[Girly] De nagellakjes in december-januari

Nikon Coolpix 018

WAARSCHUWING: dit postje is bedoeld voor een strikt vrouwelijk publiek. Zouden er echter heren zijn die ook eens een nagellakje willen uittesten, ik assisteer u gráág. 

Het was hoog tijd voor een overzichtje want ik heb véél gelakt de laatste weken.

Stuk voor stuk mooie kleurtjes maar voor mij sprongen het goud (Catrice “Oh My Goldness!”), het opvallende doch herfstige geel (Catrice “Yellow Sub-Mandarin”) en het nog erg classy terracottaroze (Kiko “Rose Terracotta”) en het paarsrode (Kiko “Cherry Red”) er bovenuit.

Valt het op dat ik een bezoekje aan het Kruidvat heb gebracht, vlak vóór de jaarwisseling? Had er in één klap een aantal mooie herfst- en feestkleurtjes bij dankzij Catrice, een merk dat me bovendien goed bevalt. Mijn verzameling potjes is trouwens serieus aangegroeid; heb in 2012 ongeveer dertig kleurtjes bijgekocht, waardoor ik in totaal aan een stuk of zeventig zit, waarvan ik er nog geeneens vijftig effectief heb gebruikt (zie overzicht van de swatches hier).

Ik moet dus nog heel wat lakken!

#30 girly stuff3

25 thoughts on “[Girly] De nagellakjes in december-januari

  1. Mooie kleuren! En mooi gelakt ook, ik krijg dat toch zo mooi niet :-). Ik moet nu naar de kine voor mijn enkels, vind ik wel een reden om mijn tenen ook te lakken. Dan gaat het aantal kleurtjes sneller ;-).

    Waar koop je die van Kiko? Ik ben momenteel beperkt tot Nivea (oude dan, die hun make-upafdeling is gestopt toch he?), L’Oréal (die hebben ze zelfs in de Delhaize, héél gevaarlijk – maar met geïntegreerde topkoot) en Essie (wel duur, maar grotere potjes).

    1. Catrice vind ik ook erg goed! Ik wist eigenlijk niet dat Nivea ermee gestopt was, alleszins zwoer ik vroeger bij hun nagellak met als gevolg dat ik dus heel wat van die potjes heb hoewel ze eigenlijk te duur zijn (ong 9 euro per potje). Essie koop ik dus bv ook nooit… behalve die voor stevigere nagels. Kiko is een Italiaans merk en hebben ze niet in België, wel bv in Frankrijk of Duitsland. Maar goed ook, voor mijn portemonnee…

  2. Van Catrice heb ik Copper Cabana (uw 4de foto? Lijkt er heel erg op) en Lavender On Agenda, paars-grijs van kleur en mooier in het flesje dan op de nagels…het kan al eens tegenvallen. Goud en geel zijn niet zo mijn kleur maar dat zal niet alleen verschil van smaak zijn, de leeftijd speelt ook mee 😉

    1. Jep idd die staat ook mee op de foto. Vind ik ook een schoon kleurtje! Eigenlijk moet je de kleurtjes testen in de winkel maar dat is niet altijd even praktisch of mogelijk natuurlijk!

  3. Er zitten er twee bij die ik echt ongelooflijk mooi vind. Toch wel niet twee van kiko zeker 🙂
    Ben zelf een beetje verslingerd aan de lakjes van OPI op dit moment.

    1. OPI heb ik nog niet geprobeerd. Hoedanook mijn goede voornemen is van niks meer te kopen tenzij Kiko omdat dat beter is voor de portemonnaie… aangezien er zich geen in België bevindt 😉

  4. ik ga voor nummer 6 en nummer 8!
    (heb ik wat gewonnen?)
    ik ben wel gek op die geur van nagellak,
    en met mijn twee madammen hier indertijd
    (toen de kleinen nog thuis woonde)
    was het hier regelmatig dope-day 🙂
    leuke dag!

  5. Amai jij kan mooi lakken, 1 hand lukt, maar dat linkerhand dat is meestal een ramp. Ik moet terug beginnen want ik bijt mijn nagels af als ik ze niet lak en ik heb teveel lakjes om ze niet te lakken

  6. Ik moet dringend terug wat meer lakken. De laatste tijd ben ik daar vaak te lui voor. Ik ga misschien deze zomer of tijdens de Paasvakantie een paar dagen naar Berlijn. Misschien kan ik dan ook eens Kiko-lakjes proberen (ik heb er eentje cadeau gekregen van mijn tante toen zij vorig jaar in Berlijn is geweest met de tantes en nonkels).

  7. Grijns, we hebben dezelfde: die paarse 😀 Waanzinnig toffe kleur! Heb je trouwens wel eens effect nagellak geprobeerd? Zoals crackling nagellak?

    1. Is dat met van die magneetjes?
      Goh al die speciallekes zijn niks voor mij, ik moet dat erop kunnen lakken en that’s it, maar wie weet als ik dat ooit beu ben 🙂

Reacties zijn gesloten.