Weekmenu

zaterdag 22 maart

ontbijt: één boke met choco en een stevige smoothie van overrijpe banaan, platte kiwi, een handje rood fruit, een zakje frambozencoulis en een scheut rijstmelk.

13323908763_ca52918e37_o

middag: één of andere soort Duitse pasta met stukjes vlees en fijngesneden groentjes, voorafgegaan door een lichte minestronesoep.

tussendoor: twee door Schoonoma zelfgebakken kokoskoekjes

avond: op restaurant bij ‘Julia en Elias‘ in Leuven, een pareltje! We kozen de viergangenmenu met aangepaste wijnen, die zag er zo uit:

Voorgerecht
Carpaccio Fesa Trentino – Runds uit de Dolomieten, gemarineerd in witte wijn en jeneverbes

Tussengerecht
Parfait van gerookte zalm en rivierkreeft, bieslookdressing en rabarber

Hoofdgerecht
Filet van lam, polenta, linzen, parmezaan, crème van wortel en raz-el-hanout

Dessert
Schwarzwald ‘Façon Julia’ met Amarenakers

Bij de carpaccio was ik nog niet overtuigd, maar met een chocoladedessert kan je alles van mij gedaan krijgen, ik ben dus fan. Hopelijk hebben ze op 4 april hun menu veranderd en kunnen we nog eens gaan voor ons 6-jarig jubileum!

We hebben ons favoriet restaurant in Leuven gevonden 🙂

zondag 23 maart

ontbijt: bokes met choco! (bij gebrek aan iets anders, of vooral aan goesting om overnight oats te maken)

middag: twee koffiekoeken (een chocoladedonut en een chocotwist; ik had er al spijt van terwijl ik nog aan het eten was)

drie-uurtje: witte chocolademelk met een half stukje appel-perencrumble- en moulleuxtaart, dit in een zeer gezellige en prachtig ingerichte Gentse koffiebar, Le Jardin Bohémien.

13353698783_8bd2fa8b04_o

tussendoor: twee of drie ‘Gentse neuzen’.

avond: strikjespasta met een stevig groentegehakttomatensausje.

13400433444_7474d1d0bb_o

maandag 24 maart

ontbijt: twee dikke sneden Gents chocoladebrood met boter

13374873055_0f6544da77_o

middag: een broodje ‘Tourist’ met augurk ipv ei van bij de Panos

avond: een ‘Chicken Louis’ bij Bar Louis, met verse frietjes, errug lekker maar veel te veel gegeten, weeral, ik durf niet meer in de buurt van de weegschaal te komen!

dinsdag 25 maart

ontbijt: 2 sneetjes chocoladebrood

lunch: een half ciabattabroodje besmeerd met groene pesto, en met een paar schijfjes mozzarella en tomaat belegd.

avond: dikke wortelsoep met stukjes kip

tussendoor: een half kopje (bruine) M&M’s.

woensdag 26 maart

ontbijt: havermout met rijstmelk, stukjes appel, een paar rozijntjes en een snuifje kaneel, opgewarmd in de microgolfoven.

tussendoor: een havermoutmuffin

lunch: een kom kervelsoep met balletjes

lunch 2 (anderhalf uur later): 2 sneetjes chocoladebrood besmeerd met boter

tussendoor: 1 appel en 1 passievrucht, bij thuiskomst paaseitjes*

avond: preipuree met zalmfilet gestoofd in de pot

13430415515_958f3c111f_o

(*) U zal zeggen: “Tiens, de zak was toch op? Zijt ge dan weer zo zwak geweest dat ge de verleiding niet kon weerstaan? Tsss!” Ewel, het zit zo. Bij Colruyt was er van de week megakorting op de Milka paaseitjes en u weet een jaar geen Milka paaseitjes, is een jaar niet geleefd voor mij. Dus heb ik een voorraad van 4kg ingeslagen, voor “na het dieet”. Natuurlijk is de verpakking nergens tegen bestand dus nog voor ik de Colruyt goed en wel buiten was, was er al één gescheurd; paaseieren overal. Zelfs voor iemand met een sterker karakter is het dan zeer moeilijk om de verleiding te weerstaan en een eitje te pakken. En nog één. En – waarom niet – nog één. Enzovoorts.
U begrijpt.

