[girly] Shoes!

Heren, dit is een vrouwenpost. Maar wel een kleurrijke vrouwenpost.

U weet, ik heb mijn verslavingen. Iedereen heeft zijn verslavingen. Voor mij zijn dat onder andere chocolade, fruitella’s, enfin eigenlijk alles waar suiker in zit, lezen, schoenen en nagellak.

Van nagellak heb ik zo’n zeventig potjes.

Schoenen iets minder. Ik moet u teleurstellen: het exacte aantal vastkrijgen lukt mij nooit omdat er altijd een deel van de schoenen opgeborgen ligt, naargelang het seizoen. Zolang ik ze altijd netjes in de kast krijg, maakt er niemand een probleem van al kan ik u zeggen dat, hoe meer schoenen, modellen en kleuren je hebt, hoe moeilijker het wordt om een paar te vinden dat perfect bij je outfit past.

Héél moeilijk…

Bij de vorige kleerkastwissel, intussen enkele weken geleden, die ik trouwens enorm betreur aangezien het echt herfstweer is en ik véél zin heb om de laarzen terug boven te halen, heb ik ineens ook grote kuis gehouden. Vroeger had ik de gewoonte goedkope schoenen te kopen, als in 50 euro voor een paar laarsjes (ja mannen, dat is goedkoop!) die bijgevolg niet van leer zijn en na één seizoen ofwel vanbinnen, ofwel vanbuiten, ofwel allebei zijn versleten. Om nog te zwijgen van de zolen die meestal zo dun zijn dat je elke oneffenheid in de stoep doorheen je hele voet voelt steken. Enfin. Pas op  ik had zo een zwart paar laarsjes dat bij alles paste en dat ik heel graag droeg ook al had ik er altijd ofwel koude ofwel natte ofwel zere voeten in. Ik moest dan ook van mijn hart een steen maken en heb al die versleten, de laatste twee winters ongedragen plastieken, oude, afgedragen of favorietste schoenen inclusief de herinneringen weggegooid weggegeven aan een kledingbox. (Weer minder rommel om te verhuizen, ook!)

Het was een schrijnend grote stapel, maar het moest. 

Om to the point te komen: ik wou u mijn nieuwe pumps tonen. Maar om tot een fatsoenlijke climax te komen met deze blogpost, toon ik u éérst mijn kast met normale (saaie) pumps en sandalen en sneakers en ballerina’s en Birkies.


DSCN3392

Om het u gemakkelijk te maken, heb ik een deel van mijn schoenen geteld – omdat ik lui ben, enkel de pumps. Ik kom uit op zeventien stuks, waarvan er trouwens drie niet op de foto staan. Dat valt nog mee hè?

Ik kocht ze vorige week, in een vlaag van de zon in mijn hoofd: een knalgeel paar, en eentje met een bijna exotische print dat iets minder comfortabel zit maar me wel enorm sexy doet voelen. Hierbij een foto van mijn instant blij zomergevoel veroorzakende kleurenschoenenplank in mijn rode boekenkast.

DSCN3388

U ziet dat de gele eigenlijk dezelfde zijn als de groene – maar dan in een andere kleur – maar die groene kocht ik vorig jaar en die gele waren to die for zo vrolijk en de groene zaten vrij goed dus ik wist dat de gele ook goed zouden zitten et voilà, de deal was bezegeld.

En u? Koopt u wel eens dezelfde schoenen? Hoe ziet uw schoenenkast eruit?

28 thoughts on “[girly] Shoes!

  1. Die nieuwe pumps vind ik echt leuk! Maar zooooo veeeeel schoenen zeg. Jij draagt trouwens wel echt hoge hakken. Ik koop meestal schoenen met iets lagere hakken.

    1. Ik speel vals: de echt hoge hakken gebruik ik niet voor afstanden mee te lopen. Juist voor op kantoor rond te wandelen (naar de printer en terug bv :p) of voor op een feestje waarvan ik zeker ben dat ik ga kunnen zitten.

  2. Heel mooi, je zomer-pumps-plank!
    Ik heb volgens mij nog nooit dezelfde schoenen gekocht, maar heb wel een hele schoenenkast vol.

  3. Wel je gaat dit mss niet geloven, maar zoveel schoenen heb ik niet en zal nooit 2 paar dezelfde kopen maar dan in een andere kleur, begin ook af te stappen van die hele goedkope hoewel de verleiding blijft :-), want vaak zitten ze heel slecht :-), alleen voor zo van die zomersandalen maak ik nog een uitzondering,…..liever 2 paar goede dan 10 slechte, maar dat is maar een fenomeen dat ik pas begin toe te passen 🙂 :-), ouder en wijzer???

