2012 in vragen

Met dank aan Alice en Tita voor het stokje.

1. Wat deed je in 2012 dat je nooit eerder deed?

  • Op reisgebied ging ik naar plaatsen waar ik nog niet was geweest: Avoriaz, St. Moritz, Amsterdam, Düsseldorf.
  • Kaasfondue tomaté tomaté gegeten. Niet speciaal lekker en geef mij nog altijd maar de gewone, en op restaurant zullen we het verder ook maar per uitzondering eten want volgens mij (nog altijd) kappen ze te veel niet-kazige dingens in hun mengsels.
  • Jambers aan het werk gezien op tv, nu met een terugblik op de jaren negentig. En dan zeggen ze iets van de marginalen in programma’s als Rekening in het rood en Exotische liefde. Zo afschuwelijk dat ge niet anders kunt dan lachen met de miserie van een ander.
  • 2 maanden niet geshopt. Een onmogelijk wonder.
  • Een echte après-ski op een echte skivakantie (al ski ik nog steeds niet). Meerdere zelfs!
  • Jägermeister gedronken. En met plattekaas gemengd. En met groene thee.
  • Een orchidee gekregen.
  • Een parelketting gekregen. Een échte dannogwel.
  • Officieel (feitelijk) samenwonen met het lief. Het is een eerste stap naar onze toekomst samen.
  • Ik sloot me aan bij een leesclub.
  • Ik at voor het het eerst sinds de (gedwongen) pogingen in mijn kindertijd champignons – en wat nog meer is: het was best lekker…

2. Heb je je goede voornemens waargemaakt en ga je er dit jaar nieuwe maken?

Ik had er geen genoteerd specifiek voor 2012. Wel heb ik een uitgebreide ‘Things to do before I die‘ opgesteld, waarvan ik toch al heel wat items heb kunnen schrappen het voorbije jaar. In 2013 zal er dan ook aan deze lijst worden verdergewerkt.

3. Is er iemand in je omgeven bevallen?

No, thank god no. Het is al erg genoeg dat ik naar twee trouwfeesten ben gemoeten. De druk voor een volgende stap is zo al groot genoeg. Zelfs Deddie schrikt het idee om ‘bompa’ genoemd te worden niet meer af.

4. Is er iemand uit je omgeving overleden?

Teamo’s opa is in de lente, na een lang ziektebed dat ik niemand toewens, overleden. Het lief heeft het daar nog altijd moeilijk mee en verwijt zichzelf nog steeds dat hij zijn opa niet vaker bezocht heeft.

5. Welke landen heb je het afgelopen jaar bezocht?

Nederland (Amsterdam, Maastricht), Frankrijk (Avoriaz, Lille), Duitsland (Düsseldorf), Zwitserland (St. Moritz), eventjes de grens over naar Italië en dat was het.

6. Wat wil je in 2013 dat je niet had in 2012?

Meer quality time met het lief. We gaan dan ook vanaf nu elke maand één weekend inplannen dat volledig van ons is en waar niets of niemand mag tussenkomen. Benieuwd of het lukt…

7. Welke data van 2012 staan in je geheugen gegrift?

1 juni 2012, de dag waarop De Heuvel werd overgenomen door The Company. 17 september 2012, de dag waarop het lief begon te werken. Twee gebeurtenissen die ons leven helemaal overhoop hebben gegooid en aanpassingen vergden die vooral mij heel erg veel moeite kostten.

8. Wat was je grootste verwezenlijking van 2012?

Me aanpassen aan de nieuwe werksituatie. De overname was voor mij als HSP heel erg moeilijk om te verwerken, maar ik ben er trots op dat ik kan zeggen dat ik nu, een half jaar later, mezelf al heel wat beter thuisvoel, mijn werk weer graag doe en uitkijk naar de toekomst binnen The Company.

9. Waarin heb je het vaakst gefaald?

Gelukkig zijn met wat ik heb. Het gaat al beter, maar nog te vaak laat ik het Zwarte Gat het van me overnemen. Relaxen, chillen, ik moet het nog leren.

10. Ben je ziek geweest of gewond?

Ik kan me niet herinneren dat ik ziekteverlof heb genomen vorig jaar. Meestal word ik in de herfst ziek maar dat is niet gebeurd.
Gewond: ja ik snij mezelf meermaals in de vingers, met printpapier of scherpe keukenmessen. Zo lomp ben ik dan wel weer.

11. Wat is het beste dat je gekocht hebt in 2012?

Ik heb geen grote of speciale aankopen gedaan vorig jaar.

12. Waar ging het meeste van je geld naartoe?

De huur 🙂 en boodschappen, kleren, accessoires en boeken.

13. Waar was je heel heel enthousiast over?

Onze vakanties. Ik was zó blij toen we naar Zwitersland konden!

15. Ben je in vergelijking met vorig jaar…
a) blijer of triester?

Blijer. Ik heb geleerd dat de winter niet één lange tunnel der duisternis is, maar eigenlijk best gezellig kan zijn. Sporten heeft me meer energie gegeven, en verder heb ik me op koken gestort om het aantal afhaalmaaltijden te verminderen. Kortom we leven gezonder en daar voel ik me ook veel beter bij.

b) dikker of dunner?

