Brief aan de Sint

1 december 2012

Liefst Sint, (en Piet, en Slecht-weer-vandaag,)

Het is slecht weer vandaag, veel sneeuw enzo,
gelukkig heeft u, naar het schijnt, het
voorbije weekend al de meeste (brave)
kindertjes bezocht, hopelijk bent u niet
uitgegleden op de gladde daken. Wij
hebben geen schouw, maar ik ben er zeker
van dat u, inventief als altijd, een
manier zal vinden om uw beloning
voor mijn braafheid van het afgelopen
jaar tot bij mij te krijgen.

Zodus om halverwege deze brief tot de
kern van de zaak te komen, de cadeaus.

Bedankt voor hetgeen ik het afgelopen jaar kreeg: genoeg te eten (bewijst ook de weegschaal), het geduld van mijn vriend en huisgenoot (anders was-ie al lang gaan lopen), de goedbedoelde bemoeienissen van de schoonfamilie (aan wie ik meer dankbaarheid zal tonen, promise!), het altijd klaarstaan van mijn eigen familie, mijn goede gezondheid – ’t is allemaal goed van pas gekomen. Dus voor ’t gemak kunnen we afspreken van deze lijn misschien door te trekken naar 2013.

Doe er nog een paar (witte!) chocolatte ventjes bij en u hebt +1 extra blij kind.

Uw toegenegen,

LJ

Mommies commentaar was dat de Pieten vonden dat het handschrift van de briefschrijver er serieus op achteruit was gegaan. Of dat was toch haar excuus dat er geen wit, maar een bruin chocolade ventje was gebracht.

Chocolade is chocolade, het zal me er niet minder slecht om smaken.

Dank u Sinterklaasje!

13 thoughts on “Brief aan de Sint

    1. Witte chocomousse heb ik nog niet geprobeerd, ik denk altijd dat dat te zoet zal smaken. Ik moet het eens uittesten, in combinatie met bruine chocomousse misschien.

Reacties zijn gesloten.