Weekmenu

zaterdag 15 maart

ontbijt: bokes met korrelkes

lunch: twee sandwichkes met… choco! (een mens zou vergeten hoe lekker dat is, met al die havermouttoestanden)

avond: een paar bitter- en kaasballetjes, twee pistoleetjes met kip en sla met zaden, 1 bolletje straciatella-ijs met zeer straffe chocoladesaus.

tussendoor: een aantal paaseieren. Ik ben beginnen stoppen met tellen toen bleek dat Jack moest worden opgenomen. O ja, en een frangipanetaartje op de trein, omdat we die suikertroost hadden verdiend.

zondag 16 maart

ontbijt: appelrozijnbrood met geitenkaas (met tijm en honing; da best!)

lunch: meer van hetzelfde. Daarna was het appelrozijnenbrood helaas op.

avond: 2 croquejes besmeerd met pesto en belegd met sneetjes tomaat en mozzarella.

13196877964_c0757d6eab_o
De croquejes voor ze de pan in gingen.

tussendoor: meer paaseitjes dan gisteren. Dat komt ervan als je een hele dag thuiszit en eigenlijk naar buiten wilt om van het zonnetje te gaan genieten maar tegelijk niet anders kan dan aan verkreukelde Jack denken. Maar ook een handjevol verse Belgische (! da best!) aardbeitjes met een lepeltje magere yoghurt en de obligate bloemsuiker.

Zomer in een kommetje.
Zomer in een kommetje.

maandag 17 maart

ontbijt: overnight oats, met voor een keer verse blauwe bessen ipv diepvriesroodfruit

lunch: gemberminestronesoep

lunch 2 (rond drie uur): 2 sneetjes brood met gekruide geitenkaas

avond: een ovenschotel van penne met tomatensaus, gehaktballetjes en mozzarella, gevolgd door zelfgemaakte rijstpap met bruine suiker, alles klaargemaakt door onze gastheer Loki.

Rijstpap op grootmoeders wijze.
Rijstpap op grootmoeders wijze.

tussendoor: 1 appel, 1 passievrucht die eigenlijk al heen was, en bij thuiskomst een stuk of 5 paaseitjes.

De appel van Sneeuwwitjes boze stiefmoeder.
De appel van Sneeuwwitjes boze stiefmoeder.

dinsdag 18 maart

ontbijt: overnight oats

lunch: twee wraps met schijfjes appel, geitenkaas met tijm en honing, geroosterde pijnboompitten en stukjes gerookte zalm.

13237388964_5b14ca9a0b_o

avond: risotto met Parmezaanse kaas, pompoenblokjes (diepvries) en spekreepjes.

13274673933_8bfe0a726c_o

tussendoor: ’s voormiddags voor de eerste keer niets, al heb ik een stukje kauwgom nodig gehad om dat door te komen. In de namiddag een kiwi en twee passievruchten. ’s Avonds (voor en na het eten) een paar paaseitjes.

woensdag 19 maart

ontbijt: overnight oats

lunch: groentesoep met lettertjes en twee kleine broodjes. (Eigenlijk zou ik die ovenbroodjes moeten vervangen door zelfmeegebracht brood, dat zou een pak calorieën schelen.)

avond: Kaiserschmarren. Opgepast, niet bepaald dieetproof maar toen ik het driewekenweekmenu opstelde, was ik nog niet op dieet, en de eieren moesten op dus schrappen of verplaatsen zat er ‘helaas’ niet in. Kaiserschmarren zijn een soort Oostenrijkse pannenkoeken die je in stukjes moet scheuren, bestrooit met bloemsuiker en eet met bij voorkeur bessenconfituur. Ik vind ze heel lekker om te eten maar als avondmaal is het me momenteel te veel suiker (zeker in combinatie met de paaseitjes als ‘aperitief’).

