Titatastische post

Toen we terugkwamen van Kraków zat er vanalles in onze brievenbus maar veruit het leukste – als in “jippie ik heb leuke-spring-gat-in-de-lucht-post” – was dit kaartje – een titatastisch kaartje!

2014-05-10 15.09.47

Tita stelt maandelijks een vraag op haar blog, en degene met het leukste antwoord krijgt als beloning een kaartje opgestuurd. 

De vraag waarop ik antwoordde (want meestal ben ik te laat omdat ik echt te weinig tijd maak om blogs te lezen, iets waar trouwens verandering aan het inkomen is) ging over lievelingsdieren.

Ik begon mijn antwoord gedachteloos te typen, en kwam zo pas op het einde uit bij de steenbok, veruit het meest exotische dier dat ik ooit heb gezien, zonder twijfel de koning van de bergen, een machtig dier dat de steilste bergwanden op-en-af huppelt om toch maar een sprietje gras te vinden. Zelf associeer ik mezelf met een gems, die zijn kleiner, grappiger, maar daarom niet minder indrukwekkend als het op rotsgewijze evenwichtskunstjes aankomt.

Het is misschien niet toevallig dat het lief een steenbok is van sterrenbeeld – er zit iets in dat dier dat mij aantrekt, fascineert en in de ban houdt.

Wat Tita uiteindelijk over de streep trok, is deze foto die net toevallig rond die tijd op de Facebookpagina van ‘Amazing things in the world’ (trouwens een aanrader) verscheen en die ik dan ook aan haar toonde ter illustratie van mijn verhaal.

1173611_665241586862892_599532462_n

Ik moet nu nog een kaartje terugsturen; ik betwijfel of mijn voorraad kaartjes zelfs maar een fractie is van Tita’s uitgebreide collectie, maar bon, ik ga mijn best doen!

7 thoughts on “Titatastische post

Reacties zijn gesloten.