Een tipje van de sluier, deel 586

Er circuleerde weer een vragenstokje ofte de ‘Liebster award’ in het land der nieuwsgierige bloggers en dan kan ik, megasociaal als ik ben, natuurlijk niet achterblijven. Ik beantwoord hierbij een selectie van 11 vraagjes, zodat u mij NOG beter kan leren kennen. Als dat geen privilege is!

Voor sommigen een opfriscursus LJ, voor anderen een kennismaking met.

Vraagjes van Carrie, Tita, Steph en Christa.

  1. Wat vind je jouw beste eigenschap als persoon?

Ik kan goed luisteren. Daarvoor word ik ook gebruikt door mijn vrienden. Het nadeel daaraan is, dat mensen gewend zijn van te praten tegen mij en het niet verwachten dat ik ook wel eens gehoord wil worden. Gelukkig heb ik dat misverstand tijdens de afgelopen jaren weten recht te trekken.

  1. Wat vind je het mooiste lichaamsdeel aan jezelf?

Vroeger was mijn antwoord steevast: mijn haar. Sinds dat rond mijn zeventiende besloot kapot te gaan, is het nooit meer goedgekomen en sterft het af telkens het qua lengte mijn schouders bereikt heeft. Mijn kuiten zijn ook lang mijn favoriet geweest omdat ze er best gespierd uitzien zonder dat ik daar veel moeite voor moet doen. Na een bergvakantie liggen de spieren er zelfs dik bovenop, wat ik als kind wel cool vond. Intussen zijn ze wat te dik geworden naar mijn goesting, meer vet dan spier.

Dus nee, momenteel geen mooiste lichaamsdeel. Mij gaat ge dus niet terugvinden in de ‘My body & me’ rubriek want ik zou mezelf 0/10 geven op het einde.

  1. Wat zou je graag aan jezelf veranderen?

Mijn cupmaat? 🙂

Mijn HSP. Ik heb er nog steeds geen vrede mee gevonden dat ik hoogsensitief ben en maw een veel lagere prikkelgrens heb dan de gemiddelde mens. Ik stoor mij veel sneller aan geluid, licht of geuren, als ik moe ben MOET ik gaan slapen of ik ontplof, … al die dingen zorgen ervoor dat ik mezelf soms echt niet leuk vind. Wat moet het dan met andere mensen zijn, die niet snappen waarom ik zo reageer? Het is niet leuk om vrienden aan de deur te moeten zetten om elf uur ’s avonds omdat ik weet dat als ik nu niet ga slapen, ik de volgende dag een wrak ben en het slaaptekort nog enkele dagen zal meeslepen.

  1. Hoe belangrijk is je uiterlijk voor je?

Ik wil niet te veel opvallen omdat ik weet dat ik geen standaardschoonheid ben of zelfs niet gewoon mooi, en dat ook nooit zal zijn. Dus ga ik mezelf en al mijn onvolkomenheden ook niet accentueren met make up of een grote bril, dan trek ik liever de aandacht naar bijvoorbeeld mijn handen door felle nagellak. Ik wil er wél verzorgd uitzien, en besteed toch wekelijks een aantal uur in de badkamer met scrubs, crèmekes, lotions, epileersetjes, de hele reutemeteut.

  1. Wat is het geheim/de betekenis achter je blognaam?

Een geheim is het zeker niet. “La Jungfrau” is de verfranste benaming van de Zwitserse berg Jungfrau in het kanton Berner Oberland en zonder twijfel de mooiste berg die ik ooit heb gezien en die ik ooit nog zal zien. Ze heeft mijn hart gestolen en om haar altijd bij mij te kunnen dragen – omdat ik haar sinds die maand dat ik aan haar voet heb gewoond en gewerkt, inmiddels meer dan zes jaar geleden, niet meer heb teruggezien – heb ik mijn pseudoniem naar haar genoemd. Ik ben er zeker van dat ze in een vorig leven een grote rol heeft gespeeld voor me.

  1. Wat vind je het leukst aan bloggen?

Het kunnen schrijven over alles wat er in je opkomt, en dat ook nog eens aan een publiek kunnen richten, dat je advies, goede raad, kritiek, commentaar geeft. Hoe eerlijker zij enfin jullie zijn, hoe liever ik dat heb, eigenlijk.

  1. Welk beeld denk je dat andere mensen van jou hebben aan de hand van je blog?

Een sociaal persoon die frank en vrij haar mening durft te verkondigen en er daarbij niet voor terugdeinst om anderen of zaken tot op de grond af te breken. In werkelijkheid ben ik een asociale stille muis die het liefst in een hoekje zou wegkruipen van zodra er meer dan twee mensen in de kamer zijn.

  1. Welke eigenschappen van je ouders herken je bij jezelf? En ben je er blij mee?

Ik heb de lage irritatiegrens van mijn moeder geërfd, daar bestaat geen twijfel over. Zij weet echter wél de schijn hoog te houden, dus als er familie of vrienden op bezoek zijn kan ze weglachen wat er gebeurt maar dan stapelt zich dat op om later los te barsten. Volgens mij is ze ook een HSP. Verder heb ik ook een deel van haar sproeten geërfd en haar gezicht. Eigenlijk waren zij en ik evenbeelden toen we beiden zestien jaar oud waren.

