Weekmenu

maandag 5 mei

ontbijt: overnight oats met veel aardbeitjes

middag: bloemkoolsoep met 2 sneetjes witbrood

tussendoor: een kiwi

aperitief: drie sprotjes

avondeten: anderhalve wrap besmeerd met perensiroop en belegd met geroosterde pijnboompitten, schijfjes peer uit blik (de verse waren namelijk nog steenhard), sneetjes Brie en de groene paprika die er normaal nog bij moest, had ik de dag voordien per ongeluk al in een ander gerechtje gedraaid. Nu ja.

14115879314_52963d0e27_o

dinsdag 6 mei

ontbijt: overnight oats met aardbeitjes en een banaan

tussendoor: een appel

middag: een slaatje met veel sla en spinazie, een tomaat, een uit de kluiten gewassen pijpajuin, een avocado en een pitjesmengeling. Smullen!

14121572345_9d72ac7ca8_o

avond: zalmtartaar (enfin rauwe zalm in blokjes gesneden en gemengd met bieslook, pijpajuin en mosterd) met daarbij groene asperges.

13937879147_7daef63e7b_o

dessert: twee witte druiven

woensdag 7 mei

ontbijt: overnight oats

tussendoor: een overrijpe kiwi

middag: spinaziesoep met groene pesto en basilicum

tussendoor: een appel en 2 (roze) suikerbonen

14127007812_afd1e4a1a1_o (1)

avond: burrito’s!! Dit is een wrap gevuld met spaghettisaus (tomatenblokjes uit blik, een groene paprika, een blikje maïs, gekruid met paprikapoeder, zwarte peper, basilicum en oregano), overstrooid met een flinke laag kaas en dit dan onder de gril…. Duimen en vingers, mensen.

14128165172_d5f2eb1a28_o

dessert: twee Milka Biscuit paaseitjes. Hoewel ik mezelf eigenlijk wou straffen voor de suikerbonen, maar het zat nu zo in mijn hoofd en mijn maag wou niet zwijgen tot ik ze in mijn mond had gestopt. Gesmaakt dat dat heeft!

donderdag 8 mei

ontbijt: overnight oats

middag: uit eten met de ‘meiden’ in de bibliotheek: broccolisoep (enfin zo noemde het op het menu maar ik denk dat er nog vanalles anders bij zat ook) met twee sneetjes brood.

tussendoor: drie suikerbonen

bij thuiskomst omdat ik (onverwacht) nog 2,5 uur moest wachten op eten en er kortsluiting was in mijn hersens een vreetbui gehad, dat was geleden van, wel, ergens vóór mijn dieet: een pakje van die kleine, harde chocoladewafeltjes (een stuk of tien?) en daaropvolgend M&M’s (niet geteld maar ik zat VOL).

aperitief: een stuk of vijf suikerbonen bij Dio thuis terwijl we wachtten op onze bestelling.

avondeten: nasi goreng met kip en zoetzure saus van de afhaalchinees. Ik heb wel maar de helft opgegeten maar dan nog, zo propvol heb ik mezelf in geen weken gegeten. Schandalig. Ik voelde me er (mentaal maar ook lichamelijk!) verschrikkelijk slecht bij.

14139541824_b582b5dfe7_o (1)

vrijdag 9 mei

ontbijt: overnight oats

tussendoor: een appel

middag: slaatje van sla, spinazie, een lente-uitje, zelfgekweekte waterkers, twee trostomaten, een avocado en een pitjesmengeling.

13957188018_ce13bf149c_o

tussendoor: een restje van mijn lunchslaatje

avond: M&M’s. Ja dat leest u goed. Ik zwichtte OPNIEUW voor de verleiding. Echt waar. Zwakkeling. Ik was zo goed bezig!!

zaterdag 10 mei

ontbijt: banaan en aardbei met Griekse yoghurt

14146468171_332d60aa75_o

middag: minestronesoep met gember (uit de diepvries) met een half ovenbroodje. (Na de suikerhonger sloeg ook de koolhydratenhonger toe.)

14148137812_d4db8ed246_o

avond: twee croquejes met groene pesto, mozzarella en tomaat.

13965863990_87b3c8eb8b_o

dessert: smoothie van bosvruchten, banaan en een beetje quinoa

14152512425_29712c3d56_o

op café: een plat water, een kamillethee, een stukje aardbei en een minihapje van mama haar kokosmousse.

zondag 11 mei

ontbijt: Griekse yoghurt met banaan, aardbei en een paar frambozen en blauwe bessen.

14154989922_a5919063dc_o

middag: drie sneetjes witbrood met Hollandse kaas, saucis en een beetje mayonaise. Dat heeft gesmaakt! Denk dat ik vanaf nu terug één boterhamlunch invoer (want de sla komt mijn oren uit).

14156427612_7bb1bef6cc_o

namiddag: voor moederdag en de verjaardag van mijn grootvader gingen we taart eten bij oma. Ik at eerst een stukje van haar zelfgebakken bananentaart, en daarna (met het gedacht: dit is het laatste wat ik vandaag eet) een stukje van de bakkersfruittaart.

13973776628_ae2536c180_o

Maar toen kwam ze nog af met chantillyroom! Ik had daar enkele weken eerder met Pasen nogal om gezaagd 🙂 want ze maakt dat maar één keer per jaar klaar en ik zag het dus dit jaar aan mijn neus voorbij gaan. Dus ja, “neen” zeggen was geen optie en ik heb het potje met véél smaak leeggelepeld. Yummie.

14157649412_402f750017_o

de rest van de dag: een beetje misselijk geweest door de overdosis suiker en dan maar niks meer gegeten. Honger had ik alleszins niet meer.

10 thoughts on “Weekmenu

  1. Wel die boterhammen die wil ik ook terug :-), vooral die met prepare en zalmsalade, na 6 weken heb ik het een beetje gehad, maar we bijten door, want dit is uiteraard gezonder 🙂 :-), ga morgen eens havermout als lunch proberen,…..met appel en kaneel en sojamelk vanille,…….en ik moet bekennen vandaag heb ik het heel lastig ik wil snoep en het liefst veel snoep 🙂

    1. Ik ben in de paaseieren gevlogen. Ze zijn nog maar 2 maanden goed dus moet het eten ervan wat spreiden he of ik weeg direct 10kg méér :p

  2. Toch weer een paar leuke ideetjes en receptjes kunnen op doen 😉
    Ik zou ook soep willen eten ’s middags maar als het mooi/warm weer is eet ik dat niet graag…

    1. Inderdaad bij warm weer is dat niet zo aangenaam om te eten. Gelukkig is het in België nog vrij vaak rond de 15 graden :p

  3. Ik zie hier altijd de gekste dingen bij jouw! Wraps met perensiroop! Waar haal je het toch altijd van? 🙂
    En afhaalchinees! Dit is met mij geleden van toen ik nog met L1 was, ik kan het me al niet meer herinneren weer ik dat het laatste gegeten heb!

    1. Ik eet niet zo graag afhaalchinees (te weinig groentjes in de nasi goreng) maar de laatste keer dat ik zelf zoetzure saus probeerde te maken, ben ik daar mottig van geweest.
      En die wraps zijn echt geweldig lekker in die combinatie, moet je is proberen!

Reacties zijn gesloten.