutteloos werkje

14110351518_10cf0a3b9c_o

het lief wou even van achter zijn boeken komen
en stelde voor een wandelingetje te maken,
we gingen dus de berg op en weer af,
een half uurtje pauze voor ons allebei

14111168917_7718d02f7a_o

tot slot mijn tuintje opgeruimd,
een werkje van twee uur in de warme zon,
maar alles ligt er weer netjes bij,
en de bladluizen werden behandeld

14318645723_1cb561df0b_o

De oogst van de dag: de laatste spinazie (de rest heb ik weggegooid wegens slakkenplaag), twee boontjes die geweldig lekker smaakten, en één aardbei. (’t Is in beetjes he op mijn kleine oppervlakte.)

14112385947_fb8a63025e_o

’s Avonds was het komen eten met Dio, Thesu en Zus. Het gebeurt de laatste tijd minder dat we samenkomen, terwijl het in de hoogdagen zelfs wekelijks was, maar tegenwoordig is er altijd wel iemand die niet kan of te druk of … Wel jammer.

14114073539_a059be6a04_o

Vrijdag onverwacht tóch een dagje vrij want omdat er maar vier mensen (inclusief Mezelf) zouden komen werken, besloot het Web de boel te sluiten en toch de brug te maken. Ik was er niet rouwig om, eigenlijk!

’s Morgensvroeg gaan autorijden, het ging al iets beter, zolang ik niet moet manoeuvreren.

’s Namiddags naar My Hometown gefietst om met Tante en haar hond Kaatje te gaan wandelen in de Hagellandse Heuvels en hoewel ik nu zowat alles heb gezien is het telkens weer genieten van de bossen, de velden en de heuvels. En de verse aardbeitjes die we langs de weg kochten.

14304569762_72f9440ffa_o

14306194605_3725510ee2_o

20 thoughts on “De Instagramgewijze week – 5

  1. Oeps… gelukkig kan de Sony tegen een stootje… al lijkt een gebarsten scherm niet echt handig?
    Wat een gedurfd kleurtje op de nagels 🙂
    Pfff… ramen kuisen, niet leuk om te doen, maar af en toe moet hé (jammer genoeg!!!).
    De klaproosjes staan overal talrijk in bloei, super om te zien!

  2. Jammer van je gsm! En gefeliciteerd met je gewicht, dat is al zeven kilo zeg, dat begint toch al te tellen zenne! En hopelijk hebben jullie niet gevochten voor dat ene aardbeitje!

  3. De aardbeien rijpen hier ook één per één, spijtig want nu kan ik niemand laten proeven hoe lekker ze zijn. De eerste was de grootste en ze worden precies alsmaar kleiner….eigenlijk is er genen bof op, ik had er heel wat meer van verwacht 😦
    Zo een gebarsten scherm lijkt me ook niet echt handig maar na zo’n val valt het nog mee, sterke kas 😀

  4. Hmmm… één aardbei.. (grapje) Ziet er ook wel een mooie wandelstreek uit, om met onze viervoeter eens naar toe te trekken.

  5. GSM-gooien, daar worden wedstrijden in gehouden, dacht ik. Misschien eens deelnemen? 🙂
    Mooie klaprozen, de natuur is in deze tijd van het jaar (einde lente, begin zomer) vaak op zijn mooist. Als de zon schijnt toch …

  6. Sterk spul idd maar denk dat ie het toch echt fijner vind voortaan gewoon op de tafel te blijven liggen 😉 En wat betreft die ene aardbei ben ik het helemaal met je eens: het komt van een kleine oppervlakte en wie het kleine niet eert is het grote niet weart 😉

    1. Ik moet toegeven dat ik het soms ook te jong vind voor mij maar ik ben gewoon graag voor kleurtjes, het leven is al saai & grijs genoeg 😉

  7. erg handig lijkt het me toch niet meer, met zo’n gebarsten scherm.
    Een wandeling van 10 km maar? Valt me tegen van jou hoor… 😀

    1. In mijn eentje vond ik dat lang genoeg; het lief heeft een blessure en mocht niet mee!
      Ge hebt geen idee hoe ik mijn gsm moet draaien en keren om alles te kunnen lezen 😛

  8. Ik heb al veel bloempjes aan mijn aardbeienplantjes zien staan, maar iets roods niet… Volgens mij zijn er de vogels sneller mee weg dan ik ze kan zien..

      1. Heb ik al moeten doen over m’n m²m voor de katten… In mijn vijver zitten ze ook te graaien de smeerlappen. Ik kan zo heel mijn tuin overspannen met een net 😦

Reacties zijn gesloten.