Weekmenu

zaterdag 29 maart

ontbijt: bokes met choco

tussendoor: niets

lunch: een vegetarische burrito met rijst, groentjes en guacamole, bij Donki (op de Oude Markt in Leuven)

Bij den Donki.
Bij den Donki.

tussendoor: een caiperinha en een ijsje met twee bollen (1 sorbet en 1 gewoon)

avond: kriekjes met gehaktballetjes

zondag 30 maart

ontbijt: drie sneetjes brood met banaan

tussendoor: niets

lunch: vier sneetjes brood met choco

tussendoor: een appel en een half glaasje Almdudler

avond: asperges in hesp gerold, overgoten met een sausje van bloem, boter, water, een half bouillonblokje en gekruid met bieslook en kervel, in de oven met een laagje paneermeel, geserveerd met aardappelpuree. In de categorie ‘niet gezond, wel lekker’.

13530456553_004aedb8b7_o

dessert: vanillepudding. Ik zag de doos staan toen ik de bloem voor de saus pakte, en ik had honger dus dacht ik verder niet na. Het smaakte uiteindelijk nergens naar (ik denk te weinig vanillepoeder, of te veel suiker) en ah ja, met rijstmelk lukt dat dus niet om te maken ah neen, het is dan ook meer water dan melk. Maar dat weten we dan weer.

maandag 31 maart

ontbijt: havermout met melk opgewarmd in de microgolfoven. Ik had geen zin om er extraatjes bij te doen.

13530438933_7dbf76248a_o

tussendoor: een peer

lunch: een portie wortelsoep met stukjes kip, en daarbij een paar sneetjes grijs brood.

tussendoor: een handjevol M&M’s

avond: groentesoep gevolgd door canneloni gevuld met spinazie, ricotta, mozzarella en Parmezaanse kaas, met een tomatengehaktsausje erbij, een laag kaas erover, in den oven.
dessert: een handjevol rood (diepvries)fruit met daarboven twee lepels in room gesmolten chocolade met een restje ricotta.
Mijn darmen waren het absoluut niet eens met deze menu… en dat heb ik geweten 😦

dinsdag 1 april

ontbijt: overnight oats met rood fruit en banaan

tussendoor: niets

lunch: twee (kleine) wraps besmeerd met geitenkaas, belegd met stukjes appel, geroosterde pijnboompitten en gerookte zalm.

tussendoor: bij thuiskomst een restje M&M’s gevolgd door twee repen Mentos. Ik ga geen excuses proberen te zoeken; de barstende koppijn die me al 2 dagen plaagde, had enige weerstand de grond in geboord, ik ben gewoon zwak.

avond: een slaatje van tomaat, komkommer, sla & muntblaadjes (vers uit den hof!), sesamzaadjes, quinoavlokken, en een minischeutje olijfolie. Voor het lief was er nog soep vooraf – ik had al genoeg gegeten als ‘voorgerecht’.

13564123845_154f163842_o

woensdag 2 april

woensdag weegdag: -1300g tegenover vorige week, -1600g in totaal (sinds 5 maart). Begrijpe wie begrijpen kan, na die vreetaanval van gisteravond. Het metabolisme works in mysterious ways… of ligt het aan de darmaanval van maandagavond? We zullen volgende week wel zien hoeveel er weer bij komt!

ontbijt: overnight oats met rood fruit en banaan

tussendoor: 1 appel

lunch: soepdag! met een soep van bloemkool met mascarpone en vijgen. Van de mascarpone heb ik niks geproefd en de vijgen, wel, ik mag blij zijn als er een halve vijg (in stukjes) in dreef.

tussendoor: bij thuiskomst en na het eten een paar paaseieren en een rolletje Mentos. Het excuus: dat ik mij ellendig voelde, en als ik mij ellendig voel ga ik eten, waardoor ik me nog ellendiger voel, enzovoorts.

avond: frietjes (250g) met vidésaus (versgemaakt uit de diepvries). En een el mayonaise, natuurlijk. Comfortfood!

