Van shoppen en feestje 10

Vrijdag 3 januari moest ik me naar The Company slepen, met volle goesting dat spreekt :-), maar ter compensatie trok ik lekker stout mijn comfy sneakers aan, in principe verboden want tegen de dresscode, maar de meeste partners waren nog in verlof dus wie lag er wakker van!

Rebels!
Rebels!

Ik had de hele dag een nieuwe assistente, wiens eerste werkdag het vandaag was, onder mijn hoede. Ik dacht met een paar uur uitleg ervan af te zijn, maar ze bleef vragen stellen, veels te enthousiast allemaal voor mij, waardoor de dag voorbijvloog. ’s Middags aten we samen met een paar andere assistentes in de cafetaria.
Ik wilde eigenlijk vroeger naar huis gaan maar omdat zij dan alleen achterbleef, bleef ik braaf tot 17:00 zitten. Net toen ik bezig was met inpakken, trok de lucht helemaal dicht, de wind joeg de regen horizontaal voorbij en de bliksemschichten deden me aarzelen: zou ik niet beter eventjes wachten en de volgende trein nemen?! Uiteindelijk het erop gewaagd (want nog een half uur langer op kantoor… nee bedankt) en de regen ingespurt. Ik had geen kap of iets om mijn hoofd te beschermen dus moest ik mijn paraplu aan de rukwinden opofferen, hij was al voor 1/4 kapot tegen de tijd dat ik bij het station arriveerde (5 minuten later) en ah ja, onderweg schoof ik nog uit ook, mijn broek vol modder, ge ziet Dave iedereen valt wel ne keer!! Tegen de tijd dat ik thuis was, kon ik de plu in de vuilbak gooien… snif.
Het lief nam één trein na mij en zat er meer dan een uur op vast doordat de blikseminslag in het station van Leuven de lijn Brussel-Leuven lamlegde. Ik heb dus geluk gehad! Maar wat een storm… omgewaaide bomen op de sporen en een windhoos in Mechelen. Geef mij dan maar ijskoud vriesweer met open blauwe luchten…

Om 19:00 hadden we afgesproken met Athena, One en Afrodite bij Muy Sapore, waar Athena en One vroeger regelmatig gingen eten (omdat ze vlakbij woonden) maar volgens hen was de kwaliteit van het eten er sterk op achteruit gegaan. Ik had hoedanook niets te klagen met een lekkere pasta met gorgonzolasausje, om duimen en vingers bij af te likken, en de bediening was ook vriendelijk, en geduldig, toen ze eerst de vijfde couvert weghaalden en daarna moesten terugleggen omdat het lief er toch nog tijdig raakte toen de treinen weer reden.
Daarna gingen we nog iets drinken bij ’t Moorinneken op de Grote Markt, ik nam een warme chocomelk met Neuheuschocolade, waarbij je een tas warme melk krijgt en een soort praline die je er dan in moet laten smelten. To die for, amai. Het interieur is ook heel mooi, retro en toch modern, heel gezellig.
We hebben Athena de hele avond zitten pesten met de afgewaaide daken in Mechelen (waar zij wonen), want ze is rap paranoïa als het over zulke zaken gaat, en het andere hoofdonderwerp was natuurlijk hun trouwfeest (dat voor september 2015 gepland staat).
Afrodite nam mee met ons de bus naar ons thuis, waar Car haar wat later kwam oppikken.

Zaterdag 4 januari om half negen kwiek uit bed gesprongen (ahum) want er stond een shoppingtripje op het programma! Nu om eerlijk te zijn ik had er geen zin in – de weegschaal, die ik al een tijdje niet meer met een bezoekje had vereerd, was niet zo lief voor me die morgen met een harde +2kg – en ik had ook niet echt iets nodig behalve een paar truitjes.
Het belangrijkste was de bril die moest gekocht worden. Ik heb een hekel aan mijn bril, aan alle brillen die ik al gehad heb, enfin aan brillen in het algemeen, ik draag dat nu al 20 jaar waarvan 10 jaar grotendeels lenzen maar die kunnen mijn ogen niet meer zo goed verdragen dus terug 24/24 brillen is nu onvermijdelijk want lasers of iets dergelijks zie ik niet zitten. Ik wou een moderner montuur en liefst in een warme kleur (bruin of rood) en ik had vorige week met het lief al een schoon rood modelletje opzij laten leggen in de winkel, dat mijn moeder en Zus nu moesten keuren. Het had hun volledige en onmiddellijke instemming dus die aankoop was rap geklonken, hopla bijna 300 euro armer. (Hopelijk gaat het ding een tijdje mee!)
We splitsten op want Mommie en Zus waren gisteren al wezen shoppen en Mommie had geen zin meer, dus ging ik alleen met Zus (waarop ik had gehoopt want met drie gaan shoppen resulteert vooral in wachten, wachten, zeker omdat we niet allemaal dezelfde smaak hebben). En gaandeweg kreeg ik er natuurlijk meer plezier in en voor ik het wist, was het middag. We lunchten snel aan ’t Foch en deden dan nog een paar winkeltjes.

