[Done] In de krant/een tijdschrift komen.

Om de één of andere reden had ik me in het hoofd gehaald dat ik in een tijdschrift wou komen. Waarschijnlijk dacht ik op het moment dat ik dit op mijn Life List zette, eerder aan het publiceren van één van mijn schrijfsels dan aan het verschijnen mijn gezicht of zelfs mijn voeten erbij, in kleur, voor heel Vlaanderen ontmaskerd als boekenworm en shopverslaafde.

Het begon met een oproep van de Libelle.

Zij zoeken wel vaker getuigenissen voor het één of het ander waarover zij dan een hele reportage maken in hun tijdschrift. Het onderwerp dat mij aansprak, was dat over vakantieliefdes. Ik stuurde een stukje op over het lief en mij, over onze ontmoeting in het schone Zinal, en toen ik werd geselecteerd was ik in de wolken. Helaas werd het schrijfseltje herwerkt door een Libelle redactrice, die de naam van het lief dan ook nog eens fout overtypte. Maar kom, mijn naam stond erin en het verhaal werd zelfs herkend door schoonstieffamilie van wie ik nog nooit had gehoord en die mij ook nog nooit hadden ontmoet.

Kort daarop meldde ik me samen met nog twee meisjes aan voor het leesclubje van de Flair.

U hebt ze vast al eens zien passeren, zo eens om de paar weken: een wisselend groepje meisjes dat een boek bespreekt, een half blad, en de andere helft van het blad wordt ingenomen door een foto van het vrolijke groepje met het boek. Schroom kenden we als BV’s-in-wording overigens niet; het eerste boek dat we toegestuurd kregen en dat we nota bene zelf uit de voorstellen van de Flair hadden gekozen, moest worden vervangen door een ander boek omdat we het zo slecht vonden en de bedoeling van die boekenrubriek is natuurlijk om mensen aan te zetten tot lezen, niet tot niet lezen. U begrijpt. Het boek dat we uiteindelijk lazen heeft me aangenaam verrast omdat het geen doorsnee chicklit bleek.
Het was de foto waarvoor ik het meeste schrik had. De fotoshoot vond plaats in een gezellig bar en de fotografe was supervriendelijk ook al voelde mijn lach op het laatst alsof hij op mijn gezicht gekleefd zat. Het resultaat valt goed mee, alleen jammer dat je mijn oranje pumps niet kan zien…

Door deze ervaring aarzelde ik niet om mee te doen met een artikel over Stoppen met shoppen in Het Laatste Nieuws.

De journaliste was me via Facebook en deze blog op het spoor gekomen en heeft o.a. mij geïntervieuwd over het fenomeen dat vorige lente de kop opstak maar uiteindelijk een fiasco werd; ik geloof niet dat er ook maar één vrouw bestaat die vrijwillig kan stoppen met shoppen. Ook dit was inclusief fotoshoot, compleet met doorwinterde-fotograaf-en-assistente, en ik vrees dat mijn familie een beetje in shock was toen ze de bedragen zagen die bij het artikel werden vermeld – de journaliste had een béétje overdreven met de term ‘journalistieke vrijheid’ bij haar berekeningen van shopbudgetten.

Zo, dat was LJ in de media in 2012. Benieuwd of puntje 21, op tv komen, me ook ooit zal lukken.

En u? Kwam u al eens in de krant/in een tijdschrift?

41 thoughts on “[Done] In de krant/een tijdschrift komen.

  1. Ik kwam al in de karaat met een make over, ( zie mijn fb foto), in een paar gazetten, met een artikel over fibro. Ik kwam als kind al op tv, bij nonkel Bob. En een jaar of drie geleden in ” goede vrijdag” op tv één , waar ze met tot “lijk” transformeerden en ik Firmin krets van boven op me kreeg. Ik wou al heel mijn leven eens lijk spelen! Ik ga eens zien of ik dat filmke nog op mijn oude laptop heb, of eens zoeken op mijn blog of ik het daar niet gepubliceerd heb.

  2. euhm dan ben ik eigenlijk echt geen normale vrouw denk ik want gaan shoppen dat doe ik zelden. enkel eens in de solden of als ik echt dringend iets nieuws nodig heb. hihi

  3. Heb inderdaad al in beide gestaan. In een magazine al twee keer met een foto en een paar keer met tekst. In de krant 1x met foto en interview. Nu net zoals jij nog eens op tv en we zijn der zeker? =)

      1. Voor The Voice moet je wel heel goed kunnen zingen wil je het überhaupt tot de blind auditions schoppen… Een talkshow bijwonen is denk ik makkelijker 😛
        Of of of: de babbelbox van Man Bijt Hond!

        1. We zouden het filmpje kunnen vervalsen hé. Playbacken rules!! Mwhuahah.
          Bestaat die Babbelbox nog? Heb in geen eeuwen naar Man bijt hond gekeken, het heet nu ook anders dacht ik.

