Ik ging naar de zaterdagmarkt…

Zaterdag ging ik naar de zaterdagmarkt voor boodschappen.

Enfin, dat was het plan.

Zonder auto is er geen winkel makkelijk te bereiken hier in de buurt (of je moest de Spar op de hoek bedoelen maar die hun groenten zijn zelden vers en ook in de rekken durven al eens vervallen producten opduiken) dus ik besloot de bus te nemen, tien minuten later uit te stappen, de kleine zaterdagmarkt (een tiental kraampjes groot) over te wandelen en met mijn boodschappen de eerstvolgende bus weer op te stappen naar huis.

Dat was buiten mijn shopgoesting gerekend.

Sinds mijn soldenshopping met Zus begin januari had ik het niet meer gevoeld. En schoenen – hoe lang was het geleden dat ik nog schoenen had gekocht?! Nu was ik alleen thuis… Niemand om me tegen te houden…

Dus afgestapt bij de Torfs in plaats van bij de markt. Hele leuke nieuwe collectie met al dat beige, maar ik vond het in eerste instantie nog geen weer om open schoenen te gaan passen. Tot mijn oog viel op de soldekes achterin de winkel waar bij mijn maat nog een paar rode Zinda’s stond. Ping ping ping deed het in mijn hoofd want hoewel ik al een paar rode pumps heb, dit rood was nog veel mooier én ik heb diezelfde schoenen al in het geel en het groen dus ik wist dat ze perfect zaten. En dan de prijs, daar kon ik het ook niet voor laten, dus voilà, ’t was rap genog beslist.

I present: het eerste gekochte paar schoenen van 2014.

12389933523_0fe4068d4e
These babies are mine!

En toen stapte ik de Promod binnen, nog steeds mijn favoriete kledingwinkel, waar ik voor veel te veel geld drie bloezen kocht. Maar ach, ik weiger me schuldig te voelen, als het lief zijn geld aan zijn grootste hobby mag uitgeven dan ik toch wel aan die van mij zeker? 🙂

12407514375_ac9a99aef8

Ik bezocht de theewinkel van Leuven voor gemberthee, enfin dat zijn eigenlijk gewoon gedroogde stukjes gember, zeer goed voor de spijsvertering enzovoorts en nog lekker ook, met een blik erbij om de thee makkelijker in te bewaren (want dat is wel een minpuntje: hun losse thee zit in van die simpele plastic zakjes die meteen openscheuren en volgens mij ook niet zo lang vershouden).

12383342043_00766ce879 (1)

Via al deze omwegen belandde ik uiteindelijk toch op de markt alwaar ik belachelijk veel groenten en fruit kocht, en ook 200g amandel- en cashewnoten, om eens te proberen, want ik ben (of was) geen notenmadam, maar eerijk, ze zijn wel lekker en aangezien ik geen snoep meer in huis heb gehaald, een prima (en gezonder) vervangmiddel om af en toe van te snoepen.

12382741954_d5807dcd3c

Bij een bakkerskraam (Het Broodmieke) chocoladebrood gekocht, waar gerust meer chocolade in mocht, maar ’t is lekker.

12382253955_bedac548ae
Er had gerust wat meer chocola in mogen zitten.

Ik was dus nogal zwaar geladen en maar wat blij dat mijn tasjes en ik een zitplaatsje konden veroveren op de bus!

18 thoughts on “Ik ging naar de zaterdagmarkt…

  1. Ooooh die schoenen *kwijlkwijl*! Best dat het bijzonder mottig weer is, dat is het enigste wat mij tegenhoudt om kleren of schoenen te kopen voor de komende lente/zomer.
    Ik ben verzot op noten en koop dat regelmatig eens, veel beter dan snoep en bovendien: ze stillen de honger 😉

  2. Eén paar schoenen en drie bloezen, dat valt me niet van je tegen hoor. Dat moet je jezelf zo af en toe toch ook gunnen?

    (Het mooie is dat het leuker is als je niet zo vaak shopt want dan voel je jezelf niet schuldig. Toch? :))

  3. amai, dat heet dus écht shoppen!
    Snoepen is niet goed voor de lijn, maar met noten moet je ook wel héél zuinig omspringen, want die bevatten heel veel vet, LJ

Reacties zijn gesloten.