Weekmenu 6 – na de diepvries

Nu onze diepvries (half)leeggegeten is, kunnen we overschakelen op een (hopelijk) gezonder weekmenu. Ziehier een verdienstelijke poging in de eerste na-diepvriesweek!

weekmenu 6 – zaterdag 1 maart tot en met vrijdag 7 maart

zaterdag

Ontbijt: boterham met korreltjes

Lunch: boterham met Ardense filet en brie

Avond: wraps besmeerd met Luikse siroop en belegd met peer (op sap, uit blik want de verse waren nog niet rijp), geroosterde pijnboompitten, geblancheerde groene paprikareepjes en stukjes brie.

zondag

Ontbijt: rozijnappelbrood met geitenkaas.

Lunch:  rozijnappelbrood met geitenkaas.

Avond: gemberminestronesoep, met koolrapen, wortel, prei, selder, aardappel. Supergezond dus 🙂

Soep-in-wording.
Soep-in-wording.

Tussendoortjes: een paar paaseitjes en twee stukken taart (één gateau en één stuk minikaastaart) op het verjaardagsfeestje van Zus.

maandag

Ontbijt: overnight oats

Lunch: slaatje van sla, één tomaat, één avocado, sesamzaadjes en een beetje gerookte zalm.

Tweede lunch (want de eerste was obviously veels te weinig), zo rond 15u: drie kleine sneetjes rozijnappelbrood met geitenkaas.

Avond: fajita’s met kipfiletblokjes, paprikareepjes en zelfgemaakte guacamole (avocado’s geplet en gemengd met tomaat, knoflook en limoen), gevolgd door zelfgemaakte choocmousse (zonder eigeel).

12882040854_7ce0d5d38e_o

Tussendoortjes: overdag een kiwi, ’s avonds een frangipane en de laatste stukjes cake (vóór het eten, ja).

dinsdag

Ontbijt: overnight oats

Lunch: slaatje van sla, paprikareepjes, avocado, een paar stukjes gorgonzola, stukjes kip, een beetje tomaat en sesamzaadjes.

Avond: ovenschotel van vergeten groenten (aardpeer en koolraap) met een Granny Smith appel, geitenkaas met honing, afgekruid met rozemarijn, tijm en het sap plus de zeste van een halve limoen. Niet meteen een succes, hoewel als je een stukje van elk in je mond nam dan viel het nog mee qua smaak. De overschot van de aardperen en de koolraap hou ik voor de soep, denk ik.

De niet zo geslaagde vergeten groenten.
De niet zo geslaagde vergeten groenten.

Tussendoortjes: overdag een fruitslaatje van mango en peer besprenkeld met limoensap, en een grote tas muntthee, ’s avonds een frangipane en een stuk of tien paaseitjes.

woensdag

Ontbijt: overnight oats

Lunch: minestronesoep met 2 kleine broodjes.

Avond: ratatouille van aubergine, paprika, wortel, patatjes – 100% diepvries, met een paar stukjes gorgonzola voor de smaak.

Tussendoortjes: overdag braaf fruit, maar bij thuiskomst 2 Twixen en 2 frangipanes, en na het eten nog wat paaseitjes

donderdag

Ontbijt: overnight oats

Lunch: rucola met 1 tomaat, mozzarella, een paar pijnboompitjes en geraspte worteltjes.

Lunch 2 (om 16:00): 2 sneetjes brood met Ardense file

Avond: 2 gehaktballetjes met selder(saus) naar een recept van Jeroen Meus (maar dan zonder wijn want wijn in saus daar ben ik niet zo’n fan van).

Tussendoortjes: overdag een kiwi en een passievrucht en bij thuiskomst 2 Twixen.

vrijdag

Ontbijt: overnight oats

Lunch: een smoske, dat twee uur later nog op mijn maag lag, en dan geloven mensen u niet als ge zegt dat daar keiveel calorieën in zitten!

Avond: quinoavlokken met pompoenblokjes, gekruid met laurier, rozemarijn en tijm, en afgewerkt met stukjes gorgonzolakaas. Dat het er helemaal anders uitzag dan het oorspronkelijke recept, bleek uiteindelijk te liggen aan het feit dat ik vlokken had gekocht in plaats van de gewone quinoa, en die vlokken wel die kan je vergelijken met havermout, waardoor je dus zo’n papje krijgt als je ze laat koken in water:

Een quinoapapje.
Een quinoapapje.

Tussendoortjes: 1 appel, 1 peer, 2 Russische koekjes (ik vind het onbeleefd om traktaties van collega’s te weigeren als ze ze bovendien zelf gebakken hebben, en eentje is geentje), 1 passievrucht en ’s avonds ongetwijfeld nog koekjes maar ik herinner me niet weer wat, of hoeveel.

18 thoughts on “Weekmenu 6 – na de diepvries

  1. Blij dat de diepvries leeg is zeker! Ik heb de mijne ook uitgekuist, maar ik eet die niet leeg in één keer, zou ik niet kunnen vrees ik. Maar ik probeer toch een keer of twee tot drie iets uit de diepvries te eten.

  2. Lekker!! De soep ziet er heerlijk uit! 🙂
    Vorige week was onze diepvries aan de beurt… met uitzondering van de patatjes, rode kool, appelmoes en vol-au-vent:
    – biefstuk met savooipatatjes
    – blinde vink met spruitjes
    – worst met rode kool (voor Zoetie en mini-me 1), appelmoes (voor mij en mini-me 2)
    – spaghetti
    – frietjes met vol-au-vent

    Tussendoor: pastinaaksoep, preisoep, chips (ik kan het echt niet laten!! een ware verslaving!), snoepje, stukje vlaai…

    1. Ik heb de laatste maanden zoveel chips gegeten dat de gedachte eraan me al tegenstaat… Nuja we zien wel hoe lang dat duurt; hopelijk lang genoeg om eerst een paar kg af te vallen 😉
      Je weekmenu mmmmmm 🙂 behalve de spruitjes!

  3. Dat appelbrood klinkt zo lekker! En die vlokken awel ik dacht al toen ik vorige keer u foto zag dat het er anders uitzag dan mijn graantjes 🙂
    Hier wordt het:
    verse vol au vent met verse frieten
    verse pizza met geitenkaas
    pasta alla matriciana
    gemarineerde kipfilet in pesto met parmezaan en zongedroogde tomaatjes erbij polenta en caponata
    zelfgemaakte kipsnitzeltjes met rosti en erwtjes en wortelen
    satekes met pindasaus en home made bami
    En de rest van de week zien we wel weer 🙂

    1. Je snijdt alle groenten, gooit ze in een pot water, laat 20 à 30 min pruttelen met 1 bouillonblokje per halve liter. Dan hevel je de helft van de soep over in een andere pot. 1 helft mix je glad en giet je dan weer bij de andere. Dan rasp je er verse gember bij naar smaak maar oppassen want wordt snel straffer!
      Et voilà 🙂

    1. Ik heb dat het lief proberen wijsmaken maar hij wou me niet geloven, tot hij het zelf eens ingaf in de caloriemeter van ‘MyFitnessPall’, en toen hij merkte dat hij toch terug afviel als hij gewoon boterhammen meenam (want hij was een tijdje ‘stabiel gebleven ipv af te vallen). Ha!

  4. Wat een menu dat je toch elke week weer uitvindt! Er staan zoveel geweldige dingen op en ook waar ik nog niet eens van gehoord of aan gedacht had! Wraps met peer, siroop, paprika en brie zeg!

Reacties zijn gesloten.