Weekmenu 3

Gedurende de laatste week van januari en de hele maand februari eten wij onze diepvries leeg. Alleen al maar om te bewijzen dat die echt een nut heeft én dat we daar vijf, zes weken van kunnen leven. En natuurlijk omdat ik dan geen poot meer moet uitsteken ’s avonds. En omdat we met de ruime overschot van het boodschappenbudget van deze maand uit eten kunnen gaan!
Ik beweer niet dat ál het diepvrieseten gezond is. (Pizza zal je in de onze bijvoorbeeld niet vinden, frieten dan weer wél.) Ik gebruik de diepvries vooral om restjes in te vriezen of extra porties spaghettisaus en dergelijke, zodat we af en toe een ‘makkelijke’ maaltijd kunnen eten zonder naar het frietkot te moeten rennen.

Weekmenu 3 – 8 februari tot 14 februari.

Zaterdag

Ontbijt
3 sneetjes witbrood met melkchocolade van Côte d’Or. In het wekend doe ik niet aan gezonde ontbijten… dan smaakt de chocolade eens zo lekker.

Middag
Een halve mango en twee sneetjes chocoladebrood.

12382253955_bedac548ae

Avond
Verse kriekjes met een snuifje suiker (uit de diepvries) met 2 gehaktballetjes (ook diepvries).

12389695095_684f5ef13e

Zondag

Ontbijt/lunch
2 sneetjes witbrood met melkchocolade van Côte d’Or. My favourite, yes 🙂 Aangevuld met één sneetje chocoladebrood.

Avond
Spaghetti met een saus van tomatenblokjes, stukjes wortel en courgette, afgekruid met komijn en kaneel.

Maandag

Ontbijt
Overnight oats met magere melk, kokosschilfers, bosvruchten (diepvries) en 1 banaan.
Still my favourite.

Middag
Slaatje van sla, 50g gerookte zalm, geitenkaas, geroosterde pijnboompitten en 1 heel erg sappige appel.
Yummie combinatie, maar veel te weinig; om 15u had ik alweer razende honger.

Avond
Spinaziepuree met chipolataworst. 2/3 diepvries.
Simpele boerenkost, en dat smaakte!

Tussendoortjes
In de namiddag at ik een handjevol noten maar dat kon de honger niet drukken. Dus vertrok ik vijf minuten vroeger van ’t werk om die honger te stillen. Met als gevolg… Een warme wafel. Een reuze-Twix. Een zakje colaflesjes (100g). En dat allemaal vlak voor het avondeten, dat was geen goed idee. ‘Overboeft’, het woord van de avond. Ik steek het op de te kleine portie middageten!

Dinsdag

Ontbijt
Overnight oats met kokosschilfers, bosvruchten (diepvries) en 1,5 banaan (want de andere 0,5 banaan was rot, bah, nochtans ‘vers’ gekocht op de zaterdagmarkt, dus moest ik er nog een banaan bij doen). Dit keer met magere yoghurt want de melk was op.
Is eigenlijk wel lekkerder dan met melk!

Lunch
Een slaatje van sla, 2 tomaten, geitenkaas, een geraspte wortel, een beetje geroosterde pijnboompitten en twee sneetjes Ardense filet (omdat dat op moest).
Was verrassend lekker, want ik heb eigenlijk een hekel aan de combinatie sla-tomaat-wortel.

Avond
Groentesoep gevolgd door wortelpuree (met mosterd) en een hamburger. 100% mama.

Tussendoortjes
Zuurtjes die Rema ter ere van haar nog ongeboren kleindochter meebracht. Een handjevol witte druiven. Een Twix. Een sneeuwmanchocolaatje gevuld met praliné.

Woensdag

Ontbijt
3 el magere yoghurt met 1 kiwi in stukjes, en een passievrucht on the side, met een glas versgeperst appelsiensap. Daarna nog een sneetje chocoladebrood (want ik was bijna vergeten dat dat er was en anders wordt dat slecht, en dat zou zonde zijn).

Lunch
Kippenbouillonsoep met balletjes en een half broodje.

Avond
Butternutsoep, 100% diepvries.
Rijst met kokosmelk, appel, banaan, ananas (blik) en normaal kip maar aangezien ik geen kip vond in diepvries, geen kip en ik moet zeggen dat smaakt toch niet helemaal zo, op z’n vegetarisch.

Tussendoortjes
2 Mignonettes (als de bazen er niet zijn durf ik al eens hun bureau insluipen om er van hun ‘koffievoorraad’ te ontvreemden, mijn kleine zonde!).
Het voordeel was dat het lief vroeg thuis zou komen en ik dus met het eten moest beginnen meteen bij het thuiskomen; met andere woorden ik had geen tijd om me vol te steken met snoep! Als dessert at ik wel één half stukje Côte d’Or melkchocolade (waar ik normaal een half pak in één keer opfret).

Donderdag

Ontbijt
Paar el magere yoghurt met een banaan in stukjes, een heerlijk sappige peer en één snee chocoladebrood (dat nu toch serieus begint uit te drogen).

Middag
Koud slaatje van rijst, paar blaadjes sla, 0,5 gele paprika, 1 tomaat, brokjes feta. Een voltreffer!

Avond
Ratatouille (diepvries) bestaande uit aubergine, wortel, courgette, aardappel en aangevuld met 50g spekblokjes per persoon en brokjes feta.