Mijn vader heeft mij de liefde voor de bergen bijgebracht. En net als hij kan ik enorm koppig zijn en verberg ik liever mijn gevoelens. Dankzij het lief heb ik gelukkig wel geleerd me meer open te stellen.

  1. Wat is je hoogste intellectueel genot?

Een moeilijk boek lezen, en effectief begrijpen wat er gebeurt. Ik heb de neiging om heel snel te lezen, omdat ik al jaren boeken verslind in plaats van lees, en dit kan me bij moeilijkere Literatuur zuur opbreken omdat het daar van belang is dat je álles leest, en niet diagonaal. Eén woord gemist en het kan zijn dat je de hele essentie niet snapt. Als ik zo’n slow read boek lees, dan ervaar ik dat als een ware intellectuele worsteling, dan ben ik opgelucht als het uit is.

  1. Je wordt geïsoleerd voor een week, wat mag er niet ontbreken??

Ik kan niet wachten tot het zover is: een weekje niemand hoeven te zien, een weekje mijn eigen ding doen. Dat weekje eenzame opsluiting mag bij voorkeur in mijn eigen appartement plaatsvinden, met een diepvries vol makkelijk klaar te maken eten comfort food, een stapeltje boeken en films, de tv rond vijf uur als er heerlijke nietsnutseries op zijn, mijn laptopje zodat ik met foto’s kan priegelen, en niet te vergeten alles reorganiseren en opruimen, want soms word ik hoorndol van de inrichting van ons stekje.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik met een week toekom.

  1. Je mag iets doneren aan een goed doel, welk goed doel wordt het?

Ik zou er eerst van overtuigd willen zijn dat mijn geld het doel effectief bereikt. Momenteel steun ik met een piepkleine maandelijkse bijdrage het WWF, en zo zou ik elk jaar een ander doel willen steunen maar vind maar eens iets dat 100% betrouwbaar is.

21 thoughts on “Een tipje van de sluier, deel 586

  1. Ik ga wel deels akkoord met je beschrijving over hoe je op je blog overkomt en in het echt. Jij bent gewoon een ander persoon in het echt en dat is zo schrikken de eerste keren dat je jou ontmoet. 🙂 Maar… ik vind je geen asociale stille muis hoor meid! Ik vind je nogsteeds een toffe griet die gewoon wat langer tijd nodig heeft om te ontdooien. Geen LJ, maar gewoon een hele lieve *insert real name*!

  2. LJ, jij bent wel mooi!!!!!! Geen klassieke schoonheid, maar wel een speciale en die zijn veel leuker,….stap uit je vertrouwde kring en laat je volledig gaan!!! Je hebt trouwens buiten mooie nagels ook een mooie huid en ogen,….en je haar is prachtig van kleur,……en verder vind ik je ook gewoon tof!! 🙂

  3. ik vind dergelijke stokjes ideaal om meer te weten te komen over mijn logvrienden
    En ik wist toch al heel wat
    Je kuiten favoriet omdat ze gespierd zijn? Dàt vind ik net niet mooi aan vrouwenbenen, LJ. Het zal dus nooit wat worden tussen ons… 🙂 (daar lig je wellicht toch niet wakker van)
    Het graag eens helemaal alleen zijn, dat hebben we dan weer gemeen, want ook ik word graag ’s helemaal met rust gelaten

  4. Ik vond je tijdens onze ontmoeting idd wel anders dan dat ik aan de hand van je blog verwacht had. Hier ben je direct en in real life vond ik je wat terughoudend. Hoe dan ook een leuke meid hoor 😀 leuk blogje om te lezen.

  5. Ik ben eigenlijk een beetje boos op je om wat je schrijft bij vragen 2 en 4. Komaan, zeg! LJ, dat is dus echt niet waar, hè. En ok, je hebt wat tijd nodig om los te komen, maar asociaal is helemaal niet van toepassing op jou! Ik wou dat ik je wat zelfvertrouwen kon geven.

    1. Zelfs als ik zelfvertrouwen had 🙂 dan nog kost het mij enorm veel moeite om in een groter of onbekender gezelschap de juiste woorden te vinden. Het is voor mij, de introverte, heel wat moeilijker om spontaan over te komen dan iemand als jij, een extraverte.

      1. Ik ben echt niet extravert. Een babbel, ja dat wel. Maar extravert? No way! Vraag me bijvoorbeeld niet om onnozel te doen of zo in groep. Of om te dansen op een fuif. Of om iets te zeggen tegen een knappe kerel. Dan klap ik dicht en blokkeer ik helemaal.

  6. Ha, voor mij een kleine kennismaking met LJ. En die berg in Zwitserland heeft dan wss ook te maken met de ontmoeting van het lief? Als ik mij het verhaal uit een bepaald tijdschrift nog herinner (ik ga mee in uw anonimiteit hé). En als ik u mij nog herinner uit dat andere tijdschrift (ik weet feitelijk nog altijd niet hoe mijn hoofd een link met u heeft gemaakt, oh, misschien heb ik een paranormale gave), dan zijn uw woorden rond schoonheid een beetje hard hoor, LJ mag er zijn!

  7. Wat een mooie vragen en ook een mooie antwoorden. Schrok wel een beetje je antwoorden bij vraag 4. Waarom zeg je dat over jezelf? Als ik je zo lees hier op je blog ben je zo’n mooi mens en iedereen is mooi als je het maar uitstraalt.

Reacties zijn gesloten.