[Fotomuur] Dreiging

In ons Droomappartement wil ik fotomuren integreren. Ik zal op mijn blog een aantal van die foto’s aan jullie tonen, in lijn met mijn goeie voornemen om terug wat meer met fotografie bezig te zijn, en dan moet u maar zeggen of ze goed genoeg zijn voor aan de muur. Momenteel zijn er vier thema’s: Familie, Vrienden, Ons, en Vakantie, waarbij ik u om anonimiteitsredenen helaas uiteraard enkel foto’s uit de vierde categorie kan tonen.


2010_07_16 - Copy

Naast staren naar bloemen durf ik ook wel eens tegen de venster plakken om de lucht te bewonderen. Van op mijn kot keek ik uit op het zuidwesten en mocht ik dus verschillende, prachtige zonsondergangen meemaken. Niet dat dit een zonsondergang is, maar enfin.
De foto roept gevoel bij me op door de dreiging van de wolken, en door de verschillende soorten wolken: vooraan zo’n duistere pluk die niet veel goeds voorspelt, in het midden een dunne sluier waar de zon doorheen probeert te breken, en onderaan, vlak boven de horizon, van die schattige watten.
Qua compositie is alles sterk horizontaal en op te delen in drie à vier delen, door de drie soorten wolken en dan de bomen en de bovenkant van een lantaarnpaal met daarop een koppel duiven.

Ik heb de foto bewerkt qua kleuren en ik weet niet of dat zo geslaagd is. Hieronder zie je de originele foto:

2010_07_16 - Copy (2)

Uw eerlijke mening en alle tips zijn méér dan welkom!

19 thoughts on “[Fotomuur] Dreiging

  1. Ik vind hem knap, vooral de bovenste! Maar ik denk dat dit een foto is die je apart en in het groot moet ophangen en niet in een compositie met meerdere foto’s want dan verliest hij volgens mij zijn effect.

    1. Pff, zoals de meeste andere foto’s… Misschien moet ik ze gewoon laten printen en dan afwisselen, volgens de seizoenen of volgens mijn gemoed… zodat als mensen deze foto zien hangen, ze weten: oeioei, oppassen, LJ is slechtgezind! Mwhuahaha.

  2. Ik kies voor de versie in kleur. Dan zou ik bepaalde stukjes erin oplichten (bijvoorbeeld het gedeelte van de bomen is vrij donker) en de kleuren van bepaalde wolklagen nog feller laten uitkomen (meer contrast). De versie in sepia vind ik nogal flets en te donker. Maar da’s mijn mening 😉

  3. Ik vind het een beetje een sombere foto, heel mooi, maar ik zou hem persoonlijk niet in mijn huis hangen, hij straalt een zekere tristesse uit, vind ik. Maar k weet niet waarom hoor! Gewoon een gevoel.

  4. Prachtige foto; ik vind de originele het mooist, de andere is me wat te “bruin” (ik zie liever grijs/blauw dan bruin, vandaar). Wordt het niet moeilijk kiezen als je tussen veel foto’s moet kiezen?

  5. Ik vind beide foto’s wel mooi. Een idee dat nu bij mij opkomt: de foto nog meer bewerken zodat je vier versies hebt en dan in een vierkant ophangen?

  6. Tussen de twee vind ik de kleur versie beter dan de sepia versie. Die mist wat diepgang vind ik. Misschien beter in grijstinten zetten en dan wat spelen met contrasten in de wolken waardoor je ze wat op licht, dan heb je het effect alsof er bliksems in ontstaan.

  7. Mooie foto’s sowieso. Mijn voorkeur gaat naar de sepia versie, persoonlijke smaak. Zal indrukwekkend zijn indien op posterformaat gedrukt.

  8. Met deze weet ik het even niet. Ik vind hem zeker mooi maar voor de fotomuur? Ik ben nog niet overtuigd maar ik kan er niet de vinger op leggen waarom…

  9. Ik sluit me bij deze even bij Esra aan, ik denk dat her vooral aan ligt dat je voorgrond erg donker is waardoor je onderkant een zwart vlak wordt. Met photoshop makkelijk op te lossen, linkje zit in de inbox van FB 😉

Reacties zijn gesloten.