[50books] Boektatoeage

Via Voetje kwam ik bij Petepel’s #50books vragen terecht, hét stokje voor de boekenwormen onder ons!

17. Welke door literatuur geïnspireerde tatoeage zou jij graag willen hebben?

Dan zou ik mezelf eerst de vraag moeten stellen: wil ik een tattoo?

Mmm. Mijn huid voor eeuwig verminken? En wat als ik keihard verdik? Of net enorm vermager? Als mijn huid veroudert en uitzakt? Dan trekt dat toch op niks meer?
En is dat niet gewoon heel erg marginaal – of voor marginale mensen die hun lijf van onder tot boven volzetten en bij voorkeur ook nog eens hun gezicht doorboren met allerlei piercings, groot en klein, en waarschijnlijk ook nog op andere, onzichtbare plaatsen gaatjes geprikt hebben?

Wat ben ik soms toch bevooroordeeld.

Want eigenlijk he, heel erg stiekem, wil ik wel een tattoo. Subtiel, maar achteraan op mijn schouderblad. Enkel zichtbaar bij warm weer, en niet op het werk want daar draag ik zelden korte mouwen. Of op de wreef van mijn voet, maar da’s al moeilijker omdat ik vaak pumps draag en dan wordt de aandacht meteen naar mijn voeten getrokken, mijn minst mooie lichaamsdeel vind ik zelf.

Maar ik zou niet weten wat er dan als tekening moest komen – een berg, dat zou nog het best bij me passen. Ongelooflijk wat ze zo kunnen tekenen, het is een echt kunstwerk (maar voor mij dan aub zonder mottige skilift):

Misschien eerder een tekst. Als het iets met boeken te maken moet hebben, dan bijvoorbeeld een opengeslagen boek of een stapeltje boeken.

Of zoals deze, dit vind ik een hele leuke:

En u, beste boekenworm? Wat wordt het bij u?

23 thoughts on “[50books] Boektatoeage

  1. Die matilda-tatoeage vind ik de max! Maar als ik echt een boekentatoeage zou nemen zou het ook een opengeslagen boek of een stapeltje boeken zijn, denk ik. Of een mooie quote uit een goed boek, maar daarvoor is de keuze te groot, vrees ik.

  2. Moesten ze me verplichten om een tattou te zetten, mogen ze mij een “dodo-vogel ” doen, . Maar zelf zou ik er zelf niet voor kiezen. T is al zot genoeg dat mijn dochter er een stuk of vier heeft!

  3. Ik zou toch eerst voor een t-shirt gaan of zo ;-). Ik wil wel een tattoo, maar heb nog geen idee wat, misschien een Chinees teken of zo, ergens net boven mijn enkel. Op mijn schouders, dan zou ik die zelf niet zien, dat zou ik te jammer vinden.

  4. Weet je wat ik nou echt wat voor jou zou vinden? Een sierlijk geschreven tekst die jou op het lijf geschreven is, die veel voor je betekent. want dat is in mijn optiek een vereiste voor een tattoo, hij moet vooral iets voor je betekenen, iets persoonlijks bevatten.

  5. Ik heb mezelf die vraag ook al vaak gesteld. Moest ik ooit iets laten zetten, wat dan, en waar? Maar ik heb ook dezelfde denkwijze als jij: wat als ik oud ben, verdik, vermager, en de meeste zijn echt wel marginaal vind ik. Alé van de tattoo’s die je het vaakst ziet vind ik dat toch. Maar misschien hebben 70% van de mensen die waarvan je denk dat ze er geen hebt misschien wel één?
    Wat ik dan ooit zou laten zetten weet ik echt niet. Misschien een rune? Dat heb ik altijd al schoon gevonden.

  6. Mijn echtgenoot heeft er een geweldig mooie laten zetten toen onze zoon werd geboren, hij is ook goed te doen voor een vrouw, misschien dezelfde als hij tussen mijn schouderbladen dan. Verder wil ik niets.

  7. Wel ik kan niet meteen een boekentatto bedenken, maar ….
    Ik heb er wel enkele. Ik heb muzieknoten op mijn scheenbeen (saxofoon en liefde voor muziek), ik heb een tribal op mijn gat (daar stond ooit een naam) en ik heb van mijn rechterschouder tot bijna halverwege mijn dijbeen ook een tattoo. Dat was op mijn 18 een kleine draak die ik in Thailand heb gezet, in NY heb ik er bloemen over laten plaatsen en nu is ze nog steeds niet afgewerkt, maar ze is niet kleiner aan het worden.
    In Madeira liet ik een vlinder op mijn pols plaatsen.
    En eerlijk, ik ben nog niet klaar.
    Ik ben ook niet marginaal, maar ik begrijp de vooroordelen wel. Ik heb ooit de vraag van een klant gekregen die me al een paar jaar kende en voor het eerst mijn tattoo zat of ik hem ging aframmelen !!??
    Neen, ik heb een deftige functie, ik zit niet onderaan de voedselpiramide, maar ik vind tattoos gewoon erg mooi. en ze zijn ook erg persoonlijk. Ik zet niets om zomaar te zetten.

    1. Ik vind dat ook niet marginaal als ze mooi zijn, maar je hebt zo’n type mensen… Enfin. Daar behoor jij natuurlijk niet toe, tot die groep 😀

  8. Als ik ooit een tattoo plaats, dan is het zo eentje die je met een natte spons kunt zetten. Ze blijft hooguit een week staan en dat vind ik voldoende. Zo een anker van Popeye 🙂

Reacties zijn gesloten.