donderdag 27 maart

ontbijt: overnight oats met rood fruit en banaan

tussendoor: niks, ik heb op mijn tanden (en een plakje kauwgom gebeten) om de honger te weerstaan want het is mij intussen duidelijk dat ik anders een godganse dag aan het eten ben, waarmee het lief mij gisteren nog uitlachte, en ook al is het dan vooral fruit waarmee ik de gaatjes opvul, het is en blijft eten!

lunch: 2 wraps besmeerd met smeergeitenkaas, en belegd met avocado, sla, tomaat en gerookte zalm. Terwijl twee stoelen verder andere collega’s frieten van ’t frietkot aan ’t eten waren hé. Zeg nu nog eens iets van geen karakter hebben! Tss.

tussendoor: op het werk niks; ik was nogal overboeft van het middageten. Tot ik bij thuiskomst uit frustratie in de M&M’s vloog. De zak is nog niet leeg, maar ik heb niet echt opgelet hoeveel ik ervan gegeten heb.

avond: komen eten en het was de beurt aan kok Dio, die vooraf een tomatengroentesoepje had voorzien maar daarbij de bouillon was vergeten en dan maar met heel veel peper heeft afgekruid, ja straffe kost. Daarna was het lasagne met enerzijds een sausje van spinazie, ajuinsnippers en ricotta, en anderzijds een sausje van verse tomaten, tomaten uit blik en stukjes zalmfilet. Met uiteraard een schoon kaaskorstje erop. Yum!

13461331403_1b1326e402_o

vrijdag 28 maart

ontbijt: 2 havermoutmuffins en 2 sneetjes chocoladebrood

tussendoor: 2 havermoutmuffins

lunch: meidenlunch in het M-café (de bistro die bij Museum M hoort) met balletjes in tomatensaus en smeuïge brocollikervelstoemp.

tussendoor: bij thuiskomst een handjevol M&M’s. (Jaja.)

avond: groentesoep met kip en balletjes (maaltijdsoep).

dessert: een witte mini-Magnum.

11 thoughts on “Weekmenu

  1. Ik denk dat Julia en Elias het restaurant is dat ik al aan de meeste mensen heb aangeraden. Ik ben er zelf in geslaagd een collega het halve land er voor te doen doorkruisen. Het staat zo ontzettend hoog in mijn top restaurant lijstje op dit moment. 🙂

    1. Het is door jou dat ik er gaan eten ben! Zit vol spanning te wachten op hun april-menu want wil er eigenlijk deze vrijdag al terug gaan eten….. 0:-)

  2. Amai, dat geloof ik, van die weegschaal! Zelfs ik zou verdikken van zo’n menu, en ik heb een rechtstaand beroep én ik loop dertig, veertig kilometer per week.

    Een gouden regel: snoep (en dus de caloriën erin) in huis ga je al-tijd opeten. En één kilo afvallen is negenduizend caloriën minder eten dan verbruiken.

    Fruit tussendoor kan geen kwaad (tenzij met suiker, zoals frambozencoulis). Het versnelt je metabolisme én het is gezond.

    Succes!

      1. Boh, als jij je een maand beperkt tot gezonde tussendoortjes spaar je paasei-/muffin-/twix- of m&m-gewijs al veel uit denk ik 🙂

  3. Ik ga eens dringend tot daar moeten komen voor een restauranten-tour denk ik want het lijkt me daar allemaal het ene gezellige en lekkere stekje na het ander 🙂

    1. Bedoeling is om er zo lang mogelijk mee te doen, maar die dingen worden vrij snel slecht, zeker als de zomerhitte gaan doorbreken, maar ik hoop het toch te rekken tot juli!

Reacties zijn gesloten.