donderdag 3 april

ontbijt: overnight oats met rood fruit en banaan

tussendoor: niets, al heb ik keihard op mijn tanden moeten bijten

lunch: in de bibliotheek: een focaccia met brie en tijm. Voor 9 euro klinkt dat een pak lekkerder dan het was: twee sneetjes van dat Turks (?) brood, warmgemaakt of gegrild, belegd met twee dunne sneetjes brie. Erg droog! Er was een kommetje rauwe groentjes bij en gelukkig ook een beetje mayonaise. Maar niet fantastisch dus.

tussendoor: op het werk niets, bij thuiskomst een paar paaseitjes en 1 Mentos (als in 1 snoepje, NIET 1 reep, voor alle duidelijkheid).

avond: beetje pastinaaksoep, gevolgd door twee croquejes met mosterd, spek, appel en chesterkaas. Niet bijster gezond. Maar wél lekker.

13606367853_f5f50ce1f0_o

vrijdag 4 april

ontbijt: warme havermout met melk

tussendoor: 1 kleine Pink Lady

lunch: 1 tomaat met sla, geraspte worteltjes, een paar pijnboompitten en 3/4 mozzarellabol

tussendoor: 1 passievrucht

avond: een stuk of vijf paaseitjes en 1 rol Mentos (min dat ene snoepje dat ik gisteren al heb opgegeten) terwijl ik op het lief wachtte; rond negen uur hebben we dan tapas gegeten: drie kaasballetjes, twee miniloempia’s, een lookbroodje, een paar chipjes met guacamole, en twee tequila sunrise cocktails.

Met andere woorden: een zeer ongezonde week!

17 thoughts on “Weekmenu

  1. Mja, idd, minder gezond. Misschien moet je elke dag gewoon je snoeprantsoen klaarleggen. Zodat je de kast niet opent en ten aanval gaat. Ik ben ook verbaasd hoe weinig ik maar eet en hoe weinig ik maar afval; Zal ook wel met mijn metabolisme te maken hebben! Veel courage Lj-ken.

  2. Ik begrijp het wel. Vreetbuien hebben meer dan 24 uur nodig om zich om te zetten in vet hoor. Dus wat je de avond voor je weegmoment doet heeft geen invloed op je weegmoment. Weeg u maar eens een paar dagen later 🙂

  3. Er is een spreekwoord met iets van een sterke wil, maar het vlees is zwak, maar ik ben vergeten hoe dat precies gaat … 🙂 Als je je niet zo heel goed voelt, moet het heel moeilijk zijn om op je eten te letten, denk ik (ik heb nog nooit echt op mijn eten gelet). Maar ik denk niet dat een of zelfs enkele zwakke momenten betekenen dat alles om zeep is – gewoon proberen te blijven volhouden dan zal het wel goed komen.

  4. Je valt in elk geval af, ik denk dat dat het belangrijkste is, afgezien van het snoepen, doe je dan toch iets goed met je eten 😉
    En die asperges, ziet er niet slecht uit, maar ik koop ze niet graag te vroeg op het seizoen, nu zijn ze nog zo duur!

    1. Ik wil ze zo lang mogelijk kunnen eten, het zijn één van mijn favo groentes 😉 Hopelijk kan ik er volgend jaar zelf een paar oogsten, al denk ik dat het moeilijk gaat worden in een balkontuin.

  5. Laat de moed niet zakken he door een mindere week. Je kan het! Volhouden is niet gemakkelijk dus “straf” jezelf niet te snel. Ken jij Pascal Naessens? Ik vind haar recepten persoonlijk wel aanraders.

    1. Ik heb één boek van haar maar die recepten zijn vooral met tomaat en aubergine (nogal eentonig) en er staat een heel hoofdstuk in over garnalen of mosselen of alleszins zoiets wat ik niet lust 😛

  6. Wow, telkens een volledige reep Mentos? Daar doe ik een maand mee denk ik, met 1 rol. Als ik er zin in heb dan neem ik één snoepje en that’s it… =o
    Caipirinha heb ik moeten opzoeken, maar volgens mij lijkt het heel goed op een Mojito?

Reacties zijn gesloten.