Tegenover exact 1 jaar geleden dikker, denk ik, maar ik hield of houd mijn gewicht niet bij. Sinds de zomer ben ik wel een paar kilogram afgevallen, en ik hoop in 2013 het magische doelcijfer te bereiken, maar ik ga mezelf daarvoor niet te veel ontzeggen en gewoon doorgaan met gezond leven.

c) rijker of armer?

Rijker… in dat opzicht dat ik heel goed besef wat ik allemaal heb en dat ik mijn beide pollekes mag kussen dat ik jong en gezond ben. Ook rijker op financieel gebied omdat het lief nu zijn steentje bijdraagt, waardoor er meer kan gespaard worden en ik me minder zorgen moet maken als we een keer uit eten willen gaan of last minute een citytrip willen maken.

16. Wat had je graag meer gedaan?

Genoten… Een mens kan nooit genoeg genieten!!

17. Wat had je graag minder gedaan?

Zuchten.
Werken.
Klagen.
Zagen.

18. Ben je verliefd geworden in 2012?

Ja. Op puppy Kaatje, de retriever van Tante. Ik wil zó graag ook een hondje, maar ik besef dat het niet mogelijk is zolang wij allebei fulltime werken en we geen tuin hebben.

19. Wat was je favoriete televisieprogramma?

Ik blijf fan van HIMYM en TBBT, maar qua nieuwe programma’s kon het Vlaamse Clan mij zeker smaken. We zijn ook verslaafd geweest aan The Voice van Vlaanderen. Vermist en Code 37 waren veruit de beste crime series. Reality shows zoals Zo man zo vrouwAstrid in Wonderland en Grootse plannen hielden mij in totaal heel wat uurtjes aan de buis gekluisterd. Rok en rol is momenteel mijn favoriet – maar serieus, verder is er ook niks op tv!

21.Wat is het beste boek dat je gelezen hebt?

Ik heb Niccolò Ammaniti ontdekt en ben van plan al zijn boeken te verslinden. Een overzicht van mijn vijf favorietste boeken in 2012 vind je hier.

22. Wat was je favoriete film van het jaar?

We zijn geen bioscoopgangers dus als we een film kijken, is dat meestal thuis, in onze comfortabele zetel. Ons enige cinemabezoek heeft ons The Hobbit getoond, dus dan zullen we die maar kiezen.
(Als ik één voornemen voor 2013 moet maken: minder tv-brol kijken, en meer films.)

23. Wat heb je gedaan op je verjaardag?

Gewerkt, zoals bijna elk jaar. Maar dit jaar voor de laatste keer!! Dan kan ik de verjaardagskussen en de moreel verplichte traktatie misschien vermijden.

24. Wat hield je mentaal gezond?

Het lief. Chocolade. Lezen. Bloggen. Zonlicht.

25. Van welke celebrity was je in 2012 het zotst?

Ik ben geen Dag Allemaal lezer en hou ook geen knipselmappen bij met alle artikels ooit verschenen van mijn grote idool, want ik heb niemand naar wie ik opkijk. Ik zie Jani Kazalzis wel graag bezig, maar met hem gaan shoppen nee dank u. Veronique De Cock daar kijk ik stiekem ook graag naar op tv, maar een Hollywoodse acteur/actrice kan ik niet zo gauw bedenken. Ik ben daar niet zo mee bezig, dus.

26. Wie heb je gemist?

Zwitserland en Loen de hond, maar verder geen mensen. Gelukzak, ik.

12 thoughts on “2012 in vragen

  1. Mooi overzichtje.

    Een klein hondje kan perfect zonder tuin hoor. Zo een lui ding dat niet beweegt. Maar ik vermoed dat jullie graag een grote hond willen? Onze yoda die houdt zelf niet van de tuin. DIe moeten we erin dwingen. 🙂

    1. In veel appartementsblokken mogen geen huisdieren, maar dan nog, aangezien wij allebei overdag lang van huis zijn (ik ben als eerste thuis om 18u15) vind ik het niet kunnen dat wij dan een hond zouden nemen die dan bijna 12u alleen moet zitten… En inderdaad liever een grote hond waarmee we kunnen gaan wandelen en onder wandelen versta ik dagtochten en mee op vakantie in de bergen enzo 😉 Het lief zou liever ook zo’n prutske hebben dat hij op schoot kan nemen enzo. Maar het zal in de eerste plaats van zijn allergie afhangen wat we gaan kunnen doen… Maar dat zal dus sowieso pas voor over een paar jaar zijn dat we die stap gaan beginnen zetten.

      1. Groot gelijk heb je. In vind die 6 uur dat yoda alleen zit het absolute maximum. Langer zou ik er ook niet aan gedacht hebben om een hond in huis te halen.

  2. Leuk zo’n lijst. Op het gebied van ziek zijn heb ik lol gehad in 2012, namelijk voor het eerst in een ambulance gelegen en daarna voor het eerst in een ziekenhuis. Bij gebrek aan een huisarts overigens, want veel was er niet aan de hand. En om het spektakel compleet te maken dat allemaal in Duitsland 😛

Reacties zijn gesloten.