11784656544_a4b7710790
Mijn favorietste pyjama vanaf nu!
11782982434_ed8cdb16b8
De buit!

Tegen 15:00 was ik thuis, doodmoe van al het rondgeloop beladen met winkeltassen, maar er was geen tijd om uit te rusten want de voorbereidingen voor het familieverjaardagsfeestje van het lief moesten beginnen: tiramissu maken, drank koud zetten, opruimen, tafel klaarzetten, toastjes smeren, kaarsjes aansteken, en stipt om 18:00 waren we klaar.
De gasten waren op tijd en kwamen bijna allemaal tegelijk aan: mijn ouders, Zus, deBomma en denBompa, Maa, Vriend en Klein en Kleiner. Het was een gezellige avond met te veel eten (ik en hoeveelheden schatten!), vooral van de tiramissu was er veel te veel en hebben we de helft moeten weggooien.

Zondag 5 januari was er geen gelegenheid om uit te slapen… We stonden al om 8:00 op om naar de sportwinkel te rijden waar er ‘megakortingen’ waren, want het lief had een nieuwe skibroek, een skibril en een helm nodig (en nee alleen shoppen kan hij niet…) en uiteindelijk kocht hij ook nog zo’n minicameraatje om op z’n helm te zetten.
Terug thuis kon ik het vrolijke zonnetje moeilijk niet weerstaan en moesten de wandelschoenen aan. Tot mijn grote verbazing kreeg ik het lief mee (met als deal dat ik hem dan zou helpen met de afwas) en we deden een wandeling in de buurt van uiteindelijk bijna 9km, waarbij ik op een gemiddelde van 6km/u aasde maar met al die bergop ertussen ging dat niet zo vlot (lees: geen conditie!) en strandden we op 5,7km/u. Zeer duidelijk voelbaar in mijn benen!
Geen tijd om te rusten: na het middageten in de afwas gevlogen, en daarna de wekelijkse kuis.
Om 16:00 eindelijk in de zetel kunnen ploffen met een boekje, een theetje en een restje tiramissu… Daarna een uurtje gebadderd, even alle spieren ontspannen, het was nodig want alles deed zeer!
Avondeten: macaroni op LJ’s wijze uit de diepvries dus zero moeite, en tv kijken, het was veel te snel bedtijd…

Tijd voor de laatste werkweek bij TheCompany; het aftellen kan nu echt beginnen!

25 thoughts on “Van shoppen en feestje 10

  1. Niet moeilijk dat wij vrouwen 4/5 de verplicht moeten gaan werken, wij hebben het TE druk :-), ik ben benieuwd naar je truitjes,…..want zo kunnen we dat niet goed zien hé en ook naar je bril,.

    1. 4/5 kon het maar!! 🙂
      Mja zoals gezegd vooral ‘saaie’ truitjes 😉 als ik ze aan heb zal ik wel s foto maken. Bril is normaal volgende week klaar!

  2. Wtf? € 500 uitgeven aan kleren of wat, lees ik dat goed!? Daar kom ik letterlijk jaren mee toe.
    Die onweersbui(en) moeten wel lelijk huisgehouden hebben op sommige plaatsen. Hier (in Limburg) heeft het wel even hard geregend en gewaaid, net toen ik voor het werk nog onderweg was – ik heb gevloekt op de idioten die menen dan plots maar 30 meer te moeten rijden op de snelweg.
    Sterkte en/of veel werkplezier gewenst voor je laatste werkweek bij je oude werkgever.

    1. 0:) ik moet toegeven, het was lang geleden dat ik nog zoveel geld in 1 keer uitgaf. Maar als ik het heb staan, waarom niet? Nu weer paar maanden sparen voor de volgende solden… 😛
      Dank je!

  3. Het onweer is hier zonder schade te veroorzaken voorbijgetrokken…maar best. Leuke pyjama, daarmee kan je zonder schaamte de deur openen voor onverwachtse aanbellers 🙂
    Een Desigual truitje gekocht…meen ik te herkennen. Serieuze voorraad truitjes heb je ingeslagen, pfff…solden zijn ook ze verleidelijk.

