Goede voornemens – januari

Om ervoor te zorgen dat ik mij een beetje aan die goeie voornemens hou, ga ik maandelijks een update doen. En januari is alweer achter de rug… alsof het er nooit geweest is.

1) Wandelen: de 500km is nog héél ver uit het zicht, want deze maand hebben we onze wandelschoenen niet één keer aangetrokken. Daar had vooral de drukke weekendagenda mee te maken. In februari zal dat niet waar zijn, zeg ik u!!

2) Te voet naar het werk gaan: daar ben ik pas de laatste week van januari mee begonnen. (Voordien was het regen en wind wat vooral de klok sloeg en ik ben een woessie.) Nu niet helemaal zoals het goede voornemen het voorschreef, want zoals gezegd is de volle 3km niet aangenaam doordat de helft langs die drukke baan loopt.
Maar ik stap nu telkens enkele haltes eerder af of later op, wat me op één dag bijna 2,5km stappen oplevert aan een tempo van 10min/km. En dat voel ik dus hé, wat véél zegt over mijn belabberde conditie. Ook probeer ik vaker de trap te nemen naar het derde in plaats van de lift.
Dat, in combinatie met gezonder eten (overdag), en ondanks de vreetbuien ’s avonds, heeft ervoor gezorgd dat ik vanochtend -700g zag verschijnen op de weegschaal (ondanks de dreigementen van ‘My Fitnesspall’, de app die ik installeerde om de hoeveelheid opgenomen en verbrande calorieën bij te houden en die beweerde dat ik over vijf wekend tegen de 80kg zou wegen als ik “zo voortdoe”, tssss, dat ding weet er duidelijk niks van!).
Ben benieuwd hoelang ik dit ga volhouden. (U waarschijnlijk ook, ja u met die sarcastisch opgetrokken wenkbrauw.)

4) Afspreken met Zus: is er, ook weer dankzij het drukke weekendschema, in januari niet van gekomen. Slechte punten, LJ, slechte punten!!! Ik heb haar dan maar morgen gevraagd, kan ze me helpen met de kerstboom af te breken en de living herin te richten. Beetje quality time!

6) Keukeneilandverbouwingen: zit in de ijskast. Of, wat mij betreft, in de diepvries. Ik heb écht geen zin in verbouwingen als we, wie weet, maar 5 jaar hier gaan wonen. Het gaat de waarde van ons appartement niet doen stijgen en ik spaar liever voor een huis, en ik weiger de buitenlandplannen op te geven, ook al is Teamo daar minder en minder enthousiast over. 

7)  Rolluiken: telkens ik daarover begin, haalt het lief de afwasmachine aan. Dus ik denk dat ik achter zijn rug eens wat offertes ga opvragen. Iemand tips voor een goeie rolluikenplaatser in Vlaams-Brabant?

8) 52 boeken lezen. Euhm. Niet goed bezig. Jawel, ik las 5 stuks dus ik zit op schema, maar de laatste 3 weken van de maand heb ik amper een letter gelezen omdat ik nu geen treinrit meer heb.  Moet ik nog een oplossing voor vinden.

9) De vierkante moestuin: als het lief terug is van skiën, ga ik beginnen met zaaien. Februari dus! Ik moet mijn moestuinplan eens beginnen opstellen: wat waar wanneer.

10) Rijbewijs: We zijn een paar keer gaan rijden in januari, maar de laatste twee, drie weken ook weer niet door geen tijd en (vooral) geen zin. In februari gaan we er terug werk van maken. Misschien.

12) Manuscripten: ik heb beseft dat ik eigenlijk maar 1 degelijk verhaal heb en daarmee zit ik nu gigantisch in de knoop (iets met vertelstandpunt). Ik heb voor het eerst het hele verhaal aan het lief verteld, en die zag er ook wel wat in (ook al is het meer iets voor een vrouwelijk publiek).

14) Gehoor laten testen: nog niet gebeurd maar nu ik in het bijna constante geroezemoes van een open space moet werken, merk ik pas echt hoe erg het is, aangezien ik mijn collega’s de helft van de tijd niet versta als ze het tegen mij hebben, tenzij ze echt vlak naast me staan. Erg.

