Tag: I love summer!

U zag dit vragenlijstje vast al circuleren in blogland, en ook ik kon natuurlijk niet achterblijven met het invullen…

1. Wat is jouw favoriete nagellak voor de zomer?

Ik probeer mijn nagellak altijd af te stemmen op wat ik draag; zo houd ik de helft van mijn verzameling opzij voor de herfst/winter omdat daar herfstkleuren en glitters tussenzitten die ik bij mijn zomerkleding niet vind passen. Geef mij nu maar knalgeel, fluo-oranje, Barbieroze, grasgroen en helderblauw, dat fleurt deze grijze zomerdagen tenminste een beetje op!

 2. Waar gaat jouw reis naartoe deze zomer?  Of blijf je lekker thuis?

Breek me de bek niet open over op reis gaan… Het is een nachtmerrie om tot een beslissing te komen dit jaar. Er zijn nog zoveel bestemmingen die ik wil bezoeken dat ik er niet uit geraak. Polen, Engeland, Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal, ’t is allemaal al de revue gepasseerd. Het meest logische zou zijn als we nu een bestemming zouden kiezen waarvan ik een reisgids heb staan, dan is de keuze meteen beperkter én heb ik die niet voor niets gekocht.

3. Wat draag jij het liefst met warme temperaturen?

Een pak volledig bestaande uit ijs of alleszins lekker fris water. Of eentje dat de zonnewarmte afketst. Of eentje dat je lichaamstemperatuur continu op een behaaglijke hoogte houdt. Als dat toch kon! Helaas moet ik mij dan in flutkleedjes proppen en toevallige passanten doen afzien met mijn melkflessen van benen, waarvoor op voorhand al mijn excuses. Op het werk is het aircokoud – niet fris, nee, maar kippenvelkoud – dus daar draag ik een lange broek of neem ik een extra trui mee.
Als er een hittegolf over het land rolt droom ik van de perfecte wereld waarin de temperatuur altijd tussen de 20 en de 25 graden schommelt, een wereld waarin je kan rondhuppelen zonder te zweten, een wereld waarin je kan nadenken en ademen zonder het gevoel te hebben dat je hersens aan het smelten en je longen aan het verdrinken zijn… Enfin. Om maar te zeggen dat ik (vochtige) hitte haat.

4. Wat is jouw ultieme zomerhit? 

Elk liedje dat lekker blijft hangen, zoals het oeroude Love generation, en dat is het enige waar ik nu kan opkomen, het moet de afwezigheid van de zon zijn.

5. Welke sandaaltjes ga jij deze zomer verslijten?

Ik draag geen sandalen, ik heb een hekel aan mijn tenen en draag dan ook zo vaak mogelijk gesloten schoenen. Als het echt warm is dan kies ik in mijn vrije tijd graag voor Birkies – geen zicht maar wel comfortabel. Het paar dat ik al een jaar of twee heb begint danig te verslijten dus wie weet is het wel eens tijd voor een nieuw.

6. Wat is jouw favoriete zomergeur? 

Kokos, zonder twijfel. Of iets fris zoals Acqua di Gioia.

7. Wat draag jij als je gaat zwemmen?  Een badpak, bikini, tankini? 

LJ doesn’t swim. Tenzij op vakantie of andere gelegenheden waarbij er niemand is die ik ken (buiten misschien het lief), vermijd ik zwembaden als de pest. Ik kan niet zwemmen en heb geen “bikinilijf”, maar als het echt moet, wring ik mij in mijn rode of mijn bruine bikini, die ik allebei al heb zolang ik me kan herinneren (ik heb nooit een andere bikini gehad) en die dus allebei net dat ietsje te klein zijn. Maar een nieuwe gaan kopen, no way, ik heb er een hekel aan om mij volledig uit te kleden in een kleedhokje!

8. Welke lipsticks schreeuwen zomer?  

Ik gebruik geen lipstick, enkel Labello. Mijn favoriet van het moment is Soft rosé maar die gebruik ik winter en zomer natuurlijk

9. Wat is je favoriete zomerdrankje?  

Cocktails, baby! Graag zoet of fruitig. Laatste nieuwe ontdekking: Tequila Sunrise!

