[Fotomuur] Tulpen

In ons Droomappartement wil ik fotomuren integreren. Ik zal op mijn blog een aantal van die foto’s aan jullie tonen, in lijn met mijn goeie voornemen om terug wat meer met fotografie bezig te zijn, en dan moet u maar zeggen of ze goed genoeg zijn voor aan de muur. Momenteel zijn er vier thema’s: Familie, Vrienden, Ons, en Vakantie, waarbij ik u om anonimiteitsredenen helaas uiteraard enkel foto’s uit de vierde categorie kan tonen.

Fotomuur 4 is een beetje een speciale. Ik noem hem wel ‘Vakantie’ maar hij zou eerder ‘Varia’ moeten gedoopt worden. Er komen geen mensen voor op deze foto’s, of toch zo weinig mogelijk. Het zijn foto’s van landschappen, gebouwen, plaatsen, bloemen, beelden die mij op de één of andere manier nauw aan het hart liggen en daardoor ook zo moeilijk te selecteren én te combineren zijn doordat het om zeer uiteenlopende onderwerpen gaat. Ik weet dus niet of ik het effectief ga doen, omdat ik vrees dat het effect van al die foto’s als ze op zichzelf staan, zal verdwijnen als ik ze allemaal bij elkaar, door elkaar, naast elkaar aan een muur hang. Hoe groot moet ik ze laten drukken? Zou ik het wel doen? Wie heeft er wat aan, buiten Mezelf? Wie hang ik naast wie? Zullen mensen mij niet pedant vinden met mijn amateuristische plaatjes? Misschien is het beter enkele foto’s te selecteren, een stuk of vier in plaats van oneindig, en af en toe af te wisselen?

Kopzorgen!

Dit is alvast de eerste foto die de selectie heeft gehaald.

DSC_0023

Ik heb een zwak voor kleuren. De kleuren van bloemen fascineren me omdat ze nooit hetzelfde zijn en je de prachtigste combinaties te zien krijgt. Jammer dat bloemen in huis altijd zo snel verwelken; later wil ik een tuin vol tulpen in alle kleuren – onder andere. In deze foto vind ik het contrast van de lichte kleuren op de voorgrond met de zwarte/donkere achtergrond mooi, en het spel van licht en schaduw van de tulpen zelf. Jammer genoeg zit de scherpstelling niet helemaal juist, want ook de voorste bloem is niet volledig scherpgesteld, maar de foto dateert van in de beginperiode van mijn spiegelreflex, kort vóór de macrostand uitproberen op alle voorwerpen die ik tegenkwam, mijn favoriete bezigheid werd. Het is de drieëntwintigste foto die ik met de spiksplinternieuwe kodak maakte dus in feite niet meer dan een ‘probeersel’.

Uw eerlijke mening en alle tips zijn méér dan welkom!

27 thoughts on “[Fotomuur] Tulpen

  1. Prachtige foto! Misschien kan je met foto’s in gelijke tinten werken, wat het best bij het kleur van het interieur past. Je kan ook foto’s allemaal in een zelfde kleur zetten, een roze trein , een roze tulp, een roze peer, ik zeg zo maar wat, kan ook tof zijn en je kan dan wel verschillende thema’s gaan gebruiken.

  2. Deze is prachtig. Je kan de geselecteerde foto’s naast elkaar leggen en zo de samenstelling maken. De grootte van de afdrukken bepaalt de ruimte en de hoeveelheid.

  3. Hele mooie foto.
    Zou ik hem zelf hangen…. Neen, maar dat neemt niet weg dat ik op bezoek bij jou zou denken “amaai wat een prachtige foto, zou ze die zelf gemaakt hebben?”
    Die foto van je banner, maakt die geen kans. Daar ben ik zo verliefd op!!!!

  4. De foto vind ik ook heel geslaagd, eigenlijk vind ik bijna alle foto’s die ik niet zelf neem geslaagd 🙂 Die is echt wel mooi maar ik kan me er niet zo direct een hele ‘collage’ bij voorstellen. Mss moet je inderdaad zelf verschillende foto’s bij elkaar leggen en zien wat jij goed vind samengaan. Zwart -wit foto’s met een felgekleurde ertussen kan ook heel mooi zijn maar dat is ook afhankelijk van hoe het interieur eruit ziet.

  5. Als je hem ophangt, dan denk ik inderdaad dat je het best de rest ook aanpast, zelfde stijl en kleuren,….of met dezelfde kleur van accesoires werkt, gaan jullie voor witte muren, vind ik ook een belangrijk detail!!

  6. Hoi!
    Leuke foto.
    Mijn zeer eerlijke mening: ik vind de zwarte achtergrond een beetje te hard.
    Misschien kan je met de fotografie kennis die je nu hebt een nieuwe tulpenfoto maken?

    Is net leuk een persoonlijk toets in het interieur!

    Ik ben ook zot van Tulpen en had een hele bak vol in tuin 🙂
    Dat en pioenrozen: ❤ en mijne Wengelia! 🙂

    1. Daarmee bedoel ik niet dat ik de foto niet goed vind hé maar omdat je zelf aangaf dat hetvin het begin van je leerproces was en zo. Ik zou het niet beter kunnen 🙂

      1. Ik zou niet durven beweren dat ik nu een betere foto zou nemen hoor… Ik kan nog altijd niet goed werken met mijn camera, na 3 jaar ken ik nog bijlange niet alle mogelijkheden en knopjes! Dus bij deze kan ik het excuus gebruiken dat’t in’t begin was 😉

  7. Hele mooie foto, maar inderdaad jammer dat geen van de bloemen er echt scherp op staat. Dat gaat je beletten om hem al te groot te printen. Maar als dit een van de kleinere foto’s wordt, dan kan het denk ik. Compenseer ‘m met (grotere) foto’s die wel haarscherp zijn, dan komt het goed!

      1. Ik heb stiekem even met je foto zitten photoshoppen, gewoon, omdat ik dat leuk vind, maar met de juiste tools kun je die die voorste bloem er echt wel uit laten springen. Ik heb ‘m iets scherper gemaakt (iets wat maar in beperkte mate kan maar alle beetje helpen) en de andere bloemen, vooral in de hoeken, wat doffer van kleur. Meteen een verschil!

        1. Ik ben niet zo’n Photoshopmens, daarmee wil ik zeggen dat ik dat programma niet heb, laat staan dat ik weet hoe eraan te beginnen 😦

          1. Ik kan je emailadres niet vinden maar als je me even een mailtje stuurt kan ik je laten zien hoe het wordt. Het is echt een kwestie van 5 minuten!

  8. Je hebt gelijk met je scherpte al vind ik dat niet echt storend. Je zou de foto nog iets op kunnen krikken in photoshop, of ben je daar helemaal op tegen?

  9. Ne hele mooie foto, maar hij doet me een beetje denken aan die tulpenprint van de Ikea?
    Dat is een compliment voor de foto, maar je hebt wss veel andere foto’s die veel unieker zijn.
    Maar dat is mijn mening hé

Reacties zijn gesloten.