  4. Ik heb alleen een schoenrekje en nog een lade (met oude schoenen) dus zeker geen 17 paar pumps. Ik zal dit jaar geen nieuwe kopen, denk ik, maar eerst verslijten wat ik nog heb.

    1. Ik merk dat ik het moeilijk heb met schoenen “verslijten”. Zeker de paren die ik graag draag.. Dus dan wissel ik liever af zodat ze ook maar langzaam verslijten. Ja ik geraak nogal snel gehecht aan spullen…

  5. Ik heb nogal moeilijke voeten om goede schoenen te vinden en omdat mama de dochter van een schoenmaker is moet ik al opletten met wat voor schoenen ik thuis kom 😉

    Ik heb heel veel schoenen van Think (10 paar denk ik), een paar Birckenstocks, sandalen en aanstekers (ken de precieze naam niet) uit de Aldi

  6. Aheum, met sletsen, en sportschoenen, erbij kom ik heel misschien aan tien paar. wat ik effectief draag om buiten te komen, zijn een paar sneakers van nike, een paar ortho sandalen, idem, schoenen met een hak en mijn lelijke maar heel makkelijke zwarte schoenen, die binnenkort vervangen worden. Verder heb ik nog één paar mooie laarzen, die ik helaas alleen kan dragen om eens op restaurant te gaan, of zo, en een paar donkerbruine laarzen, die ik al vier jaar heb en nog heel weinig draag. Aja en dan zijn er nog de zwarte schoenen met een hakje van het trouwfeest van mijn zoon, die ik ook een uurtje of twee aan mijn voeten kan houden!

  7. Ik koop nooit dezelfde schoenen, zelfs niet in een andere kleur 🙂 Maar ik moet toegeven, veel pumps lijken toch goed op elkaar. Hoe mijn schoenenkast er uit ziet: bomvol met schoenen die ik eigenlijk niet meer draag maar toch niet wil weg doen want je weet maar nooit. De winterschoenen en laarzen zitten in terug in hun doos en staan gestapeld naast de schoenkast. De zomerschoenen en sandalen zitten ook in hun doos maar die staan netjes op rij en op elkaar op een (lange) plank in de garage. Zo heb ik een duidelijk overzicht wat waar zit, gemak voor alles 😉

    1. Ik had ook die mening van niet weggooien want je weet maar nooit. Maar zo zitten al mijn kasten vol met rommel voor “je weet maar nooit”. Pff…

  8. Ik haat schoenenshoppen, ik weet, echt onvrouwelijk, maar eer dat ik mijn goesting heb gevonden zijn we twee jaar verder… Al mijn schoenen zijn versleten of er is wel iets stuk aan, maar ik weiger nieuwe te gaan kopen omdat ik daar zó slecht gezind van word :p

    1. Schoenen zijn juist het makkelijkst om te shoppen: je moet je nl niet helemaal uitkleden… Lekker gaan zitten en passen maar. Maar da’s mijn mening he 🙂

  9. Oooh die gekleurde pumps! Mijn pumpsverzameling is ook een kleurrijke. Eigenlijk is mijn gehele schoenenverzameling (ik heb zo’n 15 paar) best kleurrijk. Helaas ontkom ik er niet aan om af en toe voor iets neutraals te gaan, tenslotte moet ik wel bij al mijn kleding wat kunnen dragen.

  10. Wat berg jij je schoenen netjes op. Het lijkt wel een winkel. Bij mij ligt alles kriskros door elkaar heen. Ik heb overal schoenen, in het schoenenrek, maar die is te klein geworden, dus een aantal liggen gewoon opgesteld in rijen in het gangpad boven bij mij. Ik heb nog schoenen in de slaapkamer staan.,..en in mijn auto liggen nog een stuk of 6 paar. Je weet maar nooit wanneer je eens van schoenmood veranderd gedurende dag…:)

  11. Ik ben afgekeurd als vrouw geloof ik, heb zojuist al mijn schoenen geteld en kom uit op (schrik niet) 9 paar! Ik zou niet weten wat ik meer zou moeten eerlijk gezegd haha

  12. Je zegt dat die gele en groene hetzelfde zijn, maar toch ook de rest wat daar staat, gewoon een andere kleur, of is dit nu een typische mannen-opmerking?

  13. Haha zie ik daar de Billy schoenenkast??
    (ook wel de Billy boekenkast met meer planken voor schoenen genaamd?)

    Ik heb zo een 30 paar schoenen.
    Ook voornamelijk goedkope al ben ik daar wel grotendeels vanaf gestapt.
    Mijn liefde voor giga hakken is ook aan het minderen het laatste jaar, sinds ik van PA naar schoolmedewerkster ben gegaan is mijn kledingstijl mee geevolueerd.
    Kword oud jong! 😉

Reacties zijn gesloten.