Dit was mijn 2013

2013 was het jaar waarin ik

  • … belachelijk veel taarten, cupcakes en cakes bakte. Dat er geen goeie bakker in de buurt is en er af en toe familieverjaardagsfeestjes voorzien moesten worden van zoetigheden, had daar veel mee te maken. Mijn gamma bestaat momenteel uit: appelcake, appeltaart, kaastaart, brownies, appelcupcakes, kokosmuffins met framboosjes, rijsttaartjes, kokoskoekjes en M&M-koekjes (mijn specialiteit).

JANUARI

  • …eindelijk mocht meerijden in de auto van het lief, die in januari zijn rijbewijs haalde.  Ons eerste uitje samen was naar… de Colruyt.
  • … een vierkante moestuin kocht, maar hem niet zou gebruiken.

FEBRUARI

  • … een tweede lappendeken afwerkte, dat een goede thuis kreeg.
  • … op reis wilde gaan per trein door Europa en droomde van de megalomanistische route Berlin – Gdánsk – Warszawa – Kraków (Oswieçim) – Wien – Praha – Dresden – Berlin. Het zou helaas bij dromen blijven.
  • … op mijn eigen manier meedeed met de Veertigdagentijd.
  • … op ijskoud sneeuwweekend ging in Dardennen.
  • … naar jaarlijkse gewoonte het Boekenfestijn bezocht.
  • … op Valentijn een bos tulpen kreeg van het lief.
  • … op fotoreportage trok naar het uitgestorven dorpje Doel.
  • … een eerste naailes nam, maar niet verder raakte dan een lapje stof aan elkaar stikken.

MAART

APRIL

  • het Zwin bezocht, een teleurstellende uitstap, maar onze eerste lange trip met de auto.
  • … 5 jaar samen vierde met het lief door lekker uit eten te gaan.
  • … begon met mijn eigen ‘Let’s get fit!‘ nadat het veertidagenproject geen denderend succes was geworden.

MEI

  • … mijn draai maar niet vond in The Company, en ik was niet de enige. Ik voelde me stilletjesaan wegkwijnen.
  • … een dagje naar zee ging met Tita, wat een heerlijk uitstapje werd inclusief gocarten uit nostalgie.
  • … heel erg schrok toen mijn zus door een glazen dak viel en in het ziekenhuis belandde met een gebroken pols en overal schrammen.
  • … een dagje naar Walibi ging met vrienden en het onverwacht nog leuk vond ook.
  • … eindelijk al mijn zelfgezaaide plantjes uit de living op mijn balkon zette. Het was een drukbevolkte balkontuin.
  • … een gewoonte begon te maken van een maandelijks cocktailavondje met Minerva.

JUNI

  • … naar het concert van Alicia Keys in het Sportpaleis ging.
  • … een weekendje Hasselt deed met het lief en de Flairbon: lekker eten, door de gezellige straten flaneren, sauna… Mmmmm 🙂
  • … me onverwacht erg goed amuseerde op een event van het werk door cocktails uit te schenken. Sociaal zijn lijkt ineens niet meer zo moeilijk.

JULI

  • … tussen de verhuisperikelen door tijd en geld kon vrijmaken voor een uitgebreide soldenshoppingbeurt met Zus.
  • … en het lief de sleutel kregen voor het nieuwe huis en nog twee weken moesten wachten voor we effectief konden verhuizen.
  • …een chaotische verhuis moest coördineren waar we te kampen kregen met een ten gevolge van een blikseminslag kapotte lift, maar we kregen gelukkig genoeg hulp van vrienden en familie om alles rond te krijgen!

AUGUSTUS

  • … met Tita het schone Mechelen bezocht, een kleine maar fijne stad.
  • … aan project ‘Healthy‘ begon.
  • … samen met Maa en deBomma op een rommelmarkt ging staan en zo heel wat van mijn ‘rommel’ kwijtraakte.
  • … belachelijk veel kerstomaatjes oogstte uit mijn balkontuin.
  • … Leuvenaar-af werd en wettelijk ging samenwonen met het lief.

SEPTEMBER

OKTOBER

  • … bleef wegkwijnen in TheCompany.
  • … kastanjes ging rapen alsof ik weer op de lagere school zat o nostalgie, en intens genoot van de herfst en al zijn prachtige kleuren.
  • … geveld werd door buikgriep.
  • … op vriendenweekend ging naar Dardennen.

NOVEMBER

DECEMBER

In 2014 graag hetzelfde van alles… dan wordt het een fantastisch jaar 🙂

13 thoughts on “Dit was mijn 2013

    1. Ik zou uiteraard zeggen Leuven 🙂 Mechelen is ook een fijne stad maar kleiner en minder te zien, dus dan eerst Mechelen, en daarna Leuven.

        1. Tis maar klein he… Verder dan de Dijle, de Grote Markt, het Begijnhof en den Bruul moet je niet… Maar ik vind het er wel gezellig 🙂

  1. Een mooi overzicht van toch wel een rijk gevuld en geslaagd jaar. En nu nog dat rijbewijs en verre horizonten kunnen verkend worden 😉

Reacties zijn gesloten.