  4. En ik heb ze verdorie allemaal gelezen? Ben ik nu je grootste fan?
    Heb zelf al verschillende keren in flair gestaan. In 2012 stond ik in het laatste nieuws en ik was zelfs ooit op televisie te zien.

  5. In de krant, niet dat ik me kan herinneren, behalve het bericht van mijn geboorte, geloof ik. TV-camera’s probeer ik zoveel mogelijk te mijden, ik ben er al voor “gevlucht”. Toch ben ik voor zover mij bekend is al twee keer op tv te zien geweest, zij het telkens vrij kort. En mogelijk ben ik ook al een paar keer op de achtergrond te zien geweest, dat valt niet helemaal uit te sluiten.

  6. Nog een aanvulling: ik herinner me net dat ik naar aanleiding van een van mijn blogs ooit door Humo geïnterviewd ben (onder een schuilnaam, dat was een voorwaarde van mij).

  7. Ik ben als kind (en zelfs als puber) nogal vaak meegesleept door mijn vader: hij schrijft jeugdboeken en dan vinden ze de kids van zo’n jeugdauteur altijd mega-interessant om de één of andere reden. Was altijd dik tegen mijn goesting, ik vond (en vind) dat echt niet leuk! Zo heb ik ooit op de cover gestaan van één of andere Kempens tijdschrift met één van onze honden, heb ik ooit een interview moeten doen op Ketnet, mijn zus heeft ooit in een show met Mark Uytterhoeven gezeten omdat mijn vader daar een vaste rubriek in had (dat was wel 20 jaar geleden ofzo, geen idee hoe dat ding heette), etc. Met mijn moeder heb ik ooit in de Libelle gestaan omdat zij zich had ingeschreven voor fotoreportages en ze wilden per se een reportage van haar maken over een familielid waarmee ze heel close was. Haar zussen weigerden en ze heeft mij dan bijna gesmeekt om mee te doen. Dus eigenlijk ben ik enkel nog maar in de pers geweest om mijn ouders een plezier te doen. 🙂
    Wel fijn dat je doelstelling je gelukt is! Ja, die tv… Eens inschrijven voor Blokken ofzo?

    1. Nu ben ik natuurlijk héééééél nieuwsgierig naar de naam van je vader 🙂 🙂 🙂

      Op tv komen zou ik liever ergens op de achtergrond doen, als in: toevallig voorbijlopen ofzo. Bij één of ander spel ga ik zoveel zenuwen hebben dat ik keihard afgang ga maken!

    1. Och, da’s lang geleden, ge wilt niet weten hoeveel onflatterende foto’s er van mij bestaan, goed wel niet gepubliceerd voor gans Vlaanderen… 😉

  8. En ik heb enkel de flair en de krant gezien, blijkbaar Libelle gemist :-(,……..ik stond al eens in de flair, maar ook in de krant, maar vaak gewoon met naam,….maar het gaf me altijd een raar gevoel,…..en TV is note done!!! Ik mag er niet aan denken,……

    1. Brrr ja ik heb er een hekel aan om in het middelpunt van de aandacht te staan, dus ik hoop het iets onopvallender te kunnen doen, voorbijlopen op de achtergrond ofzo 🙂

  9. ja in Flair: blogger met flair. Enige voorwaarde was een postje over iets dat met flair te maken had en uiteraard een link naar flair…

  10. LOL dat is keigoed gedaan.
    Ik heb zelf ook al 2 keer in de Flair gestaan. Een paar jaar geleden met het thema ‘verliefd op je werk’ (what was I thinking) en 1x met mijn liefste vriendin Moon, dat ging dan over soulmates.
    Ik heb gemerkt dat Kortom de gratis editie van het Nieuwsblad me geregeld gebruikt om mijn quotes van resto’s die ik bezoek. 🙂

  11. Ik heb samen met jouw in de Flair gestaan 😉 en dat was tot nu toen mijn enige media-ervaring. Toen hebben ze wel gevraagd of dat ze nog eens een boek mochten opsturen, ik dacht dat wij ja gezegd hadden, maar sindsdien heb ik er niets meer van gehoord. Jij wel?

  12. Ik heb altijd al zoiets gewild maar dan als een vaste columniste. Ik ben geselecteerd geweest voor mijn reisverhalen voor de Telegraaf; was het er alleen niet zo mee eens dat idd (zoals jij zelf ook aangeeft) mijn hele verhaal omgegooid werd. Het eindproduct was niet meer van mij en daarom ben ik er ook niet mee akkoord gegaan dat het gepubliceerd zou worden. Misschien moet ik mij maar bij de vrijheid van het bloggen houden, kan niet zo veel met restricties zeg maar 😉

  13. Haha, ik zou had normaal gezien in een artikel in de Libelle gekomen maar de journaliste had last minute afgezegd omdat ze zich nog te onzeker voelde om het artikel te maken of zoiets :p

Reacties zijn gesloten.