30 things before I’m 30: update

Voor mijn 27ste verjaardag besloot ik dat tijd was om mezelf een sjot onder mijn gat te geven en in actie te schieten: er waren een aantal zaken die ik dringend wilde of moest doen en er is geen betere manier om mij aan het werk te krijgen dan er een deadline tegenaan te gooien: 30 dingen die ik moet doen voor mijn 30ste.

Intussen zijn we een half jaar verder, en misschien vraagt u zich af hoe het met die lijst gaat? Ik was al vergeten dat hij bestond, om eerlijk te zijn, omdat ik het erg druk heb met de goeie voornemens van 2014 te realiseren. Dus eigenlijk wilde ik dit lijstje stilletjes laten verdwijnen, tot ik het doorlas en bedacht dat ik toch al een paar dingen kan schrappen.

4. Een toffe job vinden, liefst dicht bij huis: in september, toen ik deze lijst opmaakte, zat ik nog opgesloten in de gouden kooi van The Company. Nog geen twee maanden later had ik een contract ondertekend bij mijn huidige werkgever. Et voilà.
DONE!

5. Ten minste één keer de weegschaal op 70kg krijgen: we zijn ermee bezig. Hoewel mijn suikerhonger moeilijk te bedwingen is, maar het feit dat het lief al 15kg kwijtspeelde sinds begin dit jaar, motiveert mij om op mijn tanden te bijten. Ik wil niet de dikste van ons tweeën zijn 🙂
WORK IN PROGRESS

8. Een rokje leren naaien: ons mama heeft mij dat allemaal schoon uitgelegd. Ik ben content. Zij ook dat ze nog eens een excuus had om een paar avonden met haar hobby bezig te zijn. Hopelijk volgen er nog meer creaties.
DONE!

1798804_10202048828715165_681355196_n

10. Een cake bakken: ik bakte appelcake. Een groot succes. Doet me eraan denken dat ik dat nog eens zou moeten maken. Ah neen, dat mag niet, we zijn op dieet! Grmpf.
DONE!

10888233283_36c49ae656_o

15. Alle blufboeken gelezen hebben: ik heb eigenlijk geen idee wat hier de stand van zaken is. Om maar te zeggen dat ik de afgelopen maanden die lijst geen blik meer waardig heb gekeurd.
WORK IN PROGRESS

16. 150 boeken lezen: sinds mijn verjaardag in 2013 en tot en met half maart 2014 las ik in totaal 29 boeken; nog 121 te gaan dus dat zit wel snor, voorlopig.
WORK IN PROGRESS [29/150]

17. Minstens vijf plekken van mijn To Travel lijst schrappen: de afgelopen maanden bezochten we Gent van dit lijstje.
WORK IN PROGRESS [1/5]

13356221544_c634700209_o

24. Een sneeuwman maken: was ik deze winter van plan, maar hebt u sneeuw gezien? Ik niet. (Ben dan ook niet buiten de Vlaamsche grenzen gekomen.)

26. Mijn eigen groentetuintje aanleggen: zijn we volop mee bezig! Al 1m² staat er vol, de andere volgt als we terug een auto hebben om de benodigde potgrond te halen.
WORK IN PROGRESS

2014-03-25 15.28.52

15 thoughts on “30 things before I’m 30: update

  1. Je bent goed bezig lj-ken en ja van de suiker afblijven, niet makkelijk hé! Ik laat vooral mijn slaapmutsjes vallen en dan heb ik ook minder trek in nootjes en zo. Alcohol drastisch geminderd tot alleen in het weekend en dan ook nog karig. En ik bak morgen ook een taart , maar ik zal er zelf niet van eten!
    Maar hoe dan ook, leuk dat je toch al een paar dingen van je lijstje heb kunnen schrappen!

  2. Het zou niet goed zijn als je nu al klaar was he. Succes met het afmaken van de rest van je lijst. In de Ardennen is er trouwens dit jaar even wat sneeuw geweest, daar had je dus een sneeuwman kunnen maken.

  3. Je kan niet alles tegelijk hé LJ-ke, ik focus me momenteel ook op sporten en diëten,….heeft mijn prioriteit,…..en ik moet zeggen een week WW-en bevalt me wel, ondanks de strikte planning en toch als we heel eerlijk zijn met honger naar bed, maar momenteel lukt het om overal af te blijven,….Carrie die niet snoept en zelfs de suiker in haar koffie vervangen heeft door zoetjes, dat dat ooit nog ging gebeuren,…….good luck en inderdaad je kan als vrouw niet de dikste zijn,…….VERSCHRIKKELIJK!!!

  4. Amai, 15kg! Goed bezig! Af en toe eens zondigen moet kunnen 😉
    Je groentetuintje vind ik echt echt geslaagd, ik wou dat ik wat meer ‘groenere vingers’ had!
    Misschien moet ik eens een poging wagen?

    1. Een lijst, ooit uitgegeven door een Belgische krant, die je “zou moeten gelezen hebben”. Een weddenschap die ik ooit met mezelf sloot, en dus keihard ga verliezen 😉

Reacties zijn gesloten.