[365Questions] part 3

Via verschillende blogs is deze nieuwe hype tot bij mij komen overwaaien: dagelijks één vraag beantwoorden. Ik beantwoord elke week de leukste vragen.
De volledige lijst vind je hier.

Vandaag bedroeg de temperatuur…

Niet onder de 5 graden volgens de thermometer, maar door die ijskoude wind vriest mijn vel er bijna af. Nuja alles is beter dan sneeuw en ijs. (Ja ik kan tegen regen.)

Hoeveel heb je bij je laatste bezoek aan de supermarkt uitgegeven?

In de 80 euro, maar er zat nog 30 euro aan drank in voor iemand anders, dus eigenlijk maar net over de 50 euro. Afschuwelijk bedrag als je weet wat er in onze kar lag – echt niet veel.

Morgen ga ik…

Naar His Hometown om twee weken na de feiten op bezoek te gaan bij denBompa voor zijn verjaardag. ’s Avonds doen we van afhaalchinees bij Afrodite thuis. In de voormiddag hopelijk langs de Aveve!

Wat was je laatste grote aankoop?

Ik doe niet veel grote of dure aankopen, eerder veel kleine of goedkope. Ik hoop alleszins dat mijn vólgende grote aankoop, een eigen woonst is.

Mijn huis is een thuis omdat…

…mijn Stella daar staat. Hm nee, dat geldt meer voor het lief.

Mijn eerste thuis was mijn kamer in het Ouderlijk Huis. Mijn tweede een kot op de Leuvense ring. Mijn derde het appartement waar we nu in wonen. De overeenkomstigheden tussen deze domicilies zijn de volgende:

  • Kleur. Bij mij geen zwart-wit of godbetert grijs als hoofdkleur, maar vooral veel licht en als het kan alle kleuren van de regenboog maar dat mag niet van het lief. Bummer.
  • Propvol. Want hoe groot mijn woonplaats ook is, ik slaag er altijd in te veel spullen te hebben. Vooral kleren en boeken dan.
  • Boeken. Ik kan me geen huis zonder boeken voorstellen. (Hoewel mijn ouders als ik er niet was geweest een boekenkaal huis hadden gehad, op de gebruikelijke reisliteratuur en kookboeken na en niet te vergeten een paar verstopte, overduidelijk verdwaalde stationsromannetjes en andere hapklare vakantielectuur die door mijn moeder werd aangekocht met het goede voornemen “wat meer te gaan lezen”. Werkelijk, mijn ouders mogen blij zijn dat ik nog bij hen woonde, samen met mijn doorhangende boekenrekken. Wat rest hen nu?)
  • Prulletjes. Al moet ik zeggen dat dat is geminderd – ik ben de mooie stenen, reissouvenirs en fotokadertjes ontgroeid.

En dat zijn de dingen die van mijn huis een gezellige thuis maken.

Wie is de laatste persoon die je heeft gezegd dat hij/zij je graag ziet?

Het lief. Die is trouwens ook de enige.

Wat is het favorietste kunstwerk in je bezit?

Ik heb niet veel kunst in huis. (Sorry kunstrovers, bij mij valt er niets te halen.) Al zeker geen replica van bestaande kunstwerken, zoals mijn ouders bijvoorbeeld jarenlang een bovendien vergeelde poster van een lelievijver hadden ophangen.

Wat goedkope houtsculptuurtjes, een gipsen Venetiaans maskertje van het soort dat op de lopende band wordt gemaakt, en dat is het van gekochte spullen die je misschien nog onder ‘kunst’ zou kunnen klasseren.
Het belangrijkste bij mij vormen foto’s. Momenteel hangt er maar één omhoog maar als we ooit een groter stekje hebben, wil ik meer van mijn foto’s laten uitvergroten om er onze muren mee te decoreren. (Of het lief dat nu wil of niet.)

Vergis u echter niet: ik heb wel degelijk twee schilderijen in huis. Authentieke. Van mijn eigen hand… dus ook weer niks waard 🙂 Eentje van ‘Meneertje  Blij‘ die best wel veel lijkt op het origineel en die het resultaat was van een opdracht in de kleurerklas. Het andere bestaat uit strepen en uitgelopen verf in de regenboogkleuren en is wel zeker 1 m hoog. Dit zal altijd een prominente plaats innemen in mijn huis, omdat het schilderij “LJ” uitschreeuwt: kleuren omdat ik tot rust kom bij (dag)licht, rechte lijnen omdat ik structuur en regelmaat nodig heb, uitgelopen verf omdat niet altijd alles even vlot wil gaan. Toegegeven: dat laatste schilderij maakte ik samen met een vriendin, maar het was ik die in die tijd compleet geobsedeerd was door regenbogen vandaar dat ik dit durf opeisen als “van mij”.

Nikon Coolpix 037 - Copy

12 thoughts on “[365Questions] part 3

  1. Ik vind zelf kunstwerken maken voor je huis fijn! En kleurtjes zijn ook mijn ding. Maar de living staat nog een beetje te vol naar mijn dedacht. Moet er eens terug in vliegen!

  2. Van te veel of te felle kleuren word ik gek(ker). Op mijn werk hadden ze enkele jaren geleden het lumineuze (niet dus) idee om een lokaal in nogal fel groen te verven. Wel, als de zon daar op schijnt, krijg ik er hoofdpijn van, al begin het nu wat mee te vallen, de kleur is al wat verbleekt. Mijn (t)huis zal dus nooit felle of te veel kleuren hebben, zolang het van mij afhangt.

    1. Ik zou mijn muren ook niet zo verven denk ik… Ik werk liever met neutrale muren en dan accenten die je makkelijker kan veranderen, zoals kleurrijke kussens en kaarsen.

  3. Ons huis is echt een groot kleurenparadijs maar wel op elkaar afgestemd en heel warm. Wit vind ik zelf altijd erg koud en van manlief mag alleen de badkamer wit.

  4. Alle kunstwerken hier in huis zijn door mijn moeder gemaakt… Leuk vind ik dat 🙂
    Op mijn eigen kamer zijn trouwens ook een paar bescheiden werkjes van mijn hand te vinden. Helaas kom ik er nog maar weinig aan toe om wat te maken. Foto’s hooguit, dat gaat lekker snel haha.

  5. Kleur in huis is inderdaad leuk maar soms maakt dat de (kleine) ruimte nog kleiner dus daarom probeer ik de kleur persoonlijk wat te beperken.
    Boeken heb ik ook veel en net als bij jou ben ik de souveniertjes uit verre landen ook wat ontgroeid.

Reacties zijn gesloten.