Tussendoortjes
Doorheen de dag: grote kop muntthee (in de hoop dat mijn neus ervan zou opengaan maar het is een gek zicht om te proberen een thee in te ademen ipv op te drinken dus heb ik dat maar gauw opgegeven), een kiwi, een passievrucht.
Bij thuiskomst een half reepje Côte d’Or melkchocolade en een handvol chips. Ik had honger en er was geen soep, is mijn excuus.
Na het eten nog 5 colaflesjes (de overschot van maandag) en een heel reepje chocolade.

Vrijdag

Ontbijt
2el yoghurt met 3/4 banaan (de resterende 1/4 was helemaal bruingeblutst, bah) en een passievrucht on the side. Daarna nog twee sneetjes chocoladebrood.

Lunch
Met de vrouwelijke collega’s naar de Burgerfolie, die sinds enkele maanden z’n duren geopend heeft in de Muntstraat. En ik moet zeggen: wauw! Voor 14 euro had ik een gigantisch bord met een burger in een lekker vers en mals broodje met wat groentjes ertussen en BBQ-saus, verse frietjes en een slaatje met sla, een schijfje tomaat, een schijfje komkommer en een paar sliertjes wortel en knolselder. Het was te veel, echt te veel, maar hier kom ik zeker naar terug! Lekker!

Avond
Normaal stoofvlees met frieten (100% diepvries) maar aangezien ik ’s middags al frieten had gehad, aten we het met een broodje (ook uit de diepvries). Niet zo lekker als frietjes maar hopelijk wel een ietsje beter voor de lijn.

Tussendoortjes
Colaflesjes. Meegetsjoept uit het Kruidvat toen ik er een voorraad zakboekjes ging kopen. Guilty as hell. En als aperitief bij de cava chips, maar dat is volledig de schuld van het lief, die per se romantisch wou doen. (Niet dat ik dat erg vond, nee nee nee!)

En u? Wat at u zoal voor lekkers van de week? Shoot, want ik heb inspiratie nodig voor de volgende 3-wekenmenu!

17 thoughts on “Weekmenu 3

  1. Allee en zo hebben we direct inspiratie voor ons weekmenu! En dat tsjoepen van die colafleskes, foei foei; Maar wel leuk dat er toch een beetje valentijn werd gevierd!

  2. Eet toch nog een snee brood bij je salade, vult beter en langer,….het is maar om die grote aanvallen te mijden,….wij aten deze week wel een kant-en-klare maaltijd gekocht uit tijdsgebrek,…verder was het heel erg basic allemaal, maar nood breekt wet en ik heb gekozen om extra te werken en dan kan je blijkbaar geen goede huisvrouw zijn :-),….

  3. Waar koop je die overnight oats (bepaald merk?) en hoe maak je dat exact klaar? De avond ervoor dan? Ik ben op zoek naar een gezond ontbijtje…

    1. Dat zijn eigenlijk gewone havermoutvlokken, die vind je wel in elke supermarkt denk ik, als bio of van het grote merk Quaker. De ‘overnight’ komt van het feit dat je ze de avond voordien klaarmaakt. Je kan er allerlei fruit in doen, en magere yoghurt of melk. Heerlijk 🙂

  4. Jij eet inderdaad heel gezond, maar u tussendoortjes doen u denk ik de das om.

    Hier op de menu.
    Zaterdag: de lekkerste lasagne ooit. Hij was een titanenwerk want gemaakt met echte bolognaise die 3 uur moest pruttelen en geinfuseerdde bechamel. Maar ow my god… het was culinaire lasagne, echt waar 🙂
    Zondag: Een appel en griekse yoghurt met honing en noten. (Omdat ik rond vier uur versgebakken wafel had gegeten.)
    Maandag: Quiche met spekjes, ui geflambeerd met pastis en parmezaanse kaas
    Dinsdag: Verse falafel met home made pitabroodjes en griekse salade
    Woensdag: Ricotta – spinazie ravioli met vier kazensaus
    Donderdag: Varkenslapjes in ananas ketjapsaus met broccoli en puree
    Vrijdag: Wortelstoemp met kortelet en blackwell saus.

  5. Mmm… er stond veel lekkers op de menu 🙂
    Straf, dat je het allemaal kan bijhouden!
    Gegeten vorige week:
    Ma-Di-Wo: verse soepen (broccoli, prei/pastinaak, groenten), geroosterd brood, yoghurt (mijn maagje was niet in orde door de antibiotica voor de ontstoken vinger)
    Donderdag: puree met worst en rode kool (eet ik niet zo graag, maar ja, eten wat de pot schaft op het werk)
    Vrijdag: hamburger Jilles (superlekker!!)
    Zaterdag: vers gemaakte spaghetti (had er zoveel zin in, heeft mij enorm gesmaakt!)
    Zondag: frietjes met biefstuk en groentjes (wortels, tomaatjes)

    Lekkere tussendoortjes: cava met salami, kaasjes, paprikanootjes / chips / pannenkoeken / een Léo… en wie weet wat voor lekkers ik ondertussen vergeten ben 😉

  6. mmmm
    Hier niets bijzonders gegeten eigenlijk. Zelfgemaakte pizza, gourmet en de rest kan ik me al niet emer herinneren. Dat zegt genoeg eigenlijk hé 🙂
    Maar vanavond vis met een groentenpotje met tomaten, paprika, courgette en ui en morgen beulingen.

  7. Ik heb geen diepvries en dat is toch echt wel iets wat ik mis hoor! Maar er zijn lange termijn plannen: rijbewijs halen en dan verhuizen naar buiten de stad om meer plaats te hebben en meer dingen te kunnen zetten.

Reacties zijn gesloten.