[50books] Wat is je favoriete leesplek?

Via Voetje kwam ik bij Petepel’s #50books vragen terecht, hét stokje voor de boekenwormen onder ons!

3. Wat is jouw favoriete plek om een boek te lezen?

Mijn top drie…

3. In mijn rode zeteltje, benen over de leuning, dekentje om me heen… en wegdromen maar. Helaas valt dit weinig voor want als ik in dat zeteltje zit, is het meestal om tv te kijken.

upload
Het is echt wel rood ook al lijkt het hier knalroze, maar rode dingen pakken nu eenmaal nooit goed op de foto.

2. In bed. ’s Avonds voor ik ga slapen – dat is een groot risico en vermijd ik liever, omdat ik de tijd dan algauw uit het oog verlies en ik te weinig slaap krijg. ’s Morgens is het mijn favoriete wakker-worden-moment: terwijl het lief nog ligt te ronken, duik ik bij het eerste daglicht in een boek.

1. Op de trein. Ik zou uren aan één stuk op een trein kunnen zitten. Het blijft mijn favoriete vervoersmiddel want als ik even genoeg heb van het lezen, is naar buiten, naar het voorbijglijdende landschap staren een welkome afwisseling. Waar ik niet tegen kan, zijn mensen die op de trein luid zitten te kwebbelen en te lachen of schaamteloos met het volume open naar muziek luisteren of een film kijken, of een krijsend kind. Ik heb rust nodig om me heen; vroeger kon ik dat lawaai makkelijker blokkeren door me in de wereld van het boek op te sluiten maar dat lukt mij nu minder. Gelukkig zijn de pendelaars op mijn trein over het algemeen stille mensen.

 En u? In welk hoekje kruipt u het liefst met uw boekje?

15 thoughts on “[50books] Wat is je favoriete leesplek?

      1. haha nee, hier staat een afbeelding!
        en dat we het in de weba kochten en voor hoeveel,
        ‘k had er echt geen benul meer van!
        waar een blog al niet goed voor is 🙂

  1. Favoriete leesplekken: ook de trein (al reis ik daar jammer genoeg veel te weinig mee wegens geen spoorlijn in de buurt), tenzij het landschap (te) mooi is en een van mijn zetels (voor het beste resultaat moet de pc dan wel uitstaan). En vorig jaar heb ik ontdekt dat als je in het ziekenhuis ligt, lezen ook een goede manier is om de tijd te verdrijven (maar ik zou daarvoor toch niet speciaal naar het ziekenhuis gaan …).

  2. Ik lees zelden nog een boek maar wanneer ik het wel doe is dat zoals ik blog : in de longchair, boek op mijn schoot, lichtje boven mijn hoofd en poes tussen mijn kuiten.

  3. In mijn hangmat! Mijn hangmat in een schaduwrijk hoekje van de tuin op een warme dag, dat is het enige wat me er überhaupt toe kan brengen om te gaan lezen 😉

Reacties zijn gesloten.