10. Wat zijn jouw ultieme zomer musthaves?  

Een huis met rolluiken en voldoende mondvoorraad en een ruime dvd-collectie en extra vrije dagen van ’t werk om relaxed te kunnen wachten tot de hittegolf gepasseerd is.

21 thoughts on “Tag: I love summer!

    1. Ik zit zelden aan een strand met 35°, of alleszins niet vrijwillig. En ja dan moet ik in het water gaan als ik niet wil afsterven. Maar dan zwem ik niet, dan sta ik gewoon in ’t water 😉

  1. Ik beweerde bij hoog en bij laag dat ik in Zuid-Spanje niet zou zwemmen. Maar omdat tante had gezegd dat ik dan wel een badpak van haar kon lenen en dat idee mij zo tegenstond, heb ik toch maar mijn badpak zelf meegenomen. Maar toch ging ik niet zwemmen. Dag 1 en Tita lag al in de zee! Haha!

  2. LJ, je hebt wel geluk deze tijden. De laatste keer dat er nog een hittegolf was in Belgie (en dan niet de meteorologische waar ze 3 dagen op rij boven 25 graden al klasseren als hittegolf) is toch al een hele tijd achter ons. Als badpak het probleem is, dan is misschien een naturistenstrand aangewezen ?

    1. Ik ben niet ongelukkig over het weer momenteel neen 🙂 Die 3 dagen hitte”golf” van onlangs waren al erg genoeg voor mij…
      Haha, grapjas! Dat durf ik niet!

  3. Ha, ik zwem ook niet. Geen probleem met mijn lijf tonen, ik zwem gewoon niet graag. Een duik in het water ter verfrissing tot daar aan toe, maar meer dan dat doe ik niet. Blij te horen dat ik niet alleen ben.:)

  4. Het lijkt misschien raar, maar ik heb geen korte broek. Ik draag altijd lange jeansbroeken, zomer en ’s winters. Dus zo wit zal uw benen wel niet zijn tegenover de mijne waarschijnlijk =)

      1. Al zwetend =) Maarja, als je niet anders hebt (of wilt. Wat jij hebt van schaamte in badpak heb ik met angst voor bekijks => littekens op mijn benen door operatie)

  5. Niet van de zomer houden,……dat is speciaal,……..maar het behoort ook tot mijn kronkels, alleen onderga ik elk jaar opnieuw dezelfde marteling om me naar een land te begeven waar de temperatuur boven de 35°kruipt,…….maar ik zwem wel graag en die bikini, het is niet perfect het lijf, maar ik heb er met leren leven,…….:-) :-),……

  6. Ik toon mijn lijf ook niet meer graag maar ben verleden week toch lekker (in mijn ondergoed !) in de pool gesprongen. Lekker leuk. En laat de collega’s nu maar kletsen … 😉

  7. Mij zal je ook niet snel zien zwemmen hoor. Met mijn ex een paar keer, maar ik heb veel te veel schrik om mensen tegen te komen die ik ken – ik heb ook in de verste versten geen bikinilijf, en drie maand diëten heeft nog niet veel geholpen. Ik weet ondertussen niet meer hoe schoolslag gaat waarschijnlijk :p.

  8. Hahahaha je bent een beetje anti zomer heb ik het idee. Leer er gewoon van te genieten, ja het is warm maar in de winter kan ik alleen maar verlangen naar deze temperaturen. Dan heb ik tenminste geen ijspootjes haha.

    1. Ik probeer eraan te wennen, 25 graden gaat nog maar zodra de 3 in de buurt komt wil ik ergens in een donker, koud holletje wegkruipen :p

  9. Ooooh een zomerhater!!! Hoe is het mogelijk. Ik sta wel te kijken van de opmerking dat je een hekel hebt aan compleet uitkleden. Jij als shopoholic! !

    1. De pashokjes zijn niet mijn favoriete plek neen, ik heb altijd schrik dat er iemand kan binnenkijken of dat het gordijn ineens wordt opengetrokken!

Reacties zijn gesloten.