16) Maandelijks uitstapje met het lief: in januari was dat een weekendje Gent, in februari wordt het een (half) dagje Mechelen. Maart gaan we waarschijnlijk naar de Westhoek, april citytripje Krakau, en verder ben ik nog niet geraakt. 

17) Rock Werchter: de dagtickets voor donderdag en zaterdag zijn al uitverkocht, maar ik heb nog een extra duwtje nodig om te gaan, enfin ik weet niet waar ik op wacht, een teken?

18) Naailessen: volgende week de eerste. Ik had er niet veel zin omdat ze zouden verwachten dat ik met de auto ga, terwijl ik nog liever de bus neem, inclusief overstap, dan in mijn uppie achter het stuur te kruipen, vandaar het uitstelgedrag.

Ge ziet, er wordt aan heel wat puntjes gewerkt, en met nummer 16 zijn we zelfs uitzonderlijk goed bezig. 

En hoe is het met uw schoon voornemens?

23 thoughts on “Goede voornemens – januari

  1. Tja, zo gaat dat met (goede) voornemens. Gelukkig had ik er geen …
    De zaterdagtickets voor Rock Werchter uitverkocht? Jammer, ik wilde The Pixies zien, weer te lang getwijfeld dus en weer geen Werchter voor mij.

    1. Hoe bedoel je, zo gaat dat? 🙂
      Het gaat bij mij ook zo zijn, ik wil misschien zondag gaan maar het gaat weer te lang duren voor de knoop is doorgehakt…

    1. Waarom weggegooid geld? Om eerlijk te zijn ik ken niet veel van rolluiken maar ik wil ze om de zonnewarmte in de zomer buiten te houden. Onze ramen zijn schijnbaar niet zo goed geïsoleerd en onze living en berging worden in de zomer loeiheet.

  2. Ik vind het echt heel leuk om te lezen. Zo’n stukje schrijven helpt je gewoon even weer nadenken over je doelen voor dit jaar en kun je het een en ander bijstellen. Ik ga zoiets ook maar eens doen denk ik! 🙂

  3. Het bezig zijn met gezond eten loopt goed, het voornemen over het werk … daar is nog weinig schot in gekomen. Gelukkig was dit nog maar de eerste maand van het jaar 😉

  4. Ik blijf erbij, ik zou zonder mijn rolluiken niet kunnen leven. Is een van de beste investeringen van de afgelopen jaren.
    Wij zijn nu trouwens vliegenramen aan het plaatsen… belachelijk hoeveel geld dat kost.

  5. Interessant lijstje met nog veel (werk)punten. Wat betreft die rolluiken, we zouden niet zonder kunnen. Het is te zeggen, Liefste zou niet zonder kunnen want wordt wakker met elk streepje licht. Ik daarentegen..

      1. Dan denk ik dat je beter investeert in een (mobiele) airconditioning, want uiteindelijk houden rolluiken maar beperkt hitte tegen.

  6. Ik heb my fitnesspal ook geïnstalleerd vorige week op aanraden van mijn baas, hoewel die zegt dat het niet erg is dat ik een héél dik gat heb of een gewoon dik gat. Ik zou 1200 calorieën per dag mogen hebben. Maar dat is neit simpel zene, in nen onnozele greek yoghurt met een vleugje Agrum zitten als 190 calorieën. Mijn boeken dat valt best mee momenteel, ik heb lang een een Jussi Adler Olsen gezeten.
    Ja tis niet mijne kant dus ik ken niemand die er daar goed in is 🙂

    1. 1200 is belachelijk weinig!!! Ik had dat eerst ook maar heb dan mijn doel verlaagd zodat ik er 1500 mocht eten. Ik zat r nog over 🙂 Heb de app intussen over de haag gegooid, vul er enkel nog mijn gewicht in omdat ik het grafiekje wel leuk vind 🙂

Reacties zijn gesloten.