De Kaiserschmarren als ze nog op een pannenkoek lijken.
De Kaiserschmarren als ze nog op een pannenkoek lijken.

tussendoor: ’s voormiddags niets (behalve een plakje kauwgom), in de late namiddag een appel en een peer, en bij thuiskomst natuurlijk paaseitjes…

donderdag 20 maart

ontbijt: overnight oats

lunch: gaan eten bij Bar Louis. Ik wilde geen hamburger nemen, hoewel die erg lekker zijn, maar het vlees is dikwijls niet doorbakken en dat vind ik toch wel een must, en hun slaatjes zijn dikwijls echt sla met hier en daar een half kerstomaatje, in pasta had ik geen zin dus mijn oog viel op een wrap, de ‘Holly Cow’ (ja met 2 l’en) met wokgroentjes, runderreepjes en een kokossausje en uiteraard een stapeltje sla met 3 of 4 halve kerstomaatjes. Het viel wel mee maar het is geen gerecht dat ik een tweede keer zou nemen; het zag er op papier lekkerder uit dan dat het in werkelijkheid was.

avond: rode kool (met appeltjes) en chipolatta’s, 100% diepvries.

tussendoor: Een vierkantje brownie dat nog geen 2 vierkante centimeter groot was, ik zweer het, gebakken door een collega wiens laatste werkdag het was. Ik weigerde mijn meegebrachte appel en kiwi aan te raken; ben al dat fruit zo beu als iets, als ik eerlijk mag zijn.
Voor en na het avondeten een stuk of tien (minstens) paaseitjes.

vrijdag 21 maart

ontbijt: overnight oats, maar dit keer met rijstmelk ipv magere yoghurt, maar ik vind rijstemelk precies maar een smakeloos goedje.

lunch: bokes met choco!!!

Long time no see.
Long time no see.

lunch 2 (om 16u30): nog twee sneetjes brood met choco

avond: mijn favoriete comfortfood: rijst met tomatensaus en fishsticks. Ik wilde (om toch iets van groenten binnen te hebben vandaag) soep opwarmen als voorgerecht, maar onze diepvries blijkt (op maaltijdsoep na) volledig soeploos. Dan maar een deel rijstmelk gebruikt in de bechamelsaus, qua smaak verschilde het alleszins niets met anders.

tussendoor: een appel en rond het avondeten ook een paar paaseitjes. De zak is op!

Het was een vrij ongezonde week. Dat kan terug beter!

14 thoughts on “Weekmenu

  1. Dat is alweer lekker gegeten!
    Mmmm… bokes met choco, paaseitjes, frangipane, de aardbeitjes, de ovenschotel… ik krijg er honger van! 🙂

  2. Klinkt niet slecht.
    Hier moet ik al efkes nadenken:
    Zaterdag: Zelfgesneden frietjes met viandellen (want lang gewerkt)
    Zondag: Minestronesoep
    Maandag: Risotto met asperges
    Dinsdag: Gehaktballetjes met kriekjes
    Woensdag: ovenschotel met bloemkool
    Donderdag: wortelstoemp met worsten
    Vrijdag: gourmet want op verlof!

  3. Jij bent echt nog erger verslaafd dan ik,…..Geweldig, boterhammen met choco eet ik nooit, dat vind ik nu echt niet lekker, dan liever pindakaas,….bij mij valt het momenteel mee, maar ik geef toe het is tanden bijten en mijn lichaam krijgt nu pas door dat het moet afvallen, maar het gaat traag, tergend traag,…..

  4. Ik heb vooral die appel onthouden! m
    Ik denk daar bij ook spontaan aan sneeuwwitje. Wat het dieten betreft bij mij, ik eet echt gewoon heel weinig omdat mijn maagje het niet aankan, maar voorlopig ben ik er nog niet mee afgevallen!

  5. Klinkt allemaal lekkerrrrr behalve die rijstpap. Die pannenkoeken wil ik proberen hoor. Ik heb geprobeerd om amandelmeelpannekoeken te maken, maar mijn amandelmeel was op dus met kokosmeel. Wel euumm het was redelijk …droog (lees niet te vreten).

  6. Het is misschien mijn ‘geeky’ kantje dat de laatste tijd meer en meer naar boven komt, maar bij het zien van uw demonische appel moest ik denken aan het karakter van uit het DC multiversum: ‘Deathstroke’ (http://bit.ly/P9SYHv). =)

  7. Ik vind het toch knap dat je (bijna) elke avond gezond kookt en lekker eet. Daar vind ik dus de fut en energie niet meer voor he.

Reacties zijn gesloten.