    1. De Desigualaanschaf was nochtans niet in de afslag (duhuh zul je altijd voorhebben) maar het was liefde op het eerste zicht dus kon hem niet laten liggen, wordt mijn favorietste truitje al zal ik het misschien nooit durven aantrekken omdat je dat volgens mij niet kan wassen zonder dat de helft van de decoratie (glitters en opgenaaide dingetjes) eraf valt.

  4. Wij zijn ook soldenjagers, en dan nog het meest mijne Wim! Die weet altijd de kledij aan -70 procent er uit te zoeken! Wat e het meest opviel was het tweede truitje op de stapel, misschien omdat ik ook zoiets,heb van disigual, ( het enige wat me paste in de winkel, aheum ) al de rest was gewoon te klein, ook al was het xxl. Maar ik ga wel altijd een kijkje nemen! Hopelijk heb je toch veel plezier met je nieuwe bril!

    1. Ik heb ook een grote maat moeten nemen! Normaal past bijna niets me in die winkel, mijn schouders zijn te breed voor die smalle Spaanse maten zeker?? Dus heb geluk gehad (ook al was het geen solden…).

  5. Hier nog niet gaan soldenjagen… wel van plan. Ik heb een nieuwe gsm nodig. Heb eentje van 250 eur op het oog… mijn hart bloedt daar al van (van die 250 eur dus)… zoveel geld aan kleren uitgeven krijg ik echt niet over mijn hart :-/ Ik zou wel willen, maar ik ben gewoon te gierig van nature uit. Ben ook wel benieuwd naar de bril. 😉

    1. Ik ben zelf ook nog in blijde verwachten van de bril, als hij er is (hopelijk van ’t weekend??) post ik wel een foto! Zoveel geld geef ik liever ook niet aan een gsm, aan kleren daar heb ik dan weer geen probleem mee zoals je kan zien :p lalala.

  6. Ik denk dat ik soms toch wel teveel vrouwentrekjes heb want zo’n bedrag uitgeven aan kleren, daar heb ik ook geen moeite mee. Maar ja, een degelijk hemd of mooi pak kost al snel ettelijke euro’s. Goed gedaan van dat wandelen, wij ook afgelopen zondag een 10 km. Hond was bekaf (zijn baasjes minder).

  7. jij hebt de solden dus niet aan je laten voorbijgaan, LJ… 🙂
    Na het feesten kon je dus wel de overtollige calorieën kwijt op die wandeling

  8. Heerlijk geshopt zo te zien! En ik ben ook erg benieuwd naar je bril, is die rode nu goed gekeurd? En die storm…… Praat me er niet van, ik stem ook voor de blauwe luchten, veel lekkerder! Het leek wel herfst!

  9. Moest het bij eens één keer zijn, het vallen, dan zou ik al content zijn 😉
    Hier hebben we eigenlijk zo goed als niks last gehad van het onweer, buiten de regen, bliksem en donder. Maar van schade of zo zoals een paar weken geleden, helemaal niks.
    Gisteren sprak ik nog met ‘Saartje’ (blogje hierover is nog in de maak) over de solden. Ik denk dat ik dit jaar enkel een nieuw paar schoenen nodig heb voor op ’t werk, voor de rest heb ik alles nog voldoende 🙂

    1. Jaja teasen daar kun je wat van haha 🙂 ik zit met een grote blogleesachterstand die ik beetje bij beetje probeer weg te werken!!
      Verslijten jouw kleren dan zo traag? Meestal kan ik iets maar 2 seizoenen aantrekken en is het daarna zo uitgelepen, afgesleten of qua kleur vervaagd dat het op niets meer trekt.

      1. Ik heb vorige week nog een ‘longsleeve’ gedragen die ik al heb van mijn 18e, al 13 jaar oud dus 🙂 Daar is nog niks aan te zien want mijn ouders dachten dat het nieuw was. Ik draag wel een uniform op het werk dus dat scheelt misschien ook wat?

        1. Ja dat maakt zeker een verschil, toen ik in ’t hotel enkel zwarte broeken en witte hemden mocht dragen, versleet mijn vrijetijdskleding ook veel minder, terwijl ik nu altijd ‘vrijetijdskleding’ mag dragen.

  10. Succes je laatste week! Ik heb altijd plannen om aan het begin van jullie Solden naar Antwerpen te komen, maar het komt mij altijd net niet goed uit. Maar jij bent aardig goed geslaagd zie ik!

  11. Succes met de laatste week! Leuke aankopen, ik zou ook eens wat truien moeten aanschaffen :-).

    Die overschot tiramisu had je ook wel aan mij mogen geven ;-), I love tiramisu!! 😀

Reacties zijn gesloten.